Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از پذیرش دانشجو از کشور افغانستان و عراق در این دانشگاه خبر داد.به گزارش بلاغ، حسن رنجبرعسکری در جمع خبرنگاران از تدوین سند راهبردی معاونت‌های دانشگاه تا شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این سند، نوع طرح جامعی که برای سند چشم‌انداز دانشگاه می‌خواهیم، تدوین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از حمایت مرکز رشد دانشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه ولیعصر(عج) اولین دانشگاه استان است که مرکز رشد راه‌اندازی کرده و ۵۵ شرکت در مرکز رشد دانشگاه  فعالیت می‌کنند.

رنجبرعسکری با بیان اینکه تلاش داریم ارتباط صنعت با دانشگاه را به معنای واقعی اجرا کنیم و در این راستا در پروژه‌هایی با شرکت مس همکاری داریم، اضافه کرد: آزمایشات مرتبط با تولید اسیدسولفیک مس در دانشگاه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کود سولفات آمونیوم با کیفیت بالا در آزمایشگاه ما تولید می‌شود که این کود از خارج وارد می‌شد و با تولید انبوه از وابستگی به خارج بی‌نیاز می‌شویم.

رنجبرعسکری با اذعان به اینکه اگر خیران نبودند دانشگاه نبود و بالای ۱۳۰ هزار متر مربع فضا داریم که کثرا به همت خیران تأمین شدند، گفت: حذف کاغذ از چرخه اداری دانشگاه اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه با وزارت علوم افغانستان اشاره و اظهار کرد: قرار است تا آخر خرداد پرونده دانشجویانشان را به دانشگاه ارسال کنند تا از نظر علمی بررسی شود و در صورت پذیرش از سوی دولت جذب دانشگا‌ه ما می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ۱۰۰ دانشجو پذیرش شوند.

رنجبرعسکری همچنین از همکاری برای پذیرش دانشجو از کشور عراق خبر داد.

وی بیان کرد: در روستای مانی مزرعه یک هکتاری زعفران به صورت آزمایشی ایجاد شده که اگر شرایط آب و هوایی مناسب بود تولید در آن منطقه ادامه می‌یابد و قصد داریم در شهرک مس نسبت به کشت گل محمدی و زعفران ورود کنیم.

مهدی مصباح معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از راه‌اندازی رشته دکترای ژنتیک برای امسال در دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: رشته بین‌دانشگاهی زبان رایانشی درخواست دادیم که در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام جمالی رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه این دانشگاه را دارای ۶۰ کانون و تشکل عنوان کرد و برگزاری یادواره‌های شهدا در طول سال، جشنواره‌ها و کرسی‌های آزادایشی را از برنامه‌های معاونت فرهنگی برشمرد.

وی ادامه داد: امسال ۵۰۰ دانشجو راهی اردویاهیان نور شدند و  ۱۳۰ زوج جوان به مشهد مقدس اعزام شدند وام کمک هزینه ازدواج به زوج‌هایی که سال اول ازدواج‌شان بوده اعطا شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم

به گزارش جماران؛ کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شد.

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

 

 

 دستگیری بیش از ۱۳۳ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا

از دو روز قبل صدها نفر از فعالان دانشجویی سوسیالیست و حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به نسل کشی در غزه تجمع کرده و در محوطه این دانشگاه چادر زده‌اند. 

 معترضان خواستار قطع همکاری و سرمایه‌گذاری دانشگاه در اسرائیل هستند.

 

 

اداره پلیس نیویورک: ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه‌های دادگاهی برای آنها آزاد شده‌اند. 

این تحصن با برخورد شدید پلیس و حراست دانشگاه و تعلیق برخی دانشجویان روبه رو شده است.

 

 

نقشه تحصن دانشجویان در سراسر آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه

پس از دستگیری بیش از 100 دانشجو از کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیا در تحصن که خواستار قطع همکاری دانشگاه ها با اسرائیل در بحبوحه جنگ این رژیم علیه غزه بودند، تظاهرات در سراسر آمریکا به راه افتاده است. تحصن هایی در MIT، Tufts، Emerson College، NYU، The New School، دانشگاه میشیگان، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، دانشگاه Vanderbilt و دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill آغاز شده است.

 

 

دانشگاه کلمبیا کلاس های حضوری را لغو کرده؛ کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود. سازمان دهندگان این تجمعات می گویند حداقل 50 دانشجو از بارنارد و 35 دانشجو از کلمبیا تعلیق شده اند. تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان کلمبیا و بارنارد، کارمندان و سخنرانان مهمان نیز علناً این موسسات معتبر را محکوم یا اعلام کرده اند.

در ییل، حداقل 45 دانشجو در حالی که پلیس تلاش می کرد تا یک تحصن را در جمعه شب پاکسازی کند، دستگیر شدند. اعتراضات در محوطه دانشگاه ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه
  • واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان