Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@05:56:08 GMT

فعالیت ۲۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۲۰۱

فعالیت ۲۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه کشور آغاز شد

همدان - مدیرکل بقاع متبرکه واماکن مذهبی سازمان اوقاف وامورخیریه گفت : آغازبه کار ۲۰۰ مرکزافق دربقاع متبرکه و شاخص سراسرکشورآغازبه کارشدند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه حجت الاسلام محمد نوروزپوربا اعلام این خبر افزود: ابلاغیه راه اندازی مراکز افق به سراسر کشور اعلام شده است و این مراکز دربرخی استان ها، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراکز افق با هدف ارتقاء عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص درسراسرکشورراه اندازی شده است.

نوروزپور افزود : ازدیگر دلایل تاسیس این مراکز استفاده بهینه ازظرفیت های موجود اعم از بقاع متبرکه وموقوفات عام است که درنهایت در قالب افزایش ارایه خدمات اجتماعی در جامعه قرارخواهد گرفت.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دراجرای این طرح علاوه بر این که مسائل فرهنگی و قرآنی با قوت دنبال خواهد شد، سمت و سوی بقاع متبرکه به طرف ارایه خدمات اجتماعی خواهد رفت.

وی بیان کرد: درهمین زمینه به ادارات اوقاف سراسرکشوراعلام شده است که هر چه سریع تر نسبت به معرفی هیات امنا بقاع متبرکه برای راه اندازی مراکز افق درمناطقی که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند، اقدام کنند.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: امید است با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در دیدار با جمعی از مسئولین آموزش و پروش استان کرمان با اشاره به پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، گفت: به منظور همکاری با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه نماد؛ در زمینه فعالسازی شورای سیاستگذاری و کمیته علمی اجرایی در استان و همچنین آموزش‌های ارتقایی و توانمندسازی و پیگیری و نظارت بر ارائه حمایت‌ها و خدمات توسط دستگاه‌های عضو ائتلاف؛ برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: با ایجاد سامانه جامع نماد، مواردی از جمله آمار و شرح مختصر از کلیه ارجاعات دانش آموزان نیازمند دریافت خدمت به سازمان‌های عضو ائتلاف از سوی آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمت به ارجاعات اداره کل آموزش و پرورش استان به سازمان‌های عضو ائتلاف و سایر امور مرتبط از سوی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، مراکز بهداشت، اورژانس اجتماعی در مرکز استان و شهرستان‌های پایلوت توسط آموزش و پرورش دریافت و جمع آوری گردیده است تا برای ارایه خدمت به دانش آموزان برنامه ریزی دقیق و قوی شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به این نکته که براساس غربالگری‌های نشانه محور و آسیب محورِ انجام شده، موارد اورژانسی از طرف مدرسه به دبیرخانه پروژه جهت پیگیری دریافت خدمات و حمایت‌های هدفمند ارجاع می‌شود، خاطر نشان کرد: با این طرح به اولیا و آموزش وپرورش کمک می‌شود تا دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی شناسایی تشخیص داده شوند و برای درمان و مشاوره به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند و طبق مستندات ارائه شده تاکنون تعدادی دانش آموزان شناسایی شده و لازم التوجه به دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مرکز بهداشت در سطح استان ارجاع شده تا برای ان‌ها اقدامات لازم صورت گرفته گیرد.

قویدل در ادامه اظهار کرد: طرح نماد بصورت هفتگی توسط کارشناس مربوطه مورد رصد قرار می‌گیرد و پیگیری‌های لازم درخصوص موارد نیازمند معاضدت‌های حقوقی و قضایی ارجاعی از طریق سامانه نماد انجام خواهد شد.

وی گفت: براساس گزارشات و مستندات ارائه شده، به نظر می‌رسد اهداف پروژه نماد براساس استاندارد‌های تعیین شده از جمله استقرار کامل نظام غربالگری، برگزاری مناسب دوره‌های آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه و ارائه خدمات و مداخلات مؤثر آموزشی، روانی و اجتماعی در استان با برنامه ریزی، هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو ائتلاف پروژه، به نحو احسن و مطلوب محقق خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی متوجه دانش آموزان و برخی آسیب‌های اولویت دار مصمم هستیم اجرای این پروژه را توسط دستگاه‌های عضو مطالبه گر باشیم و ترک فعل‌های احتمالی را پیگیری کنیم و نیز امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • صرف ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های شاخص سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • ۲۱۰ هزار نفر در طرح ضیافت بهاری در زنجان شرکت کردند
  • ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی
  • ارائه خدمات به بیش از دو میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • استراحت در خانه و گذران وقت، خارج از منزل