Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@15:41:50 GMT

تعیین نرخ مسکن و خودرو در بازار های زیر زمینی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۹۵۵

تعیین نرخ مسکن و خودرو در بازار های زیر زمینی

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با هشدار نسبت به تبعات حذف قیمت از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن، از کوچ خریداران و فروشندگان به کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و شکل‌گیری بازارهای زیرزمینی توسط دلالان خبر داد.

الفت نسب ، با اشاره به اینکه حذف قیمت‌ها از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن، نتوانسته بازار را آرام کند اظهار کرد: حذف قیمت از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن در سایت‌های آگهی، نه تنها تاثیری در وضعیت بازار نگذاشته، بلکه متاسفانه زمینه‌ساز مهاجرت خریداران و فروشندگان از سایت‌های رسمی آگهی به سمت بازارهای غیررسمی و زیرزمینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و دادستانی نیز این نگرانی را دارند اضافه کرد: متاسفانه آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که دلالان با سوءاستفاده از وضعیت اخیر، مبادرت به راه‌اندازی بازارهای زیرزمینی بدون هویت کرده‌اند و گروه‌های تلگرامی بزرگ و کانال‌هایی راه‌اندازی شده که در آن‌ها قیمت خودرو و مسکن نرخ گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: با مهاجرت خریداران و فروشندگان به این بازارهای زیرزمینی و با توجه به اینکه این گروه‌ها و کانال‌ها با تبلیغات بسیار، سعی در جذب مخاطبان بیشتر دارند، این نگرانی وجود دارد که کانال‌های بی‌هویت تلگرامی و گروه‌های بی نام و نشان، مرجع قیمت‌گذاری و خرید و فروش خودرو و مسکن شوند و جایگزین سایت‌های آگهی قانونی شوند که تحت نظارت دستگاه‌های مسئول، درحال فعالیتند.

الفت نسب خاطرنشان کرد: در صورت شکل‌گیری چنین بازارهای زیرزمینی، قطعاً اتفاقات خوشایندی نمی‌افتد.

 طی هفته‌های گذشته و به دنبال ملتهب شدن قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو، سایت‌های آگهی، اقدام به حذف قیمت از لیست آگهی‌های فروش خود شدند و در ادامه مقرر شده بود با همکاری اتحادیه‌های ذی‌ربط، روزانه کف قیمت‌ها به سایت‌های آگهی اعلام شود و بر اساس این قیمت‌های اعلامی، فروشندگان مجاز به درج قیمت شوند؛ اما به گفته الفت نسب، اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، همکاری لازم را نداشته و این طرح عملیاتی نشده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید (+عکس)

طبق رسم نانوشته، هر سال با ورود به سال جدید شاهد افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم. اما انگار این تورم بیش از همه روی ماشین های قدیمی تاثیر گذاشته و طبق آخرین اخبار خودرو شاهد قیمت‌گذاری عجیب و غریب این دسته از خودروها هستیم.

قیمت گذاری عجیب مالکان ماشین های قدیمی

به گزارش گجت نیوز، طبق آگهی‌های منتشر شده در سایت دیوار و سایر پلتفرم‌ها، دو خودرو قدیمی جمع و جور و پرطرفدار کلاسیک یعنی ژیان و فولکس واگن قورباغه ای با رشد قیمت زیادی همراه بوده‌اند و برخی مالکان برای فروش آنها بهای یکسان با یک خودرو صفرکیلومتر ایرانی مانند ساینا، کوییک و حتی پژو ۲۰۶ را طلب کرده‌اند.

به‌عنوان مثال در یک آگهی، فروشنده برای خودرو ژیان مدل ۱۳۵۹، قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. در آگهی دیگری شاهد قیمت‌گذاری ژیان با همین مدل، اما با قیمت ۳۷۰ میلیون تومانی هستیم.

در سوی دیگر مالکان فولکس واگن قورباغه ای یا همان بیتل کلاسیک نیز برای مدل ۱۹۷۳ این خودرو بسته به تمیزی یا کارکرد، قیمت نجومی ۶۱۰ الی ۶۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

البته این نکته را نیز یادآور می‌شویم که ماشین های قدیمی و کلاسیک بیشتر جنبه کلکسیونی یا نمایشگاهی دارند و حتی اگر از نظر فنی سالم باشند توانایی‌های یک خودرو هم قیمت یا صفر کیلومتر ایرانی را نیز ندارند؛ اما شاید روزی نیاز به استفاده از آنها توسط مالکان باشد. پس باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای این نوع قیمت‌گذاری وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون!
  • از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ
  • قیمت عجیب شیر الاغ/ قیمت هر کیلو تا ۲ میلیون تومان
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید (+عکس)