Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@07:42:50 GMT

دستگیری کلاهبرداران سایت خرید و فروش اینترنتی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۱۸۸

دستگیری کلاهبرداران سایت خرید و فروش اینترنتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ اختیاری با توضیح این خبر گفت : در تاریخ 9/2/98 یک فقره پرونده با موضوع دستگیری مظنون گوشی قاپ به همراه موتورسیکلت سرقتی از طریق کلانتری 158 کیانشهر به همراه دو نفر متهم به هویت های نوید و سعید ( 33 ساله ) جهت رسیدگی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تحقیقات از مظنونین :

در  تحقیقات مقدماتی از نوید و سعید،دستگیرشدگان منکر بزه انتسابی شدند، اما اقداماتویژه کارآگاهانو بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین نشان داد هر دو دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری می باشند لذا با هماهنگی مقام محترم قضایی مخفیگاه متهمین مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه این اقدام ، یک دستگاه گوشی تلفن همراه ، 9 جفت کفش ،  2 قبضه سلاح تفنگ بادی ، 3 قبضه تفنگ بادی کمری و یک دستگاه کوادکوپتر کشف و به پایگاه ششم منتقل گردید.

ارجاع پرونده به تیم مبارزه با کلاهبرداری :

در ادامه تحقیقات، هر دو متهم صراحتاً به کلاهبرداری به شیوه خرید کالا از سایت های فروش اینترنتی معترف شدند و در تشریح شگرد خود در استفاده از این سایتها  اظهار داشتند : با بررسی کالاهایبا ارزش در سایت های فروش و انتخاب کالای مورد نظر با پیشنهاد قیمت مناسب با فروشندگان تماس گرفته و جهت اعتماد بیشتر فروشندگان با همکاری خانمی بنام سمیرا ( 30 ساله ) آنان را به مکانی خلوت می کشاندیمو یا در ساعات پایانی شب با نرم افزار موبایل بانک اقدام به تراکنش بصورت ناموفق نموده و فروشنده نیز ناگزیر کالا را به ما تحویل می داد.

با معرفی سمیرا از سوی متهمین به عنوان همدست ، با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه سمیرا شناسایی گردید و متهمه در همان لحظات نخست دستگیری به همدستی با نوید و سعید اعتراف نمود.

شناسایی مالباختگان:

با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی 20 مالباخته شدند که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است. در تحقیقات صورت گرفته از یکی مالباختگان وی اظهار داشت :قصد داشتم یک دستگاه تلفن همراه ... را از طریق انتشار آگهی در اینترنت به فروش رسانم . در همان روز اول نشر آگهی ، 1مرد و 1 خانم جوان با ظاهر متشخص و آراسته پس از هماهنگی تلفنی ، در ساعات پایانی شب به درب منزل اینجانب مراجعه کرد و با پیشنهاد قیمت مناسب برای خرید گوشی اظهار نمود که وجه مورد نظر به میزان چهار میلیون و 500 هزار تومان را از طریق نرم افزار موبایل بانک پرداخت خواهد نمود . متعاقبا با اخذ شماره کارت عابربانک اینجانب و نمایش رسید انتقال وجه جعلی، در صفحه نمایشگر تلفن همراهش بگونه ای وانمود کرد که وجه مذکور به حساب بنده واریز شده است . در پی عدم وصول پیامک واریز وجه برای بنده ، این شخص مدعی شد که به علت تعطیلی بانک ها و ساعات پایانی شب بعضا انتقال وجه تا دو ساعت زمان

می برد . در ادامه ی همین مانور متقلبانه این شخص با اپراتور بانک تماس گرفت که مرد جوانی به عنوان اپراتور بانک ضمن تأیید کسر وجه از حساب این شخص اظهار نمود که به علت قطعی سیستم ها ممکن است واریز وجه به حساب مقصد حداکثر با دو ساعت تاخیر انجام شود . نهایتا با توجه به ظاهر موجه آنان اعتماد کرده و گوشی تلفن همراهم را در اختیار وی قرار دادم که با توجه به عدم وایز پول در زمان مقرر ، در اول وقت اداری به بانک مراجعه کرده و متوجه شدم افراد یاد شده کلاهبردار بوده اند" .

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر­گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمین به کلاهبرداری بیش از 100 میلیون تومان بدین شیوهاز شهروندان ، به منظور کشف دیگر جرایم ارتکابی،متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم متهمین و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی کماکان در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار خرید و فروش اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند. 

او گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون 6 بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

به گزارش تسنیم، پیش از این محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود. کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند