Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله جولایی (مدیر عامل ستاد دیه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در کل کشور ۱۲ هزار زندانی غیرعمد وجود دارد، گفت: از این تعداد زندانی افرادی که جزء مددجویانه ستاد دیه محسوب می‌شوند، ۸۶۴۲ نفر هستند که از این تعداد دو هزار نفر مربوط به پرونده‌های مهریه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بهمن و اسفند ماه گذشته با توجه به افزایش قیمت سکه به یک‌باره تعداد زندانیان مهریه افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد برای اینکه مبلغی را بدست آورند با توجه به این که همسرشان توانایی کامل از پرداخت مهریه را ندارد، دادخواست مهریه مطرح می‌کردند از همین رو ستاد دیه تلاش کرد در خصوص ارائه تسهیلات به زندانیان مهریه سخت‌گیرتر شود و این موضوع از طریق بخشنامه‌ای مبنی بر حذف کمک ویژه و بلاعوض به زندانیان مهریه به تمامی استانها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ستاد دیه با بیان اینکه این ستاد به خیران متعهد شده است تا مبالغ آنها را برای زندانیان نیازمند هزینه کند، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته هم از طریق ستاد دیه و هم از طریق مستندهایی که در این خصوص تهیه شده، اعلام شده است که دیگر زمان "کی مهریه را داده و کی مهریه را گرفته" تمام شده است. چنانچه مرد توان پرداخت مهریه را نداشته باشد، همسر گذشت نکرده و مرد روانه زندان می‌شود، از همین روز ستاد دیه در خصوص کمک به زندانیان مهریه سختگیری دارد و همانطور که گفتم با توجه به بخشنامه‌ای که به استانها اعلام شده است، نگاه پیشگیرانه در این خصوص در دستور کار قرار گرفته و در حال فرهنگسازی در این خصوص هستیم.

جولایی با بیان اینکه از بدو تاسیس ستاد دیه تاکنون حدود ۱۳۰ هزار زندانی آزاد شده‌اند که تعدادی از آنها شامل زندانیان مهریه نیز بوده‌اند، ادامه داد: در سال گذشته از حدود ۷۹۳۲ زندانی که از طریق ستاد دیه آزاد شده‌اند، ۲۴۴۳ نفر زندانیان مهریه بودند، البته آزادی زندانیان مهریه هیچ‌گاه اولویت ما نبوده و نخواهد بود.

 وی همچنین درباره سرانجام طرحی که برای کاهش آمار زندانیان مهریه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود، گفت: این پرونده همچنان مفتوح هستند و هنوز به نتیجه نرسیده است. استان اصفهان با ۳۲۶ زندانی بیشترین آمار زندانیان مهریه را داراست، بعد از این استان نیز استان تهران با ۲۲۷ زندانی و استان گیلان ۲۲۴ زندانی در رتبه‌های بعدی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه حمایت‌های ستاد دیه شامل اقلیت‌های دینی نیز می‌شود، تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است در برخی استان‌‌های مرزی یا در برخی استان‌ها مانند قم که اتباع دیگر کشورها در آنجا حضور بیشتری دارند نیز ستاد دیه در برخی از پرونده‌های این افراد نیز وارد شده و از آنها حمایت می‌کند تا طرف مقابل در این نوع پرونده‌ها که ایرانی است نیز مشکلش برطرف شود.

وی درباره حوادث کارگاهی نیز گفت: محکومان حوادث کارگاهی سنگین‌ترین بدهی را در میان محکومان جرائم مالی غیرعمد دارا هستند، اما خوشبختانه تعداد این پرونده‌ها کنترل شده است و در حال حاضر در کل کشور در حدود ۸۰ پرونده حوادث کارگاهی داریم که ستاد دیه نیز از این نوع پرونده‌ها حمایت می‌کند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یدالله روحانی منش افزود: این زوج همدانی با کمک یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی موجب آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد شدند.

او تصریح کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت‌های ستاد دیه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: این تعداد زندانی با کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی خیران نیک اندیش، گذشت شاکیان، پرداخت وام‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی آزاد شدند.

او تصریح کرد: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • آزادی ۴ زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان
  • زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان