Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:08:20 GMT

پلاسکوی دیگر در راه است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۴۲۹

پلاسکوی دیگر در راه است

تهران- ایرنا- روزنامه آفتاب اقتصادی در روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه مطلبی با عنوان « پلاسکوی دیگر در راه است» را در باره ناایمن بودن سیم کشی برق پاساژ شقایق تهران منتشر کرد.

ناایمن بودن سیم کشی برق پاساژ شقایق زنگ خطر آتش ســوزی احتمالــی در این ساختمان را به صدا درآورده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اینجا پاساژ شقایق در خیابان ظهیرالاسلام است؛ مرکز چاپ کاغذ و مقوا در تهران؛ ساختمانی 5 طبقه در قلب پایتخت که صبح ها از کاغذ پر و شب ها از آن خالی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر های شاغل در پاســاژ و مغازه دار ها هر روز با جنسی سر و کار دارند که به راحتی حتی با جرقه ســاده میان دو سیم برق آتش می گیرد.
کالایی که اگر قرار باشــد بسوزد به مراتب شــعله هایی گرم تر از البسه پلاسکو تولید می کند. بدیهی اســت که بحث حفاظت و امنیت کارگران شاغل در این پاســاژ باید در اولویت آتش نشــانی، وزارت کار و وزارت بهداشــت باشد. شاید به همین علت بود که چندی پیش وزارت بهداشــت در نامه ای به آتش نشــانی ایراداتی از برق و سیم کشی این پاساژ گرفت و با همکاری اداره برق درصدد برطرف کردن اشکالات برآمدند. اما نکته اینجاست که این اقدام نه تنها کمکی به ایمن شدن پاساژ نکرده بلکه آن را نا ایمن تر هم کرده است.
ماجرا از این قرار است حدود یک ماه پیش که اداره برق کنتور ها را تعویض کرد، همزمان ظاهر پاساژ نیز دستخوش تغییراتی شد. اگر در طبقات پاساژ شقایق قدم بزنید، می بینید سیم های برق روکار مانند تار های عنکبوت البته نه با آن نظم بلکه کامــلا نامنظم و غیر استاندارد و آویزان از سر در مغازه ها به داخل کشیده شــده اند؛ هر مغازه با سیم هایی که داشته برای خود از کنتور های زیرزمین برق گرفته است.
در طبقه اول پاساژ هم 4 مغازه برای صرفه جویی در مصرف برق سیم های آن را به صورت متوالی گرفته اند. مغازه اول سیم را از محوطه نورگیر از پایین تا بالا کشیده سپس از همان ســیم از مغازه اش به مغازه دوم برق رســانی کرده است و مغازه ســوم از مغازه دوم تا مغازه چهارم همین روند ادامه می یابد. اینکه ســیم های برق روکار اســتاندارد هستند یا خیر را که کنار بگذاریم، هرکدام از این مغازه ها چندین دستگاه چاپ با مصرف بالای برق دارند و کیســت که نداند اگر بیش از توان یک سیم از آن برق کشیده شود یا سیم آب می شود یا اینکه جرقه می زند؛ آن هم در پاســاژی که جای جای آن کاغذ چیده شده است.
جلوتر کــه رفتیم یک مغازه 3 ســیم را با لنت برق (چسب مخصوص سیم برق) به هم چســبانده و از جلوی مغازه کناری برای کولر گازی اش برق به اصطلاح سه فاز کشیده بود. به مشکل سیم ها و برق و کاغذ، نبود سیستم اطفاء حریق استاندارد و یا کپسول های اطفاء به تعداد کافی در طبقات پنجگانه پاساژ را هم اضافه کنید.
مســعود یکی از مغازه دار ها در خصوص علت به وجود آمــدن ایــن وضعیت گفت: هر مغازه 3 میلیــون تومان بــرای تعویض کنتور های برق پرداخت کرده و مجموعا 300 میلیون جمع آوری شده است.
او افزود: بعــد از تعویــض کنتور ها فقط مغازه های طبقه همکف برق داشتند و حاضر به پرداخت دوبــاره هزینه جهــت اصلاح و نوسازی سیم کشی داخل ساختمان نشدند. این مغــازه دار اختـلاف نظر میان کســبه شقایق و لزوم ادامه کار را عامل به وجود آمدن وضعیت کنونی پاساژ دانست.
ملکی سخنگوی ســازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با باشــگاه خبرنگاران جوان در خصوص ناایمن بودن وضعیت برق و لزوم حفظ ایمنی پاساژ شقایق گفت: از پرونده این پاساژ اطاعی ندارم و ما هر دقیقه نمی توانیم از یک جا بازدید کنیم!
سخنگوی سازمان آتش نشــانی تهران همچنین درباره روند پیگیــری و نظارت در اینگونه پرونده ها اظهار کرد: ابتدا از این اماکن بازدید صــورت می گیرد و تاکید می شــود ایرادات طبق دســتورالعمل آتش نشــانی اصلاح شــوند و اگر در مهلت 10 تا 30 روزه اقدامی صورت نگیرد؛ تائیدیه صادر نمی شود.
در طول دو تماسی که با سخنگوی سازمان اتش نشانی تهران برقرار شــد، وی از پرونده پاساژ شــقایق اظهار بی اطلاعی کرد و تمام مســئولیت را متوجه اداره کل برق اســتان تهران دانست.
اداره برق استان تهران نیز طی تماس های مکرر در خصوص نابسامانی این پاساژ پاسخی ارائه نکرد این بی توجهی ها و مسئولیت را برگردن هــم انداختن ها نتیجه ای جز درگیر شــدن اذهان عمومی در صــورت بروز اتفاق نخواهد داشــت. شــاید هنوز تصویــر فروریختن ســاختمان 17 طبقه پلاســکو در چهارراه استانبول از ذهن ها نرفته باشد؛ آن موقع هم کســی تصورش را نمی کرد که با غفلت یک کارگر، ساختمان به آن اندازه تبدیل به تلی از خاک شود و جان چند ده انسان را بگیرد.
همه ما کــم و بیش از بزرگتر ها شــنیده ایم که همیشــه اتفاق برای دیگران نیست یا همان جمله تکراری و کلیشه ای حادثه خبر نمی کند؛ حالا هم بعد از گذشــت چند سال از حادثه پلاســکو هنوز هم کسبه آن به روال سابق باز نگشته اند. اکنون هم می توان با هزینه برای تعویض سیم کشــی داخلی و مجهز کردن پاساژ به سیســتم اطفاء حریق جلوی خسارت های بزرگ مالی و جانی را گرفت تا شــاهد داغدار شدن خانواده دیگری نباشیم. این که نظارت و بازدیــد از اینگونه مراکز بر عهده کــدام ارگان اســت، هنــوز هم از قسمت های تاریک و مبهم مدیریت شهری است.
تهرام/8138/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پلاسكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟

