Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:07:39 GMT

نیکوکاران قزوینی از ۳ هزار فرزند محسنین حمایت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۶۶۲

نیکوکاران قزوینی از ۳ هزار فرزند محسنین حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید مؤمنی در بازدید نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از تعدادی از خانواده‌های ولینعمت تحت حمایت، که در قالب طرح مفتاح الجنه انجام شد، بیان کرد: در میان فرزندان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) کسانی وجود دارند که از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی وضعیت زندگی آنها با توجه به مسائل و مشکلاتی که دارند با تلاطم روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دسته از فرزندان در قالب طرح اکرام محسنین حمایت می‌شوند که مشکلات آنها بعضاً بیش از فرزندان ایتام است چراکه برخی علیرغم اینکه پدرشان در قید حیات است ولی با توجه به اینکه پدرشان از کار افتاده و بیمار است، علاوه بر مشکل تأمین معیشت برای پرداخت هزینه‌های درمانی نیز با موانع و مشکلاتی روبرو هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ۵ هزار و ۷۱۳ حامی نیکوکار در طرح اکرام محسنین طی سال ۹۷ از ۳ هزار و ۱۴۶ فرزند طرح محسنین حمایت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طی سال ۹۷ حامیان طرح محسنین بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان به حساب این فرزندان واریز کرده‌اند که سرانه دریافتی هر فرزند بیش از ۱۱۳ هزار تومان و سرانه کمک حامیان ماهیانه بیش از ۶۲ هزار تومان بوده است.

مؤمنی با اشاره به دو خانواده‌ای که مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: در حال حاضر حدود ۵۵ درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که ارائه خدمات به این افراد تابع شرایطی است.

وی توضیح داد: در خصوص زنان سرپرست خانوار این دقت نظر بیشتر به ایجاد بستری برای حضور بیشتر زنان سرپرست خانوار در منزل متمرکز است چراکه قرار است خانواده‌ای که از نعمت پدر محروم شده با حضور پررنگ‌تر مادر، به سمت شرایط مطلوب حرکت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده که ۳۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده، معادل ۷۹۴ فقره به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفته است.

کد خبر 4621294

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد قزوین طرح محسنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به کمک رسانی بیش از ۲۰۰ حامی کمیته امداد گفت: جذب حامیان خارج از کشور با قوت در کمیته امداد دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، جلسه هم‌اندیشی جذب حامیان خارج از کشور با حضور جواد صفاری مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد کشور، معاونان کمیته امداد، معافی مدیر کل کمیته امداد، روسای ادارات و مسئولان طرح اکرام کمیته امداد استان ویدئو کنفرانسی در ساری برگزار شد.

 میثم معافی مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: یکی از اهداف کمیته امداد جذب حامی است تا فرهنگ خیر و احسان در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه جذب حامیان خارج از کشور را دنبال می‌کنیم افزود: با گسترش انفاق و کمک به محرومان در بین ایرانیان خارج از کشور این حامیان سفیران ما در خارج از مرز خواهند بود.

معافی تصریح کرد: شناساندن فعالیت‌های امداد و ایجاد اعتماد در میان حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور زمینه استفاده از ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

معافی یادآور شد: 220  حامی ایرانی خارج از کشور حمایت از فرزندان ایتام و محسنین کمیته امداد مازندران را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: این حامیان خیراندیش ماهیانه مبالغی را به حساب مستقیم یتیمان و محسنین واریز می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • تصاویر تجمع زنان محجبه تهرانی در حمایت از حجاب
  • تصاویر تجمع زنان چادری در حمایت از طرح حجاب پلیس در تهران
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد