Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:17:01 GMT

سرکنسول جدید جمهوری افغانستان در مشهد معرفی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۲۲۷

سرکنسول جدید جمهوری افغانستان در مشهد معرفی شد

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جابر انصار را  به‌عنوان سرکنسول جدید این کشور در مشهد را معرفی کرد.    حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار با سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان گفت: ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد و برای بهره‌گیری از آن‌ها، موانع پیش روی توسعه تعاملات اقتصادی بین ایران و افغانستان برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امیدواریم حضور سرکنسولگر جدید افغانستان در مشهد مقدس منشأ برکات فراوان برای دو کشور باشد، ادامه داد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر پایه باور‌های عمیق دینی خود، اشتراکات فراوانی در حوزه‌های مختلف دارند و هیچ‌کس نمی‌تواند به نقاط مشترک خدشه وارد کند.     به دنبال فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با کشور افغانستان هستیم  
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه به دنبال فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با کشور افغانستان هستیم، گفت: هرگونه مانعی که در مسیر توسعه مبادلات اقتصادی وجود باشد، برطرف خواهیم کرد و در مقابل آن انتظار می‌رود که دولت افغانستان هم تجارت بین دو کشور را تسهیل کند.

جعفری افزود: امروز دشمنان به دنبال این هستند که روابط دیرینه دو کشور افغانستان و ایران را از بین ببرند، بنابراین برای خنثی شدن دسیسه‌های دشمن، باید هوشیار بود و بیش‌ازپیش در جهت توسعه روابط گام برداشت.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های اقتصادی گسترده برای توسعه روابط اقتصادی، وضعیت موجود مورد رضایت ما نیست و خواهان افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان هستیم.

نجم پور سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در این دیدار گفت: ایران و افغانستان به دلیل داشتن اشتراکات فراوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دارای روابط بسیار صمیمی و منحصربه‌فرد هستند.

وی بابیان اینکه ایران شریک اقتصادی اول کشور افغانستان است، افزود: اقتصاد ایران و افغانستان به یکدیگر آمیخته است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این دو کشور را از یکدیگر جدا کند.

سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران با قدردانی از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بابت پذیرایی شایسته از اتباع افغانستانی گفت: سیاست ما توسعه مناسبات با ایران است و تلاش خواهیم کرد که روابط دو کشور بیش‌ از پیش تعمیق بخشیده شود.

نجم پور افزود: برخی تلاش می‌کنند که بین دو ملت ایران و افغانستان فاصله ایجاد کنند، اما اطمینان داریم که هرگز به این هدف خود نخواهند رسید.
انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شاهرخی، ظهر سه شنبه در بازدید آن دری ژیلتسوف، سرکنسول کشور روسیه از باغ شاهزاده ماهان کرمان گفت: ما این آمادگی را داریم که به شبکه‌های تلویزیونی روسیه از مناطق گردشگری کرمان محتوا ارائه کنیم تا این استان را به مردم کشور روسیه معرفی نمایند.

وی افزود: فعالین اقتصادی استان کرمان دوست دارند در رابطه با کشور روسیه فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری برای ۲۸ کشور لغو روادید شده است که یکی از این کشورها، روسیه می‌باشد افزود: لغو روادید گردشگری گروهی بین دو کشور به طور متفاوت لغو شده و این یکی از نکاتی است که می‌تواند پایه اصلی تعامل ما با روسیه در استان کرمان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به لغو روادید دوطرفه و استقبالی که در واقع از طرف مردم دو کشور ایران و روسیه انجام می‌شود، سرکنسول و وزارت امو خارجه روسیه این تلاش را انجام دهند که رفت و آمد تسهیل و مردم روسیه به کرمان بیایند.

کد خبر 6079979

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است