دکور مغازه ها بر اساس فصل یا مد های جدید یا تغییر و ترمیم دکور و یترین تغییر می کند. که این تغییرات هزینه هایی دارد.

چون ویترین و دکوراسیون مغازه اولین چیزی است که توجه مشتری را جذب می کند و باعث ورود آن به داخل مغازه می شود، پس افراد سعی می کنند تا همیشه جذاب ترین حالت ممکن را برای طراحی ویترین داشته باشند. قیمت دکوراسیون و ویترین مغازه به ایده طراح برای دکور و ویترین مغازه شما بر می گردد. این ایده اولیه برای دکوراسیون هر مغازه ای با توجه به فضا و نوع کالا متفاوت است.

حتی ایده برای دکور و ویترین کوچک با دکور و ویترین مغازه بزرگ هم متفاوت است. برای دکور مغازه ای کوچک فقط طراحی و ساخت کمد دیواری لازم است. اما برای مغازه بزرگ علاوه بر ساخت کمد دیواری به ساخت ویترین های خاص و چیدمان مناسب وسایل تزیینی یا پارتیشن بندی و آیینه کاری هم نیاز است. هزینه کف مغازه هم شامل متریالی که بر اساس متراژ و حمل و نقل و هزینه نصب دارد حساب می شود.

هزینه سقف هم یکی از عواملی است که به آن باید دقت کنیم و سقف مناسب در دکور مغازه به کار ببریم. هزینه های نور پردازی برای هر مغازه ای متفاوت است پس با توجه به کالایی که می فروشیم نوع نور پردازی و هزینه آن متفاوت است. اگر در طراحی ویترین از دکوراسیون چوبی هم به کار برده باشیم که هزینه ای جداگانه دارد، مهم ترین و پر هزینه ترین قسمت دکوراسیون مغازه کارهای چوبی است که به صورت متری حساب می شود و بسته به نوع چوبی که به کار رفته دارد. یک سری هزینه های جانبی هم وجود دارد مثل هزینه برق کار، خرید سیم، چسب، شیشه، دوربین مدار بسته و ... .

یک سری عوامل وجود دارد که در تغییر قیمت طراحی ویترین موثر است موقعیت مغاره منطقه مغازه نبود امکانات نوع قرارداد نوع طراحی انتخاب سبک در طراحی دکور مغازه

به طور کلی اولین موردی که می تواند هزینه طراحی و دکور مغازه را تخت تاثیر قرار دهد، سبک طراحی فروشگاه است. در میان انواع سبک ها، دو سبک مدرن و کلاسیک بیشترین هزینه را دارد. در طراحی به روش کلاسیک، شکل کلی مغازه بسیار شیک و مجلل است. چون طراحان از عناصر تزیینی و برجسته و با شکوه استفاده می کنند.

انواع گچ بری ها، سر ستون ها، نقاشی های سنتی، می تواند قیمت طراحی فروشگاه را بالا ببرد و شکل ظاهری آن را شیک جلوه بدهد. اما سبک مدرن کم هزینه تر است. چون از المان های ساده و کم هزینه استفاده می کند. و در سبک مدرن خبری از تزیینات مدرن نیست و دکور خیلی شیک و ساده و مدرن به نظر می رسد. یکی دیگر از فاکتور های موثر در هزینه ویترین، جنس متریالی است که به کار می رود.

انتخاب متریالی مثل چوب طبیعی، فلزات گران بها یا پارچه های سنتی، هزینه طراحی ویترین را بیشتر می کند. برای کاهش هزینه و مدیریت بودجه باید سراغ نمونه های ارزان قیمت تر برویم. اگر مغازه متعلق به خودتان است در انتخاب سبک متریال دست ودلباز باشید. دوام و مقاوت متریالی که گران قیمت اند خیلی بهتر است و می توانید چندین سال از آن ها استفاده کنید و شکل ظاهری جذاب تری هم دارند. از بهترین دکوراسیون های مغازه در ماه های اخیر می توان به رستوران جی برگر که در مالکیت خواننده معروف است اشاره کنیم.

و باعث کشش و جذب بیشتر مشتری ها می شوند. بهتر است برای دکور مغازه از اکسسوری و عناصر تزیینی هم استفاده کنید. و اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای آن بکنید به سمت عناصر تزیینی سبک مدرن بروید. برای مغازه باید بودجه ای برای طراحی قفسه اختصاص بدهید. چون تاثیر زیادی روی فروش دارد. پس سعی کنید قفسه های مناسبی را طراحی کنید. در کنار تمام این کار هایی که کردید باید نور پردازی مناسبی انتخاب کنید که با یک نور پردازی صحیح، در هزینه طراحی دکور مغازه صرفه جویی کردید. چون باعث جذاب و چشم گیر شدن کالا ها می شود.

برای مدیریت هزینه طراحی و دکور ویترین مغازه باید به چند مورد توجه کنیم: تعیین سقف توقعات و خواسته هایمان ابعاد و فضای مشخصات محیط بودجه اصلی برای دکور مغازه همکاری با یک طراح حرفه ای تعیین رنگ، طرح و متریال تجهیز مغازه و وسایل مورد نیاز نور پردازی مناسب فروشگاه خلاصه بندی

تامین هزینه طراحی و دکور مغازه یکی از چالش های مسیر راه اندازی یک کسب و کار جدید است. اگر می خواهید این هزینه ها را صرفه جویی کنید باید بهینه عمل کنید. و با داشتن برنامه مناسب برای طراحی و دکوراسیون، به بهترین صورت عمل کنید.

منبع:

vista-architect.com

برچسب ها : طراحی داخلی,دکوراسیون داخلی,

کد خبر 746616

دیگر خبرها

  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • انفجار گاز در آساوله سنندج حادثه آفرید
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • لحظه آتش سوزی در بازار بندرعباس | چندین مغازه در آتش سوختند | ویدئو
  • مغازه تشک فروشی در آتش سوخت
  • تصویری از پوشش متفاوت شقایق فراهانی در کانادا
  • قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟
  • سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان
  • (ویدیو) لحظه انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه