Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@04:24:53 GMT

16 هزار تن کلزا از کشاورزان گلستان خريداري شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۹۷۷

16 هزار تن کلزا از کشاورزان گلستان خريداري شد

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - رييس سازمان جهادکشاورزي گلستان گفت که از ابتداي خريد تضميني دانه روغني کلزا تاکنون 16 هزار تن از اين محصول تحويل مراکز خريد استان شد.

به گزارش دريافتي روز دوشنبه ايرنا، مختار مهاجر اظهار داشت: پيش بيني مي شود از 77 هزار هکتار سطح قابل برداشت کشتزارهاي کلزا در گلستان نزديک به 150 هزار تن دانه محصول توليد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي امسال قيمت خريد تضميني هر کيلوگرم کلزا 34 هزار و 398 ريال تعييين شده است.
کار برداشت کلزا در استان گلستان از 20 ارديبهشت ماه به طور رسمي آغاز و به مدت يک ماه ادامه دارد.
مديرکل شرکت غله و خدمات بازرگاني گلستان در اين پيوند به ايرنا گفت: امسال براي خريد تضميني کلزا در استان، 65 مرکز فعال شده و بيشتر محموله خريد اين محصول از کشاورزان شهرستان هاي علي آباد، گرگان و کردکوي بود.
حميدرضا علي محمدي گفت: امسال نرخ تضميني خريد کلزا از سوي شوراي اقتصاد با لحاظ افت دو درصد غير مفيد و 10 درصد رطوبت تعيين شده است.
به گزارش ايرنا، زراعت کلزا به عنوان يک محصول راهبردي در راستاي پايداري کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتي و تضمين امنيت غذايي کشور است که نظارت در زمان داشت، مديريت آفات، بيماري ها و علف هاي هرز اين محصول اهميت زيادي دارد.
همچنين کشت کلزا ضمن مشارکت در توليد روغن خوراکي مورد نياز کشور در داخل و تلاش براي بي نيازي از واردات اين محصول، بهترين تناوب براي گندم و جو است که رعايت اين امر علاوه بر افزايش توليد سال آينده، آفات، بيماري ها و علف هاي هرز را کاهش مي دهد.
استان گلستان در توليد دانه روغني کلزا 2 سال مداوم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
سال زراعي گذشته کشاورزان گلستان 57 هزار هکتار کلزا کشت کردند که از اين سطح 112 هزار و 500 تن محصول را برداشت و به صورت تضميني به دولت فروختند.
6204/3091
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛  امید جهان نژادیان گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.
در حال حاضر در روز‌های ابتدایی فصل خرید گندم هستیم و تنها در شهر‌های جنوبی استان از قبیل هندیجان، ماهشهر، بهبهان و امیدیه برداشت گندم آغاز شده است و انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو خرید تضمینی گندم به تدریج در سایر شهر‌ها عملیاتی شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران افزود: با پیش‌بینی ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده هستیم مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کنیم.
سال گذشته در استان خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • ایلام، استان پیشرو در خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی‌
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان به عنوان کشت جایگزین