Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:38:47 GMT

برداشت دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۳۱۱

برداشت دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی گیلان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: کشاورزان گیلانی از امروز برداشت دانه روغنی کلزا را در ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آغاز کردند.

وی، با بیان اینکه افزایش ۸ و نیم برابری کشت کلزا در گیلان در مقایسه با پارسال افزود: پیش بینی می‌شود کشاورزان گیلانی امسال هزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: از کلزا برای تولید روغن و از کنجاله آن هم برای تغذیه دام استفاده می‌شود.

علی درجانی ، با بیان اینکه در هر هکتار از اراضی کشاورزی ۶ کیلو گرم بذر کلزا کشت و حدود یک تن دانه روغنی کلزا برداشت می‌شود، افزود: کلزا مهرماه کشت و از اواخر اردیبهشت برداشت می‌شود.

وی ، با اشاره به اینکه گیاه کلزا گل‌های زرد رنگ چشم نوازی دارد ، تصریح کرد: از گل این گیاه هنگام پرورش هم برای تغذیه زنبور عسل استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۸ هزار ۵۰۰ تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بین اینکه برداشت گندم در مزارع استان بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد، اظهار داشت: 320 کمباین در برداشت گندم از مزارع استان بوشهر مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی سال زراعی جاری سبب کاهش تولید محصول گندم شده است، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده محصول مزارع گندم تحت پوشش کشت آبی قابل برداشت است و کاهش بارندگی به مزارع دیم صدمه و خسارت وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بیمه محصولات مزارع استان بیان کرد: تمام مزارع گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است و خسارات و غرامت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

توکلی پیش‌بینی برداشت گندم در استان بوشهر را 40 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: از 15 فروردین تاکنون 8 هزار 500 تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. 7 هزار و 900 تن گندم معمولی و 600 تن بذر گندم تاکنون از مزارع آبی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر فعالیت 14 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: فعالیت این مراکز خرید به‌صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر