Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ منبعی در وزارت دفاع یمن وابسته به جنبش انصار الله در صنعاء با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات نهم رمضان سرآغاز عملیات نظامی آینده خواهد بود که از طریق آن نیروهای مسلح بانک اهدافی از دشمن را که شامل ۳۰۰ هدف حیاتی و نظامی می‌شود، مورد هدف قرار می‌دهد». 

این منبع افزود: «این نخستین عملیاتی است که نیروهای مسلح ما اولین هدف در فهرست اهداف اعلامی در ماه مارس گذشته را مورد هدف قرار می‌دهند تا در ادامه، ۲۹۹ هدف دیگر در بانک اهداف باقی بماند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد که این اهداف شامل پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی و حیاتی در امتداد خاک جغرافیائی امارات و عربستان و نیز تأسیسات و پایگاه‌های نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز در یمن می‌شود. 

منبع مذکور تأکید کرد که فرو رفتن ائتلاف متجاوز در باتلاق کشتار مردم یمن و غارت اموال آنان و نیز محاصره و نقض حاکمیت این کشور به مفهوم ادامه پاسخ مشروع و قانونی از طریق عملیات نوعی است که میزان قدرت نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی را در چارچوب اجرای استراتژی دفاعی منعکس می‌کند.

وی وعده داد که هر جنایتی که ائتلاف متجاوز علیه مردم یمن مرتکب شود، ‌قطعا با عملیات پاسخ مواجه خواهد شد و دیگر زمانی که جنایت‌های کشورهای ائتلاف بی‌پاسخ می‌ماند، گذشته است.

این منبع نظامی توضیح داد که عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زمانی متوقف می‌شود که تجاوز به یمن به پایان برسد.

همین منبع تأکید کرد که توقف تجاوز به یمن مقدمه حقیقی برای رسیدن به مرحله‌ای است که صلح و امنیت از همه و برای همه بر آن حاکم می‌شود، یمن هیچ تهدیدی برای کسی نبوده و نیت خصمانه علیه هیچ یک از همسایگان ندارد.

عربستان سعودی، سرکرده ائتلاف متجاوز عربی در جنگ علیه یمن در تاریخ ۱۴ ماه جاری میلادی اعلام کرد که دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو توسط پهپادهای جنبش انصار الله مورد هدف قرار گرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگ خاک عربستان عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند

 مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» (وابسته به دولت صنعاء) امروز دوشنبه جدیدترین آمار از تلفات ناشی از حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به مردم یمن را منتشر کرد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی این مرکز حقوقی، در جریان ۹ سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، ۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر هم زخمی شدند. در جریان این حملات، چهار هزار و ۱۲۳ کودک شهید و ۴ هزار و ۹۹۲ کودک هم زخمی شدند.

به گفته مرکز عین، در جریان حملات این ائتلاف، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر و ۳۵۴ نیروگاه برق هدف قرار گرفته است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی همچنین ۶۱۳ هزار و ۹۹۲ منزل مسکونی، ۱۸۶ مرکز دانشگاهی، هزار و ۸۴۳ مسجد، ۳۹۳ مرکز گردشگری و ۴۲۷ بیمارستان را هدف قرار داده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هم اسفند ماه گذشته، آماری از جنایات ائتلاف مذکور ارائه کرد و گفت: شمار حملات صورت گرفته از سوی جنگنده‌های ائتلاف به بیش از ۲۷۴۳۰۲ حمله می‌رسد که ۵۹ حمله آن در طول یک سال اخیر صورت گرفته‌است.

سریع همچنین خبر داد: نیرو‌های ما نیز طی این نبرد، بیش از ۱۳۲۲۹ عملیات نظامی انجام داده‌اند که از این میزان، ۶۷۰۲ عملیات تهاجمی و ۶۵۲۷ عملیات برای مهار و شکست حملات تهاجمی و پیشروی‌های دشمن صورت گرفته است. 

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خاطر نشان کرد: نیروی موشکی ما ۱۸۲۸ عملیات نظامی انجام داد که از این میزان، طی ۱۲۳۷ عملیات، تجمع‌های دشمن در داخل خاک یمن هدف قرار گرفت. ۵۸۹ عملیات موشکی نیز برای هدف قرار دادن اهداف دشمن در خارج از جغرافیای یمن و در عمق خاک سعودی و اماراتی صورت گرفت.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • الحوثی:آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل طراح تجاوز به یمن بودند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • زیان حکام عرب در پیروی از آمریکا/از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم