Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:25:05 GMT

راهکارهای مقابله با تحریم ها در دستور کار بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۲۱۶

راهکارهای مقابله با تحریم ها در دستور کار بخش کشاورزی است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد، مدیران این سازمان در کوتاهترین زمان ممکن و با تمام توان برنامه های عملیاتی خود را در زمینه راهکاری مقابله با تحریم ها تهیه و عملیاتی نمایند.

نوربخش حاتمی روز دوشنبه در دومین جلسه کمیته مقابله با تحریم ها که با حضور مدیران سازمان و روسای ادارات تابعه در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: با صرفه جویی، اصلاح فرایندها، برون سپاری امور، حاکم نمودن مدیریت بهره‌وری و تسهیل در امور مردم، از دوران سخت تحریم های ظالمانه عبور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: کمیته مقابله با تحریم اتاق فکری است برای طرح نقاط قوت و ضعف بخش های مختلف به منظور آسیب شناسی اثر تحریمها، انجام سریع اقدامات و راهکارهایی که تهیه و اولویت بندی خواهند شد.
وی تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با تحریم، اصلاح فرایندها است؛ به عنوان مثال کوتاه کردن پاسخ استعلام ها و تکمیل پرونده تا امور مربوطه با تسهیل بیشتری انجام شود.
حاتمی با اشاره به اینکه باید صرفه جویی در همه بخش ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: یکی از راهکارهای ایجاد بهره‌وری، صرفه جویی در استفاده از منابع آب است و اقداماتی که می بایست در راستای آن انجام شود اجرای سیستم های نوین آبیاری و تشویق کشاورزان به سمت مصرف بهینه از آب کشاورزی است.
وی بعد از گزارش مدیرکل اداره غله در خصوص اقدام های این اداره کل در راستای کاهش اثر تحریم ها، تصریح کرد: اقدامات اداره غله در تحویل گندم کشاورزان می تواند اقدامی در مقابله با تحریم باشد.
وی از جمله راهکار ارائه شده در خصوص تسهیل خرید گندم کشاورزان؛ از جمله افزایش مراکز خرید گندم، برگزاری جلسات ستاد برداشت در تمام شهرستانها، تسهیل در تحویل گندم به مراکز خرید و ایجاد آرامش فکری برای کشاورزان و مردم را اقدامی مناسب برشمرد و بر استمرار آن تاکید کرد.
حاتمی گفت: انتظار آن است در تامین، ذخیره و توزیع نهاده های بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت های تولید داخل و توان تامین نهادها مباحث نظارتی به دقت رعایت شود.
در ادامه جلسه شرکت خدمات حمایتی، تعاون روستایی، شیلات، شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص راهکارها و پیشنهادات خود نکته نظراتی را بیان کردند و به بررسی راهکارها پرداختند.
کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كميته تحريم جهاد كشاورزي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند