Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@13:56:13 GMT

قم| غرب قدردان تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۴۶۷

قم| غرب قدردان تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نقش ایران در راه مبارزه با مواد مخدر به‌شدت مهم و تأثیرگذار بوده و غرب باید سهم ارزنده‌ ایران در این زمینهٔ را به رسمیت بشناسد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی شامگاه یکشنبه در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار داشت: حوزه علمیه آماده همکاری‌های بیشتر در راستای کاهش و پیشگیری از مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده امید می‌رود در زمینهٔ کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و مبارزه با این پدیده مخرب، اتفاقات امیدوارکننده‌ای در کشور رخ دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار قابل‌توجهی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارد، اگر پیش‌زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم به‌درستی تأمین شود حوزه می‌تواند در این مسیر اقدامات مؤثری داشته باشد.

اعرافی گفت: رسته‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان‌های مختلف کشور با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده و در مسیر فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه فعالیت کند.

بیش از 1.5 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد647 کیلو انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد100 کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

امام‌ جمعه قم ادامه داد: حوزه‌های علمیه در بعد اجتماعی رسالت ذاتی داشته و خود را در کاهش و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر مسئول می‌داند، برای موفقیت در برنامه‌ریزی‌های مربوط به کاهش و پیشگیری از مواد مخدر باید اطلاعات پژوهشی و آمار دقیق اطلاعاتی احصا شود.

وی با تأکید بر برخی از ابعاد اجتماعی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه در سیل اخیر در برخی استان‌های کشور و همچنین زلزله کرمانشاه اقدامات ارزنده‌ای را داشته تلاش می‌شود در زمینهٔ پیشگیری از مواد مخدر نیز فعالیت‌های اجتماعی خود را تقویت کند.

امام‌ جمعه قم ادامه داد: اعتیاد و مواد مخدر آثار زیان‌بار فراوانی در جامعه برجای گذاشته و میلیون‌ها انسان را با خود درگیر کرده است، نگاه به مسئله اعتیاد در کشور باید به یک نگاه جمعی و اجتماعی تبدیل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه بیش از 30 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف ملی و استانی را دنبال می‌کند و تلاش می‌شود این سبک از اقدامات مشترک در سال‌های بعدی نیز تقویت شود.

اعرافی با انتقاد از قدرناشناسی غرب از اقدامات ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر گفت: نقش ایران در راه مبارزه با مواد مخدر به‌شدت مهم و تأثیرگذار بوده و غرب باید سهم ارزنده‌ ایران در زمینهٔ را به رسمیت شناخته و نسبت به عواقب آن هوشیار باشد.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است