Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از هفته اول تیرماه آغاز می‌شود و در آن سلامت ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ارزیابی می‌شود.
متقیان افزود: ۱۲ پایگاه سنجش در خراسان شمالی، از دوم تیر ماه آغاز به کار می‌کند و ۷۶ نیروی آموزش دیده سنجش نوآموزان را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: شماری از دانش آموزان کلاس اولی از سنجش بازمانده اند می‌توانند در طرح امسال شرکت کنند.
وی گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۵۲۱ نفر در سنجش پیش دبستانی ارزیابی شدند و امسال پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار کلاس اولی تا شهریور ماه به پایگاه‌های سنجش استان مراجعه کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: هزینه سنجش هر نوآموز ۳۰۰ هزار ریال است و والدین با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام می‌توانند علاوه بر ثبت نام، برای نوبت گیری سنجش اقدام کنند.
کودکان متولد نیمه دوم ۹۱ و نیمه اول ۹۲ واجد شرایط حضور در پایگاه‌های سنجش هستند.
انتهای پیام / م

سنجش سلامت ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیالتان راحت؛ دانش‌آموزان برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانند

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش است گفت: دانش آموزان با خیالت راحت بدون استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و در چارچوب کتاب درسی و کلاس درسی می‌توانند در آزمون‌های نهایی به سوالات پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا، محسن زارعی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه سال‌های قبل دانش آموزان تحت محتوا و برنامه درسی مدارس در کلاس‌های درس مشغول تحصیل بودند ولی نظام دیگری کار سنجش آن‌ها را انجام می داد گفت: سنجش سرنوشت ساز آن‌ها توسط نظام دیگر رقم می خورد و این باعث شده بود دانش آموزان خود را برای کارزار دیگری آماده کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سال‌ها به جای پرداختن به محتوای درسی، بر اساس کلید واژه‌ها، حافظه محوری، مهارت محوری و تکنیک خود را برای کنکور آماده می کردند افزود: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش یک فرصت ایجاد کرد تا مدرسه و کلاس درس و اهداف برنامه درسی مرجعیت پیدا کند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام ارزشیابی می‌تواند برای مرجع شدن اهداف برنامه درسی تغییر جهت انجام دهد ادامه داد: این فرصتی شد تا در سال ۱۴۰۲ ، ۴۰ درصد نمرات دروس پایه دوازدهم تاثیر قطعی در آزمون سراسری دانش آموزان داشته و ۶۰ درصد هم نتیجه کنکور ملاک باشد.

زارعی اشاره کرد: آزمون‌ها مبتنی بر اهداف برنامه درسی طراحی شد، یعنی دانش آموزی می‌توانست به سوالات جواب دهد که مطالب را یاد گرفته باشد نه اینکه حفظ کرده باشد.

وی به دانش آموزان توصیه کرد فرصت‌های آموزشی را ازدست ندهند و برای امتحانات به کتاب رجوع کنند؛ همکاران هم مبتنی بر کتاب درسی و اهداف برنامه درسی تمرکز داشته باشند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های کمک آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش است گفت: دانش آموزان با خیالت راحت بدون استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و در چارچوب کتاب درسی و کلاس درسی می‌توانند در آزمون‌ها به سوالات پاسخ دهند.

زارعی به دانش آموزان قول داد که با خیالت راحت خود را آماده آزمون‌ها کنند و آنچه در طول سال تحصیلی یاد می گیرند مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان شمالی راه اندازی شد
  • برنامه زمانی فرآیند‌های مهم آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام شد+جزئیات
  • آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان رامشیر
  • جزئیات کنکور ۱۴۰۳؛ ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین!
  • نگاهی به وضعیت دبستانی در صالح آباد پس از بارش باران + تصاویر
  • اعلام زمان ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ؛ جزئیات کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام جزئیات کنکور ۱۴۰۳/ ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین آغاز می‌شود
  • بازگشایی مجدد سامانه «سنجش سلامت» از فروردین‌ماه
  • خیالتان راحت؛ دانش‌آموزان برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانند