Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برنامه ریزی ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ از یک سال و نیم پیش آغاز شده است ابراز امیدواری کرد ایران حضور پرتعداد و پرقدرتی در این رویداد‌ها داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، در خصوص اهمیت بازی‌های المپیک و پارالمپیک اظهارداشت: در فاصله حدود ۱۴ ماه تا بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از حدود یک سال و نیم پیش مجموعه ورزش ایران در قالب وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین فدراسیون‌های ورزشی در یک مجموعه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک را در یک حرکت جمعی آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در راستای حضور در بازی‌های المپیک چند رویداد مهم را به عنوان ارزیابی در دستور کار قرار دادیم تا عملکرد ورزشکاران به عنوان یک برنامه جامع مدنظر و ارزیابی قرار گیرد.

سلطانی‌فر تصریح کرد: از آن روزی که شروع کردیم بازی‌های کشور‌های اسلامی در باکو با درخشش قهرمانان ایران همراه بود و سپس در بازی‌های داخل سالن آسیا ورزشکاران ما درخشش خوبی داشتند. در رویداد‌های مهم بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هم اتفاقات خوبی رخ داد بطوری‌که در بازی‌های آسیایی بیشترین تعداد مدال در ادوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ رتبه چهارمی ایران به سومی ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: از طرفی رکورد‌های خوبی در هر دو رویداد به ارمغان آمد، در کبدی بازی‌های آسیایی که سطح آن به دلیل قدرت‌های برتر جهان در قاره کهن دارای سطح جهانی است، هر دو تیم زنان و مردان ایران قهرمان شدند، والیبال بدون حتی یک ست باخته قهرمان شد و در واترپلو بعد از ۴۴ سال در تاریخ بازی‌های آسیایی روی سکو رفتیم و در رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، ووشو و کاراته هم به نتایج خوبی دست یافتیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این سه رویداد تحلیل و تفسیری شد به آنچه می‌خواستیم برسیم، اظهار داشت: با این آمادگی که به مرور به دست می‌آید امیدوارم بتوانیم سهمیه‌های لازم را از طریق مختلف به دست آوریم و امیدوارم سال ۹۸ که با محدودیت‌های مالی هم مواجه هستیم توام با کسب بیشترین سهمیه در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر المپیک توکیو وزارت ورزش فدراسیون کبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری عل و فناوری آنا، اظهار کرد: هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران اپن با حضور بیش از یک هزار و 800 شرکت کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور آغاز به کار کرد.

وی افزود:این رویداد، پرچمدار جریان سازی آموزش فناوری و جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه‌های هوش مصنوعی، رباتیک، بینایی ماشینی، مکاترونیک و یادگیری ماشین در کشور است و برنامه دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های این رویداد بین‌المللی برای تیم‌سازی حرفه‌ای در حوزه‌های فناورانه فوق و شناسایی، جذب و جهت‌دهی استعدادهای جوان به سمت نیاز‌های حال و آینده کشور است.

حسن‌پور با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، اظهار امیدواری کرد که این رویداد، گامی برای حضور ایران در ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی باشد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن دعوت از کلیه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این شاخه فناوری برای بازدید از این رویداد، از متخصصان تعلیم و تربیت نیز درخواست کرد تا با مشاهده رقابت‌ها، در نظریه‌سازی آموزشی لازم برای این سبک از آموزش و تربیت نیرو‌های فناور به دانشگاه و کشور کمک کنند.

وی اظهار کرد: تعامل حضوری علاقه‌مندان، شرکت‌کنندگان و صاحبان صنایع بهره بردار از این فناوری‌ها، علاوه بر شبکه‌سازی علمی و اتصال بهره برداران و متخصصان، موجب تزریق انگیزه و امید در نسل جوان به آینده فناورانه کشور و ترویج فرهنگ حل مساله و کار گروهی می‌شود.

این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ، برگزار می‌شود همچنین این مسابقات، به عنوان مرحله مقدماتی و کسب صلاحیت حضور در مسابقات بین المللی روبوکاپ ۲۰۲۴ نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری اولین بانوی داور ایرانی تکواندو در المپیک
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی؛ ایران به دنبال تاریخ سازی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی/ایران به دنبال تاریخ سازی
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • حضور اولین داور بانوی تکواندوی ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان