Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@18:51:47 GMT

۹ پناهجوی سرگردان در کانال مانش نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۰۸۹

۹ پناهجوی سرگردان در کانال مانش نجات یافتند

گارد ساحلی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که قایق حامل ۹ پناهجوی غیرقانونی را که قصد داشتند از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا برسانند، نجات داده است. قایق پناهجو

گارد ساحلی فرانسه با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر نسبت به خطرات بالای عبور از کانال مانش که یکی از پرترددترین مسیرهای آبی جهان است، هشدار داد و افزود که متاسفانه قایق از آب گرفته شده پناهجویان افزون بر ۸ مرد حامل یک پسربچه بوده که از شدت سرما دچار افت شدید دمای بدن شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساحل فرانسه

مطابق اعلام مقام‌های بریتانیا شمار پناهجویان غیرقانونی که از مرز فرانسه و از طریق کانال مانژ به این کشور می‌روند، طی یکسال گذشته روند صعودی داشته و اکثر ۵۰۰ نفری که از این طریق خود را به بریتانیا رسانده‌اند، ادعا کرده‌اند که دارای ملیت ایرانی هستند.

قاچاق انسان

فرانسه و بریتانیا با هدف مبارزه با این پدیده خطرناک از ماه دسامبر گذشته طرح مشترکی را شامل افزایش تعداد گشت‌های نظارتی، انهدام باندهای قاچاق انسان و افزایش آگاهی پناه‌جویان نسبت به خطرات عبور از کانال مانش به اجرا گذاشته‌اند./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند


ایرج ضاربان  در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان به مناطق سیل زده،‌ اظهار داشت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز همزمان با وقوع بحران در مناطق تحت پوشش دانشکده ۱۲۱ عملیات اورژانس ۱۱۵ به منظور خدمت رسانی به سیل زدگان انجام گرفت، ۲۸ ماموریت توسط بالگرد اورژانس صورت پذیرفت و یک مورد نجات غرق شدگی نیز گزارش شد.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی پس از وقوع سیل به ویژه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذای آلوده بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و همکاری مردم از بروز طغیان‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: ۲۱ بیمار در حوزه شهرستان زرآباد با توجه به مسدود بودن مسیرها از طریق اعزام پزشک به وسیله اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار به منطقه سیل زده خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کردند.

ضاربان ادامه داد: بالگرد اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار نیز با حضور در بندر تنگ از توابع شهرستان زرآباد یک مادر باردار پر خطر و ۲ مجروح را به چابهار منتقل کرد.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر و ادامه دار بودن آنها در هفته جاری و مسدود شدن برخی راه‌ها، بالگرد اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در آماده باش کامل به منظور خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق بحرانی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با همدلی و حمایت مسئولان شهرستانهای حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار از حوزه سلامت و همچنین تزریق اعتبارات مورد نیاز به شبکه‌های بهداشت قطعا شاهد تحول مثبت در عملکرد و خدمات ارائه شده به مردم خواهیم بود.

وی افزود: نگاه دانشکده علوم پزشکی چابهار توسعه خدمات سلامت در تمامی شهرستان‌های تحت پوشش است و از سوی دیگر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی از جمله احداث مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت با هدف تقویت نظام شبکه بهداشت در دستور کار مدیران دانشکده قرار دارد.

این مسوول گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم به ویژه در حوزه سلامت هم یک فرصت ویژه و هم بار سنگینی بر دوش مدیران است، اما در این مسیر و برای رسیدن به شرایط مطلوب از هیچگونه همکاری با حوزه سلامت دریغ نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند