Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@23:36:54 GMT

چرایی افزایش حشرات در پایتخت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۹۲۸

چرایی افزایش حشرات در پایتخت

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد کرمی افزود: امسال با توجه به بارش‌های خوبی که در زمستان و اوایل بهار داشتیم شرایط محیطی برای تخم‌گذاری پروانه‌ها و ملخ‌ها و تبدیل آن‌ها به حشره فراهم شد.

وی با بیان اینکه رطوبت و دما دو عامل مهم برای افزایش حشرات است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی جمعیت‌های پروانه و ملخ نمی‌توانستند گسترش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش استان تهران با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان تهران باید مشخص کند که آیا تعداد ملخ‌های موجود در استان‌های جنوبی بیش از حد استاندارد است و می‌تواند به مزارع و مراتع آسیب بزند یا خیر، گفت: ملخ‌ها از محصولات کشاورزی و گیاهان مرتعی تغذیه می‌کنند و اگر تعداد آن‌ها بیشتر از حد مجاز شود باید با آن‌ها مبارزه کرد.

کرمی ادامه داد: برای مبارزه با ملخ‌ها باید از روش‌های بیولوژیک استفاده کرد چرا که مبارزه به روش‌های شیمیایی برای سایر گونه‌ها خطرناک است.

به گفته رییس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش استان تهران پروانه‌ها نمی‌توانند آسیبی به کشاورزی و مراتع وارد کنند. از طرف دیگر عمر آن‌ها بسیار کوتاه است و با گرم شدن هوا از بین می‌روند اما ملخ‌ها عمر طولانی‌تری دارند و نسبت به تغییرات دمایی حساس‌تر هستند.

وی با بیان اینکه پروانه‌ها از شهد گل‌ها تغذیه می‌کنند و حتی می‌توانند به گرده افشانی آن‌ها کمک کنند، اظهار کرد: پروانه‌ها خسارت چشمگیری ندارند.

کرمی در پایان تصریح کرد: ملخ‌هایی که به جنوب کشور حمله کرده بودند متفاوت با ملخ‌هایی است که در استان تهران دیده می‌شود چرا که آن‌ها ملخ‌های مهاجری هستند که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند اما ملخ‌های استان‌ تهران به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت افزایش یافته‌اند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران

تین نیوز

در پی سازمان بازرسی کل کشور علیه شورای اسلامی شهر تهران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیر قانونی اعلام و باطل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵): « مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری نماید »  و بر مبنای تبصره ۱ همین ماده، در موارد مذکور فوق که از لحاظ اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری ساختمان احداث یا شروع به احداث شده باشد به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و شهرداری مکلّف به اجرای رأی کمیسیون های مربوط است و از طرفی هرگونه اتّخاذ تصمیم در خصوص میزان  تراکم و سطح اشغال  در احداث بنا در صلاحیت  کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  قرار دارد و شوراهای اسلامی شهر فاقد هرگونه اختیار قانونی در این خصوص هستند.

بنا به مراتب فوق، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰ شورای اسلامی شهر تهران که متضمن اتّخاذ تصمیم در رابطه با سطح اشغال و تراکم است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲ ) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان تصویب آن مخالفت شد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ حکمتعلی مظفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • پایتخت خنک می‌شود
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج -قزوین