Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@10:24:34 GMT

تولید 4 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۷۸۶

به گزارش ایلنا ، مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ارزش محصولات تولیدشده در گلخانه‌های استان را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد محصولات تولید شده خیار است.

عبدالرضا رضایی افزود: خیار، گوجه فرنگی، گیاهان دارویی، فلفل و گل رز عمده ترین محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان است.

وی سطح زیر کاشت در گلخانه‌های استان را ۶۲ هکتار اعلام کرد و گفت: بیشترین سطح زیرکاشت گلخانه ها به شهرستانهای فردوس، قاین، خوسف، بیرجند و طبس اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه گوجه فرنگی تولید شده در گلخانه‌های استان به دلیل شرایط نور  مناسب از طعم و رنگ مطلوب‌تری برخوردار است، افزود: تولیدات گلخانه‌ای استان به استان‌های خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

پیش‌بینی می شود ۱۲ هزار تن محصولات گلخانه‌ای تا پایان سال جاری در گلخانه های خراسان جنوبی تولید شود.

۲۸۲ واحد گلخانه‌ای در خراسان جنوبی فعال است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی محصولات گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر

سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر شهرستان دیر تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها از طریق کشت گلخانه‌ای است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربندر دیر، از تولید سالانه حدود 400 هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان دیر خبر داد و اظهار کرد: این میزان تولید علاوه بر تنظیم بازار داخلی به سراسر کشور و برخی از کشورها صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به مزیت احداث گلخانه در بخش کشاورزی گفت: امسال 20 هکتار کشت گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر در 4 ماه پایانی سال انجام و ماه‌های دی و بهمن به عنوان زمان اوج برداشت این محصول محسوب می‌شود و شاهد ورود انبوه محصول تولیدی به بازار هستیم.

باربرز با اشاره به ظرفیت بالای کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان اظهار داشت: 10 هزار کشاورز با استفاده از یک‌هزار و 200 حلقه چاه در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

مسئول امور صنفی کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: گوجه‌فرنگی خارج از فصل این استان دارای کیفیت بسیار بالایی است که بخش از آن در داخل کشور و بخشی نیز به کشورهای همسایه از جمله قطر و عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

کرمی افزود: انتظار می‌رود که مسئولان حمایت مناسب از کشاورزان داشته باشند و در شرایطی که طرح الگوی کشت در حال اجرا است به خوبی به مسائل و مشکلات کشاورزان رسیدگی شود.

وی گفت: طرح ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان دیر در راستای حمایت از کشاورز مورد قدردانی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین