Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@00:56:38 GMT

اصابت موشک به نزدیکی سفارت آمریکادر بغداد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۸۶۴

اصابت موشک به نزدیکی سفارت آمریکادر بغداد

یک مقام آمریکایی سقوط موشک در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد را تأیید کرد.

به گزارش ایمنا، یک مقام در وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز تأیید کرد که یک موشک به منطقه "الخضراء" در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد، اما هیچ‌گونه آسیبی به همراه نداشت.

وی افزود: هیچ صدمه‌ای به تأسیسات آمریکا وارد نشد و درباره این حادثه با مقامات عراق در حال تماس هستیم و درباره آن تحقیق می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما این موضوع را جدی گرفته‌ایم و طی دو هفته گذشته توضیح دادیم و بار دیگر نیز تأکید می‌کنیم که در رابطه با حمله به شهروندان و یا تأسیسات آمریکا سهل‌انگاری نخواهیم کرد و پاسخ قاطعی به آن خواهیم داد.

شبکه خبری اسکای‌نیوز شب گذشته از وقوع انفجاری در منطقه سبز (الخضراء) پایتخت عراق خبر داد.

از سوی دیگر، یوسف یسرائیل، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که به دنبال حمله موشکی به منطقه الخضراء جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به کاخ سفید رفت.

در همین راستا، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جنگ احتمالی نه به سود آمریکا بوده و نه ایران بلکه کاملاً در راستای منافع اسرائیل است.

وی همچنین نسبت به آنچه "برهم زدن معادله" با هدف زمینه‌سازی جنگ و آسیب رسانی به وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق خواند، هشدار داد. شبکه الاتجاه نیز به نقل از گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که حمله به منطقه الخضراء غیرقابل توجیه بوده و در زمان نامناسبی صورت گرفته است.

در همین راستا، محمد البیاتی، منشی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز گفت: اصابت موشک به منطقه الخضراء تأثیری بر بازگشایی آن نخواهد داشت و این منطقه بعد از چند روز ۲۴ ساعته برای شهروندان باز خواهد شد و طبق وعده عبدالمهدی تمامی موانع را از بغداد خارج می‌کنیم.

منبع:ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا جان بولتون عراق کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است: «ما حملات ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی ایران و شرکای آن به اسرائیل را که شامل پرتاب چند صد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد‌های تهاجمی علیه چندین هدف بود را به صراحت محکوم می‌کنیم. باید توجه داشته باشیم که این حمله گسترده می‌توانست باعث خسارت قابل توجه و تلفات جانی شود».

این بیانیه در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام مشروع ایران می‌افزاید: «ما همچنین این واقعیت را محکوم می‌کنیم که تسلیحات پرتاب شده به سوی اسرائیل حریم هوایی چندین کشور منطقه را نقض کرده، جان مردم بی گناه آن کشور‌ها را به خطر انداخته و به نظر می‌رسد از حریم هوایی نزدیک اماکن مقدس در قدس عبور کرده است».

در بیانیه یادشده از مداخله ایالات متحده و متحدانش برای رهگیری موشک‌های ایران قدردانی شده و آمده است: «ما از تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید فوری خشونت در منطقه، به دنبال تلاش‌های هماهنگ برای دفاع در برابر حمله ایران استقبال می‌کنیم».

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: «ما توقیف غیرقانونی یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز در ۱۳ آوریل را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند. ما متذکر می‌شویم که حمله تشدید کننده ایران آخرین نمونه از اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده این کشور و شرکای ستیزه جوی آن است که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است».

نویسندگان این بیانیه در پایان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شده و نوشته‌اند: ما همکاری دیپلماتیک خود را برای حل و فصل همه تنش‌ها در منطقه تقویت خواهیم کرد.

این بیانیه از سوی ایالات متحده، آلبانی، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، اکوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، هلند، نیوزیلند، نروژ، ایالات فدرال میکرونزی، پالائو، پاپوآ گینه نو، لهستان، پرتغال، جمهوری کره، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، اوکراین و بریتانیا صادر شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی
  • تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد‌‌ ‌
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • عملیات ایران نشان داد اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی هستند
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه