Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@22:20:22 GMT

چگونگی تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری‌شرکتی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۲۵۰

چگونگی تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری‌شرکتی

پول‌نیوز - مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تشریح روند تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی، گفت: «بوتان»، «صبانفت» و «کاشی تبریز» از جمله مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن در حال حاضر هستند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بانکداری شرکتی را می‌توان به نوعی، ارایه خدمات ویژه برای مشتریان ویژه بانک مسکن تعبیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مسکن با شروع فعالیت در این زمینه کاری از سال گذشته، تلاش کرده در قالب بانکداری شرکتی به تمام نیازهای مشتریان ویژه خود به خدمات بانکی اعم از نیازهای تسهیلاتی، تعهدات و خدمات الکترونیک در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهد.



مدیران ارشد بانک مسکن بر این باورند که بانکداری شرکتی علاوه بر اینکه زمینه گسترش فعالیت بانک و سودآوری را فراهم می کند، سرعت ارایه خدمت به مشتریان را نیز افزایش می‌دهد و به این ترتیب رضایتنمدی از بانک را ارتقا خواهد بخشید.

بانکداری شرکتی همچنین خدمات منحصر به فرد و ویژه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات به مشتریان ارایه می‌کند و با ارایه نرم‌افزارهای مورد نیاز آنها، از انواع خدمات گسترده پرداخت مورد نیاز مشتری به نحوی پشتیبانی می‌کند که این خدمات به سادگی در بستر نرم‌ افزاری ویژه برای آنها قابل بهره برداری باشد.

لازم به ذکر است مشتریان بانکداری شرکتی از گروهی انتخاب می‌شوند که پتانسیل و حجم بالاتری نسبت به مشتریان معمولی دارند.
محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در خصوص نحوه تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی به هیبنا گفت: موضوع تعیین حد اعتباری در بانکداری شرکتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که سقف ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان بانکداری شرکتی کاملا بر اساس حد اعتباری آنها تعیین می ‌شود.

وی با بیان اینکه توان مالی مشتری و آخرین وضعیت صورت‌های مالی آن شرکت در تعیین حد اعتباری نقش دارد، یادآور شد: افزون بر این رتبه اعتبارسنجی مشتری باید حتما «A» به بالا باشد.

علمداری خاطرنشان کرد: یکی از اصول موثر در تعیین حد اعتباری برای بهره‌مندی از خدمات بانکداری شرکتی، میزان نقدشوندگی دارایی‌های مشتری است. طبعا بانک متناسب با دارایی‌های زودنقد شونده یک شرکت، سقف برخی از انواع خدمات تسهیلاتی و تعهدی قابل ارایه به مشتری را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی سالانه یک نوبت بازمحاسبه می‌شود، تاکید کرد: طبیعی است ممکن است در سال‌های متوالی، حد اعتباری و به دنبال آن خدمات بدون نوبت قابل ارایه به مشتری متفاوت باشد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با یادآوری اینکه مشتریان شناسایی شده یا مشتریانی که درخواست استفاده از خدمات بانکداری شرکتی دارند، در نهایت باید در کمیته عالی اعتباری و نیز هیات مدیره بانک مسکن مورد ارزیابی قرار بگیرند، گفت: ویژگی ممتاز خدمات بانکداری شرکتی این است که مشتریان می توانند بر خلاف روال معمول بانک‌ها، زمان دریافت خدمات مورد نیاز خود را تعیین کنند. در واقع طی این خدمات بانک به مشتری تضمین می‌دهد طی یک سال پیش‌رو تا سقف حد اعتباری مشخص هر نوع خدمتی در هر زمانی که مورد نیاز شرکت بود را بدون فوت وقت ارایه کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن بانکداری شرکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

مسئول موتورلانس اورژانس فارس در گفت گو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: امسال تعداد موتورلانس‌ها از سه دستگاه به ۷ دستگاه افزایش یافته و ۸۰ درصد خدماتی که آمبولانس ارایه می‌کند از طریق کارشناسان موتور بانی ارایه می‌شود.
محلاتی افزود: استان فارس بعد از تهران بیشترین موتورلانس را دارد و در حال حاضر ۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شیراز از خدمات موتور بانی به صورت ۲۴ ساعت‌ها استفاده می کنند.

مسئول موتورلانس اورژانس فارس گفت:  در اماکنی که ترافیک سنگین است و آمبولانس ها به سختی تردد می کنند، موتورلانس‌ها به سرعت اعزام می‌شوند تا خدمات اورژانسی اولیه به بیماران ارائه و در صورت نیاز، آمبولانس برای انتقال بیمار اعزام شود.
وی با بیان اینکه از پارسال که موتور بانی در شیراز راه اندازی شد بسیاری از ماموریت‌های اورژانس فارس سریعتر انجام می‌شود ، افزود: آمبولانس‌ها به طور میانگین ۷ دقیقه و موتورلانس‌ها ۴ دقیقه بر بالین بیمار حاضر و خدمات پزشکی ارایه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • خدمات ترجمه فوری در دارالترجمه رسمی
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