Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@16:49:15 GMT

پیش‌بینی روند بارشی کشور در روزهای آتی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۱۰۹

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (31 اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به استثنای بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب، شاهد بارش باران، در برخی از ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود. آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد:، امروز (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت) برای مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز، شرق کشور، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز ۳۰ اردیبهشت شدت بارش در شرق لرستان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، نیمه غربی اصفهان، جنوب و شرق مرکزی، چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، فارس، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، بخش‌هایی از سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات مرکزی و شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۳۱ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به استثنای بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب، شاهد بارش باران، در برخی از ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود، گفت‌: پس فردا (چهارشنبه اول خرداد) از میزان بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور کاسته خواهد شد و در سایر نقاط کشور بارش باران، در برخی ساعات رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
وظیفه با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه (دوم و سوم خرداد) برای ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت‌: امروز برای مناطقی از جنوب شرق و شمال شرق و همچنین فردا و پس‌فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت، افزون بر این طی این روزها در جنوب شرق به ویژه منطقه زابل گردو خاک و کیفیت هوا و کاهش دید افقی رخ می‌دهد.
به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود و دریای خزر اواخر امروز و طی روز آینده مواجه پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هوای تهران امشب نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده خواهد بود، گفت‌: فردا آسمان تهران کمی ابری، در بعدازظهر وزش باد شدید، اوایل شب افزایش ابر و در اواخر وقت رگبار و رعدوبرق در تهران پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد است. همچنین پس‌فردا (اول خرداد) هوای تهران نیمه ابری، در برخی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران ۲۷ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بی‌سابقه باران در جنبوب/ ثبت ۱۰ رکورد جدید بارشی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سحر تاج بخش مسلمان اظهارکرد: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلیمتر باران بارید که ۱۴۰ میلیمتر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده] است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلیمتر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش مسلمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • بارش بی‌سابقه باران در جنبوب/ ثبت ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا