Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:29:45 GMT

یک پنجم مردان درجاتی از واریکوسل را دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۶۵۹

یک پنجم مردان درجاتی از واریکوسل را دارند

تهران - ایرنا - عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با اشاره به اینکه یک پنجم مردان درجاتی از واریکوسل دارند، گفت: حدود 20 درصد مردان درجاتی از این بیماری شامل خفیف، متوسط یا شدید را دارند.

دکتر بهرنگ آبادپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه واریکوسل می تواند قدرت باروری مردان را کاهش دهد، بیان داشت: در برخی افراد مبتلا به این بیماری، در کارکرد طبیعی اسپرم اختلال ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری در مرحله اول سبب کندی حرکت اسپرم و در مرحله بعدی بر شکل و تعداد اسپرم ها ممکن است تاثیر بگذارد.
وی اظهار داشت: در اکثر مردان مبتلا به واریکوسل اختلال ناباروری ایجاد نمی شود و در اکثر موارد این افراد درمان خاصی نیاز ندارند.
آبادپور افزود: اسپرم سازی در دمای پایین تر از دمای عادی بدن انجام می شود، افزایش دما می تواند اختلال اسپرم سازی ایجاد کند. به همین دلیل به افرادی که اختلال باروری دارند توصیه می شود به استخر آب داغ یا جکوزی نروند.
وی مهمترین روش درمان واریکوسل را جراحی اعلام کرد و گفت: دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد و با استفاده از این روش اقدام به درمان بیماران می کنیم که بهتر است عمل جراحی با میکروسرجری انجام شود. اکثر کسانی که واریکوسل دارند نیاز به جراحی ندارند.

** واریکوسل بر روی دی ان ای سلول اسپرم تاثیر می گذارد
آبادپور ادامه داد: بررسی های جدید نشان می دهد که واریکوسل بر روی دی ان ای سلول اسپرم هم تاثیر می گذارد و می تواند به این سلول آسیب برساند.
وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای تشخیص این موضوع، آزمایش DFI است، گفت: کسی که مبتلا به واریکوسل است و همسرش هم دچار سقط مکرر می شود، باید این آزمایش را انجام دهد تا مشخص شود دی ان ای سلول اسپرم این فرد دچار مشکل نباشد.
عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: اگر تعداد دی ان ای سلول اسپرم از حدی بالاتر باشد، فرد بیمار باید با تحت عمل جراحی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه عوامل محیطی در بروز این بیماری نقش ندارد، گفت: تاکنون از هیچ منبع علمی گزارش نشده که عامل محیطی در بروز بیماری واریکوسل نقش دارد.
آبادپور افزود: برخی عوامل مانند جابجایی اجسام سنگین یا سرپا ایستادن طولانی مدت می تواند در تشدید علائم واریکوسل نقش داشته باشد.
علمی ** 1201 **1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي واريكوسل مردان پژوهشگاه ابن سينا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید

اختلال شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

فردی که دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، برای رفتارهای درست و نادرست دیگران اهمیتی قائل نیست. این افراد معمولا از قانون‌ها پیروی نمی‌کنند، رفتار خشن و تهاجمی دارند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند. این افراد از رفتار خود پشیمان نمی‌شوند، نسبت به عواقب اعمال آزاردهنده خود بی‌تفاوت هستند یا بدرفتاری با دیگران را توجیه می‌کنند. آن‌ها ممکن است دروغ بگویند، رفتار خشونت‌آمیز یا تکانشی (بدون فکر) داشته باشند و مواد مخدر و الکل مصرف کنند. همچنین معمولا در انجام مسئولیت‌های خود در خانواده، محل کار یا دانشگاه کوتاهی می‌کنند. افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند، ممکن است ظاهری گرم و صمیمی داشته باشند اما در سابقه‌ی رفتاری آن‌ها، خشونت، فرار از مدرسه، دزدی، دعوا و یا مصرف مواد مخدر و الکل دیده می‌شود. علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی در دختران معمولا قبل از رسیدن به سن بلوغ و در پسران، ممکن است زودتر مشخص شود. اختلال شخصیت ضد اجتماعی تقریبا  در ۱ تا ۴ درصد افراد جامعه دیده می‌شود.

علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی

رایج‌ترین نشانه های اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارتند از:

 نادیده گرفتن درست و غلط بودن

دروغ گفتن برای سوء استفاده از دیگران 

بی‌توجهی به امنیت خود و دیگران

بی‌احترامی به دیگران

بازیچه قرار دادن دیگران برای سود یا لذت شخصی

گرفتن تصمیم‌های ناگهانی و بدون فکر

داشتن حس تکبر و برتری

نقض مکرر هنجارهای اجتماعی (از جمله قانون)

داشتن رفتار تهاجمی یا خشونت‌آمیز با دیگران

عدم احساس گناه در مورد آسیب رساندن به دیگران

بی‌مسئولیت بودن و ناتوانی در انجام مسئولیت‌های کاری یا مالی

دلایل بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی

شخصیت هر فردی ترکیبی از افکار، عواطف و رفتارها است. روشی که مردم برای دیدن، درک کردن و ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرون به‌کار می‌برند و نگرشی که نسبت به خودشان دارند، به شخصیت آن‌ها مربوط است. شخصیت در دوران کودکی و احتمالا توسط ژن‌ها و تجربیات زندگی شکل می‌گیرد.

دلیل مشخصی برای بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی وجود ندارد، اما محققان، چند عامل را در بروز این اختلال، موثر می‌دانند:

ژنتیک

سابقه‌ی تجاوز و آزار جنسی در دوران کودکی

مورد اذیت و آزار قرار گرفتن در دوران کودکی

مورد بی‌توجهی قرار گرفتن در دوران کودکی و بلوغ

بزرگ شدن در خانواده‌ای پر تنش

سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به اختلالات شخصیتی

تغییرات در عملکرد مغز هنگام شکل گیری

شرایط محیطی و موقعیت‌های زندگی

سابقه‌ی اختلال سلوک در دوران کودکی (سرقت، تخریب اموال عمومی، پرخاشگری نسبت به مردم و حیوانات، فریب‌کاری)

روش‌های درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی

درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی آسان نیست. افراد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی به ندرت به دنبال درمان هستند. از سوی دیگر، تعداد نسبتا زیادی از آن‌ها درمان خود را خیلی زود متوقف می‌کنند. با این حال، در بعضی از افراد، درمان و پیگیری دقیق می‌تواند در درازمدت کمک‌کننده باشد. درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی، یک درمان طولانی مدت بوده و با استفاده از روش‌های زیر، انجام می‌شود:

روان درمانی: به روان درمانی، گفتگو درمانی نیز گفته می‌شود. روان درمانی شامل مدیریت عصبانیت و خشونت، درمان اعتیاد، درمان افسردگی و اضطراب می‌شود. اگر فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، بیماری خود را نپذیرد، روان درمانی موثر نخواهد بود.

دارو درمانی: استفاده از هیچ داروی مشخصی برای درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی تایید نشده است. پزشکان ممکن است برای درمان مشکلاتی که گاهی اوقات همراه با اختلال شخصیت ضد اجتماعی رخ می‌دهند، مانند اضطراب یا افسردگی، دارو تجویز کنند.

معرفی آثار سینمایی درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی

تنگه وحشت (۱۹۶۲)

پرتقال کوکی (۱۹۷۱)

هالووین (۱۹۷۸)

سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • صعود نوروزیان به مرحله پایانی تفنگ ۱۰ متر مردان
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد