Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:55:51 GMT

بازنگری در برگزاری آزمون های کشوری دانشجویان پزشکی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۵۲۰

بازنگری در برگزاری آزمون های کشوری دانشجویان پزشکی

دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت برگزاری آزمون‌های کشوری دانشجویان علوم پزشکی به صورت قطبی ۱۰ گانه گفت: آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی برای دانشجویان پزشکی اکنون به صورت قطبی برگزار می‌شود و ما برای هماهنگی بیشتر بین سوالات قطب‌ها، سوالاتی با عنوان لنگرگاه طراحی می‌کنیم و با یک مدل آزمونی سوالات را کنترل می‌کنیم تا قبولی‌ها و ردی های مختلف این آزمون در مناطق مختلف یکسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این سیستم محاسنی دارد که موجب می‌شود دانشگاه‌ها نیز به طراحی سوال بپردازند و مشارکت بیشتری دارند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: اما اشکال این سیستم این است که به هر طریقی که سوالات طراحی شود و با سوالات لنگرگاه هم کنترل شود، بازهم یکدست نخواهد بود. ضمن اینکه باید ۱۰ گروه سوالات را طراحی کنند که هزینه طراحی سوال هم ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت درصدد هستیم که آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی به شیوه‌ای جدید از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار شود و هم هزینه‌های برگزاری آزمون کاهش یابد و هم یکسانی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما در کشور دو امتحان ملی برای دانشجویان پزشکی داریم که تأثیر بسیار زیادی در ارتقا دانش پزشکی دانشجویان دارد چرا که همه کسانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند باید در این امتحان شرکت کنند.

لاریجانی اظهار داشت: به دلیل ۱۰ گانه شدن این امتحانات سیستم لنگرگاهی نمی‌توانست یکدستی مورد نظر را ایجاد کند به همین منظور بازبینی در برگزاری آزمون‌های کشوری جامع علوم پایه و پیش کارورزی در حال انجام است.

کد خبر 4620822

منبع: مهر

کلیدواژه: باقر لاریجانی آموزش پزشکی آزمون گروه علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان