Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:10:50 GMT

اولین سامانه قطع گاز حین زلزله در لرستان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۳۵۱

اولین سامانه قطع گاز حین زلزله در لرستان راه اندازی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: اولین سامانه قطع اتوماتیک گاز حین زلزله کشور در استان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز لرستان غلامرضا لطفعلیان افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان و احتمال نشت گاز و حریق پس از زمین لرزه، شهروندان در معرض خسارت های قابل توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شرکت گاز لرستان با هدف به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از زلزله در شبکه گازرسانی و در راستای سیاست‌های کلی شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان اولین شرکت اقدام به نصب و راه اندازی سامانه شتاب سنج و لرزه‌ نگار جهت قطع اتوماتیک گاز به‌صورت پایلوت در ایستگاه تقلیل فشارعلوم پزشکی استان کرد.
وی اضافه کرد: با نصب این سامانه، سنسورهای لرزه ‌نگار به ‌صورت پیوسته اقدام به ‌اندازه گیری ارتعاشات زمین می کنند و در هنگام وقوع زلزله به‌صورت خودکار اقدام به قطع جریان گاز شیرهای خروجی ایستگاه کرده و از نشتی گاز و وقوع انفجار جلوگیری می‌شود.
لطفعلیان بیان کرد: هزینه راه‌اندازی هر ایستگاه 2 میلیارد ریال تعیین شده که برای اجرای این طرح در سطح استان ٣٧٠ میلیارد ریال نیاز است.
وی ادامه داد: بین شرکت‌های گاز استانی، تنها شرکت گاز تهران اقدام به نصب تجهیزات مذکور بر روی ایستگاه‌های TBS کرده اما تاکنون راه‌اندازی نشده است.
99.8 درصد جمعیت شهری و 90 درصد جمعیت روستایی لرستان از نعمت گاز بهره مند هستند.
بیش از 500 هزار مشترک از خدمات شرکت گاز لرستان استفاده می کنند که شامل بیش از 120 هزار مورد روستایی و 380 هزار شهری و 9 شهرک صنعتی، 6 نیروگاه و 48 جایگاه سی ان جی هستند.
7269/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گاز قطع گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقرر شد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای دیگر در استان راه‌اندازی شود، گفت : مجموع اعتباراتی که برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده حدود ۴۰ میلیارد ریال بود که تاکنون تنها ۱۵ میلیارد ریال آن را دریافت کرده ایم.

وی افزود: با این اعتبارات کار جانمایی دو ایستگاه در گیلانغرب و صحنه انجام شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مکان دو ایستگاه دیگری که قرار است راه‌اندازی شود را شهر‌های سنقر و روانسر اعلام کرد و یادآور شد: به محض تامین اعتبار، کار جانمایی دو ایستگاه دیگر و خریداری تجهیزات برای ایستگاه‌ها انجام خواهد شد، اما قطعا راه‌اندازی این ایستگاه‌ها به بیش از این ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از منابع دیگری تامین شود.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد، بتوان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، منابع مالی لازم برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها دریافت کرد.

وی تعداد کنونی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای موجود در سطح استان را ۹ ایستگاه شامل چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، پاوه و کنگاور اعلام کرد و گفت: اخیرا ایستگاه سنجش کیفی هوای پالایشگاه کرمانشاه را بروزرسانی کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، با راه‌اندازی چهار ایستگاه جدید شامل دو ایستگاه در شرق و ایستگاه‌هایی در غرب و شمال غرب استان، پوشش مناسبی از لحاظ ایستگاه‌ها به منظور بررسی وضعیت کیفیت هوای استان خواهیم داشت.

به گفته جلیلیان، هوای استان کرمانشاه طی سال گذشته در مجموع ۴۳ روز در شرایط غیراستاندارد بوده که ریزگرد‌ها عامل اصلی افت کیفیت هوا در استان محسوب می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • خرم‌آباد لرزید
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی