Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی‌پور گفت: کرسی تلاوت نور ویژه کودکان و نوجوانان همه روزه در غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برپا می‌شود.

«رضا حسینعلی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه قرآن و عترت (ع) محور همه برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است، اظهار کرد: بر همین اساس فعالیت های غرفه این ستاد در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز با هدف اشاعه فرهنگ قرآن و عترت (ع ) برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: طرح کرسی «تلاوت نور» ویژه کودکان و نوجوانان همه روزه در این غرفه اجرا می شود و تاکنون با استقبال گسترده ای از سوی نسل جوان و خانواده ها همراه شده است.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی گفت: بر این اساس برنامه ریزی ها به گونه ای است که کرسی تلاوت قرآن دست کم هفته ای یک بار در مساجد کشور برپا شود.

 

حسینعلی پور ادامه داد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در کنار توجه ویژه به قرآن کریم، اهتمام ویژه ای به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دارد و بر همین اساس جلسات نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه خوانی در کنار جلسات قرآنی، مناجات خوانی و بیان احکام به همت کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مرحله پایانی جشنواره قرآنی مدهامتان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور 300 نفر در مشهد مقدس برگزار شد، بیان کرد: رویکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد نوآوری در همه برنامه های قرآنی از جمله جشنواره «مدهامتان» است.

 

مسئول غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یادآور شد: این ستاد همه ساله تعداد قابل توجهی قرآن و کتب دینی به مساجد سراسر کشور ارسال می کند که امسال با وجود کمبود منابع مالی این سنت خود را انجام داد و شش هزار جلد قرآن و یازده هزار جلد مفاتیح الجنان را در میان مساجد توزیع کرد.

 

وی درباره میزان استقبال مردم از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: حضور اقشار مختلف مردم به ویژه آن دسته از افرادی که ظاهری غیرمذهبی دارند در نمایشگاه امسال پررنگ است و این نشان دهنده پویایی برنامه های قرآنی در کشور است.

 

حسینعلی پور ادامه داد: مسئولان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که حضور اقشار دانشجو و طلبه و میزان اثرگذاری آنان در اجرای برنامه های مختلف در نمایشگاه قرآن افزایش یابد زیرا این دو قشر نقش موثرتری در فرهنگ سازی و گسترش معنویت و عبودیت در جامعه دارند.

 

وی درباره برنامه های پیش روی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: رونمایی از پوستر روزه اولی ها و برگزاری مراسم قرعه کشی رویداد بزرگ فعالان قرآنی، امروز (دوشنبه، سی ام اردیبهشت ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس این ستاد در محل نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان قرآن کریم مجلس کانون های مساجد موزه گلپایگان نمایشگاه قرآن ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کرسی تلاوت نور نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در دیدار آب سوران مدیرکل کانون استان با فرماندار شهرستان چالدران، فعالیت های انجام شده در حوزه کودکان و نوجوانان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آب سوران با بیان اقدامات صورت گرفته در کانون این شهرستان در سال گذشته از رشد فعالیت ها خبر داد.

اجرای فعالیت های عمومی، برگزاری کارگاه های تخصصی، توجه به فعالیت های کتاب محور و مناسبت های ویژه از مهم ترین آنها بود.

ایشان ضمن تشکر از زحمات فرمانداری، حمایت مسئولان شهرستانی را لازمه‌ی تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌های بلند مدت فرهنگی ذکر کرد.

فرماندار چالدران نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر کل کانون در شهرستان به جهت پی گیری ها و برطرف نمودن مسائل کانون، از اهمیت و نقش کانون در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان سخن گفت.

عبدالله نژاد در ادامه، کانون را مکمل برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ضریب هوشی کودکان را بالا برده و در پرورش استعداد آنها کمک بسزایی دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون در سال گذشته در این شهرستان گفت: برنامه های فرهنگی و هنری اخیر صورت گرفته توسط این مجموعه برای کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها تاثیرگذار بود.

کارشناس فرهنگی استان و مربی مسئول کانون چالدران در این دیدار مدیر کل را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان