Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، پاسدار محمد فرمانی فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: مردم مناطق سیل زده ، به هیچ وجه نباید نسبت به جبران خسارات نگرانی داشته باشند، چرا که بسیج و سپاه با افتخار در این مسیر تلاش خواهد کرد ، بسیار دشوار است که مردم با از بین رفتن منازل و وسایل زندگی خود بخواهند مدتی را در چادر و یا خانه‌های اقوام زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : جبران خسارت و تحمل آسیب دیدن و از بین رفتن لوازم منزل که گاهی حاصل تلاش یک عمر یک خانواده بوده، بسیار سخت است.

وی افزود: مردم ایران در درجه اول و بسیج و سپاه پس از آن، در این امتحان الهی موفق بودند، ملت ایران بالاترین توفیق را در کمک و یاری یکدیگر داشتند و بسیج و سپاه با همه توان خود در این عرصه گام نهاد و همه اقشار و بخش‌ها اعم از امداد، هلال احمر، اورژانس، کمیته امداد، نیروهای مسلح و بسیج به صحنه آمدند تا باری از دوش مردم داغ دیده و آسیب دیده مناطق سیل زده بردارند.

پاسدار محمد فرمانی با اشاره به اینکه  ۱۰۰۰  واحد مسکونی در مناطق سیل زده م باید احداث شود افزود :استان های گلستان، لرستان ، فارس ، خوزستان با وقوع سیل خسارت‌های زیاد را متحمل شدند اما مردم این استان ها با کمک بسبج سازندگی و گروه‌های جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سعی در بازسازی مناطق تخریب شده دارند.

فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری تصریح کرد: در خیلی از روستا‌ها چون زیر ساخت‌های مناسبی وجود نداشت، خسارت‌هایی به بار آورد ، مناطق کوهستانی نیز علاوه بر بارش شدید برف، دچار رانش زمین شدند که مشکلات زیادی را برای ساکنین بوجود آورد.

پاسدار فرمانی گفت: با تخریب خانه‌ها، مردم سیل زده در حسینیه‌ها و مساجد اسکان داده شدند و گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده اعزام شدند. بر همین اساس از اقشار مختلف به مناطق سیل زده استان ها اعزام شدند. گام اول فعالیت گروه‌های جهادی تخلیه منازل، لجن زدایی، اسکان و رساندن اقلام مورد نیاز به چند روستای سیل زده بود. آنها در مرحله دوم تجهیزات لازم را برای پاکسازی منازل مردم سیل زده فراهم کردند و حالا هم فاز سوم در حال انجام است.

فرمانده حوزه ۱۲۱ شهی مهدی باکری گفت:طبق جلسه که برگزار شد و طبق تقسیم بندی برنامه ها قرا بر این شد در سطح حوزه استحفاظی خودمان با توجه به ظرفیت های موجود هر محل ساخت یک واحد مسکونی ۶۰ متری را از صفر تا ۱۰۰ تمام مصالح و لوازم مورد نیاز را در قالب محله مهربانی با کمک امام محترم جماعت محل تهیه فرماید و در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم تا کمی از مشکلات مردم عزیز سیل زده را کم کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح خوزستان احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز شنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان که با دستور کار بررسی روند اجرایی ساخت واحدهای سازمانی برای نیروهای مسلح استان برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در شهرهایی که بیشترین تمرکز را نسبت به نیروهای مسلح دارند از جمله اهواز، دزفول، شوشتر، امیدیه، ماهشهر، خرمشهر و آبادان اراضی مختلفی برای ساخت مسکن نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان به سرعت زمین‌ها را واگذار کند و نیروهای مسلح از طریق امکانات و ماشین‌آلاتی که دارند باید کار و ساخت و ساز را شروع کند تا خانواده‌های نیروهای مسلح به زودی صاحب مسکن شوند.

وی گفت: ساخت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای نیروهای مسلح خوزستان در نظر گرفته شده است که در فاز اول ۶ هزار واحد ساخته می‌شود و زمان برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی آن هم برای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6056622

دیگر خبرها

  • آماده‌باش بسیج سازندگی برای وقوع احتمالی سیل در برخی استان‌ها
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • ۱۲۵۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح خوزستان احداث می‌شود
  • ارسال کمک‌های مردم استان به سیستان و بلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در اراک کلید خورد
  • ارسال محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۵۱۵ واحد مسکونی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین
  • خدمت‌رسانی ۳۴ گروه جهادی در ایام نوروز در چهارمحال و بختیاری