Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بندر مرزی آستارا برگزار می‌شود.

«سید اصغر حسینی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: مراسم ترتیل‌خوانی و ختم قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان با اجرای اساتید و قاریان برتر کشوری و استانی در مصلی نماز جمعه آستارا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دارالقرآن المهدی(عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) بندر آستارا افزود: مراسم ترتیل‌خوانی و ختم قرآن کریم هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه در ایام ماه مهمانی خدا در مراسم ترتیل‌خوانی ۱۵ قاری ممتاز و پنج روحانی به تلاوت قرآن می‌پردازند، تصریح کرد: قبل از مراسم ترتیل‌خوانی جزء به جزء قرآن کریم حجت‌الاسلام جبرئیل ملکی یکی از روحانیون شهرستان به تفسیرجزء تلاون شده قرآن می‌پردازد.

 

حسینی با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (علیه‌الاسلام)، خاطرنشان‌کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با تلاوت قاری بین‌المللی امید چالاک و اجرای گروه تواشیح موسسه دارالقرآن المهدی(عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) از برنامه‌های سالروز میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در آستارا است.

 

مسئول دارالقرآن المهدی(عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) بندر آستارا با بیان‌اینکه روزانه در طول برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی جزء به جزء قرآن کریم به ۲ زن و یک مرد شرکت کننده در این مراسم به قید قرعه جوایز فرهنگی اهداء می‌شود اضافه‌کرد: برای شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی پنج سفر زیارتی به مشهد مقدس و همچنین سه سفر زیارتی به کربلای معلی پیش‌بینی شده است.

 

حسینی گفت: همچنین برای قاریان و عوامل برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی جزء به جزء قرآن کریم مراسم سفره افطاری تدارک دیده شده است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان کانون های مساجد موزه مسجد خبرگزاری شبستان اردبیل خوزستان سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان قرآن کریم مصلی نماز جمعه بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری اهالی شمیرانات استان تهران است. آئین عزاداری که دسته‌های عزا، به همراه علامت‌های خود از یک مسیر مشخص به سمت مسجد، تکیه، حسینیه یا اماکن متبرکه حرکت کرده و در آن محل به عزاداری می‌پردازد.

امسال همچون سنوات گذشته و به همت هیأت ریحانةالنبی (س) این مراسم معنوی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه از ساعت ۲۰ از مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در خیابان دولت، خیابان اختیاریه آغاز می‌شود و به سمت حسینیه جنت‌البقیع اختیاریه ادامه خواهد داشت و در این حسینیه محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران