Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: تداخل وظایف دستگاهی، عدم ضمانت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عدم باور مدیران در این زمینه موجب شده تا این موضوع را در قالب طرح ارتقاء اخلاقی تنظیم کنیم.

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به موضوع امنیت اخلاقی در جامعه، اظهار داشت: باید به دنبال فرهنگ سازی برای ارتقاء ارزش های بانوان در کشور باشیم که یکی از این مسائل حفظ و صیانت از مقوله عفاف و حجاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی فرمان این حرکت را در دست دارد باید درصدد ارتقاء این مسیر برآییم. 

سالک تصریح کرد: امنیت اخلاقی ضامن سعادت و رستگاری جامعه است و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی باید با افرادی که در باندها و جریانات مختلف عضویت داشته و با خط گیری از بیگانگان، برای ایجاد تشنج با بدحجابی و کشف حجاب هدایت می شوند با قدرت برخورد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه مجلس از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی که با مخلان امنیت جامعه برخورد می کند، حمایت می کند، گفت: آنچه که آقای اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به عنوان نوک پیکان برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اقدام می کند، مورد حمایت قوه مقننه است و امیدواریم دستگاه های دیگر به حمایت از وی به میدان بیایند.

سالک با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی نهادهای مسئول در زمینه حجاب و عفاف در جامعه، یادآور شد: دستگاه هایی چون  صداوسیما، مطبوعات و روزنامه ها باید در حوزه حجاب و عفاف فرهنگ سازی کنند. هرچند ما در این زمینه قانون داریم و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث حجاب و عفاف به 26 دستگاه ابلاغ شده و اگر در این دستگاه ها اصلاحاتی صورت گیرد، خود به خود بالغ بر 70 درصد جامعه ما اصلاح می شود. 

وی افزود: تداخل وظایف دستگاهی، عدم ضمانت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عدم باور مدیران در این زمینه موجب شده تا این موضوع را در قالب طرح ارتقاء اخلاقی تنظیم کنیم که امیدواریم هرچه زودتر نوبت صحن آن فرا رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح مشکل تداخل وظایف را حل و ضمانت اجرایی آن را تنظیم کرده ایم، ان شالله بتوانیم قدمی در این زمینه برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس طرح فرهنگ سازی حجاب عفاف و حجاب عفاف بدحجابی بی حجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب

آفتاب‌‌نیوز :

 در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رئیس پلیس کشور ضمن تاکید بر تداوم فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب و طرح نورِ فراجا، از کم کاری و کم تحرکی برخی از دستگاه‌ها گلایه شد.

در این نشست از پلیس به عنوان حافظ و ارتقاء دهنده امنیت روانی و اجتماعیِ ایران اسلامی تقدیر شد.

اعضای این کمیسیون ضمن قول همکاری در تقویت همه جانبه فراجا در راستای مواجهه موثر با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از طرح نور، تاکید کردند: ضرورت انجام ماموریت‌های بر زمین مانده سایر دستگاه‌ها و متولیان در این زمینه به شدت احساس می‌شود؛ و نباید پلیس در این میان تنها بماند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد | حمایت مجلس از اجرای طرح نور
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید