Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@21:49:48 GMT

تولید انیمیشن «هبوط» با بهره‌گیری از آیات قرآن در سمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۰۹۰

تولید انیمیشن «هبوط» با بهره‌گیری از آیات قرآن در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از تولید انیمیشن «هبوط» با همکاری این دفتر و با هدف ترویج مفاهیم قرآنی از طریق بهره‌گیری از زبان هنر در سمنان خبر داد و گفت: این فیلم کوتاه به کارگردانی رضا حاجی‌زاده مقدم فیلم‌ساز تولید و در آن ماهیت شیطان و چگونگی هبوط آدم و حوا به زمین با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این فیلم کوتاه به گونه‌ای تولید شده که در انتهای آن جریان هبوط را با ظهور حضرت مهدی(عج) برای بیننده تداعی می‌کند.
رضا حاجی‌زاده مقدم، فیلم‌ساز این انمیشیین با اشاره به اینکه مدت این فیلم(هبوط) سه دقیقه و ٣٠ ثانیه است و در تولید آن از شخصیت‌های استعاری به جای شخصیت‌های اصلی استفاده شده، متذکر شد: برای تولید فیلم مذکور ٤٥ روز زمان صرف کرده و از قرآن و عترت استفاده شده تا ماجرای هبوط آدم و حوا را در قالب انیمشین به تصویر بکشد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این فیلم، در تولید فیلم‌های کوتاه و بلند دیگری نیز مشارکت و همکاری داشته و علاوه بر این در تألیف شش جلد کتاب نیز نقش و فعالیت داشته  که تولید فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای «کبوتران دل و حرم» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برای جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی کبوتر حرم را از دیگر فعالیت‌های هنری خود برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: چهار فیلم کوتاه داستانی امسال با موضوع اجتماعی در این دفتر تولید و آماده نمایش شده است.

رحیم بایزیدی افزود: این فیلم ها شامل دوراهی، ژیان، سکالا و پاک کن هستند که فیلم سازان جوان مهابادی آنها را تولید کرده اند.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم کوتاه داستانی "دوراهی" با موضوع پسر بچه ای که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می دهد، به نویسندگی و کارگردانی "شیدا فرجاد" و فیلم‌کوتاه داستانی " ژیان" با موضوع پاکبانی که برای تسکین رنج‌ ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد، به نویسندگی و کارگردانی "محمد ادیب خضر زاده" تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: همچینن فیلم کوتاه داستانی" سکالا" با موضوع ازدواج و روایت جوانی که برای خواسته های همسر آینده اش تلاش می‌کند به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی "کامیار قادری" تولید شده است.

بایزیدی افزود: فیلم کوتاه "پاک کن" هم داستان‌ مردی را روایت می‌کند که درحال تکمیل‌کردن و نوشتن ‌رمان است که طی ‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود که نویسندگی و کارگردانی این اثر را "علی امینی نیا" انجام داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعهای مختلف در این دفتر تولید شده‌ بود.

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!