Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:41:54 GMT

2120 میلیارد ریال به کشاورزی بوشهر اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۰۷۸

2120 میلیارد ریال به کشاورزی بوشهر اختصاص یافت

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 2هزار و 120میلیارد ریال اعتبار رهاورد سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت برای بخش کشاورزی این استان است.

محمد تقی منوچهری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری، اجرای طرح نخلستان، شبکه های 3 و 4 آبیاری،
زهکشی و احیا، مرمت و بازسازی قنوات هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: براین اساس از محل کمک های فنی اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری 500 میلیارد ریال در مدت 2 سال اختصاص می یابد.
منوچهری گفت: همچنین 700 میلیارد ریال برای اجرای روش های نوین آبیاری در سطح هفت هزار و 800 هکتار در اجرای طرح نخلستان از محل صندوق توسعه ملی اجرا می شود.
منوچهری ادامه داد: برای اجرای شبکه های آبیاری 3 و 4نخیلات آبپخش و کلل 900 میلیارد ریال از محل طرح ساختمان شبکه های آبیاری و زهکشی حوزه موند در مدت 2 سال اختصاص می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ،اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای احیا، مرمت و بازسازی قنات ها به طول 8.7 کیلومتر از محل کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنات ها در مدت 2 سال را از دیگر پروژه های تعریف شده برای این سازمان عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون مبارزه با پوره های ملخ (ملخ نابالغ) درسطح 37 هزار هکتار با مصرف 13هزار لیتر سم انجام شده است.
منوچهری ادامه داد: در زمان حاضر 36 گروه ردیاب، 33 اکیپ سمپاش، 110 دستگاه سمپاش، یک فروند هواپیما، 2دستگاه پهباد و هفت باند فرودگاه کار سمپاشی علیه پوره ها را انجام می دهند.
وی گفت: اکنون با همراهی و همکاری مردم و همه دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها سمپاشی در دست اجراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هرچند هنوز خسارتی به بخش های زراعت و باغ های استان بوشهروارد نشده اما با توجه به گستردگی عرصه ها و میزان آفت، سمپاشی باید با تمام توان انجام شود.
وی در باره خرید گندم در استان بوشهر گفت: تاکنون 132هزار و 900 تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان و 10هزار و 700 تن بذر از کشاورزان این استان خریداری شده است.
منوچهری در باره خرما اظهارداشت: در استان بوشهر انباری که خرما در آن نگه داشته شده باشد وجود ندارد و هرجا هست به عنوان ماده اولیه برای صنایع بسته بندی، فرآوری و صادرات است.
منوچهری اضافه کرد: خرماهای موجود نیز برای استفاده در صنعت نگهداری می شود.
وی یادآور شد: قبل از ماه مبارک رمضان پنج هزار و 800 تن خرما شامل سه هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی و 2هزار تن در واحدهای سنتی استان وجود داشت.
منوچهری گفت: در زمان حاضر سه هزار و 200 تن خرما دراین واحدها وجود دارد.
استان بوشهر سالانه 160 هزار تن خرما تولید می کند.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رئيس جمهوري اعتبار سفر كشاورزي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان زیر پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته که تا پایان امسال باید به پایان برسد.

خسرو شهبازی افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

شهبازی اظهارکرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج ازحوضه و رودخانه ارس قرار دارد که زیر پوشش شبکه آبیاری قرارخواهد گرفت.

وی گفت: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور زیر پوشش شبکه آبیاری قرارگیردکه این طرح درآذربایجان‌غربی در ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

شهبازی، با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشورتجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری مؤثر و کارآمد برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری