Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@07:33:34 GMT

کنگره آمریکا فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۴۵۰

کنگره آمریکا فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کند

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، الیزابت وارن شامگاه یکشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت من گزارش مولر را به طور کامل خواندم. روشن است که ترامپ بر سر تحقیقات مانع ایجاد کرد.

وی افزود: رئیسان جمهوری بالاتر از قانون نیستند و کنگره یک وظیفه قانون اساسی دارد تا فرایند استیضاح را آغاز کند.

به دنبال انتخابات 2016 و پیروزی دونالد ترامپ، اعتراض مبنی بر ارتباط ستاد انتخاباتی وی با عوامل خارجی به خصوص روسیه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، کمیته تحقیقات انتخابات به ریاست بازرس رابرت مولر رئیس اسبق پلیس فدرال آمریکا تشکیل شد و پس از 2 سال تحقیق، نتیجه برای تصمیم گیری به ویلیام بار دادستان کل آمریکا و وزیر دادگستری ترامپ ارسال شد.

اما بار ابتدا خلاصه ای چهار صحفه ای را در اختیار کنگره و عموم قرار داد که در آن نتیجه گیری شده بود که هیچ یک از ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه ارتباط و همکاری نداشته اند و همچنین رئیس جمهوری هم هرگز مانع از انجام تحقیقات توسط این کمیته نشده است.

ترامپ در حالی که به خاطر این تحقیقات، چند تن از عوامل ستاد انتخاباتی خود را از دست داده بود، ابتدا سعی کرد تا از طریق وزیر وقت دادگستری یعنی جف سشنز، بر روند تحقیقات اثر بگذارد اما از آنجا که فهمید سشنز از خود سلب اختیار کرده است، پس از چندین مرحله حملات لفظی به وی، سر انجام گفت که او دادستان کل ندارد.

این مساله باعث برکناری سشنز شد و با روی کار آمدن بار ، معاون وزیر دادگستری که نقش مهمی در این تحقیقات داشت هم از کار برکنار شد. 

با این حال دادستان کل آمریکا تحت فشار کنگره، مجبور شد گزارش 448 صفحه ای تحقیقات مولر را به کنگره ارسال کند اما بخش هایی از آن را حذف کرد.

وارن چندمین عضو کنگره آمریکا است که در روزهای اخیر با بیان اینکه در تحقیقات مولر، مشخص است که ترامپ مانع از اجرای عدالت بوده، خواستار استیضاح وی شده است. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد

 مسعود عدل طلب در نشست هم‌اندیشی و تبیین آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: نظام صنفی کشاورزی با سابقه ۱۵ ساله در حال حاضر در تمامی شهرستان ها و استان های کشور مستقر است اما با تغییر ساختار در حال تبدیل شدن به اتاق اصناف کشاورزی است.

وی ادامه داد: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیر مثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی، جنگل داری و بیابان زدایی، خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می شوند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران افزود: در این راستا از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۱۷ اتاق صنفی و ۱۱۰ اتاق اصناف در کشور تشکیل شده و همچنان این روند در استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اتاق اصناف کشاورزی نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمامی امور نظام صنفی کشاورزی را مدیریت کند.
عدل طلب افزود: در ساختار جدید، افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان با رعایت حد نصاب لازم تعداد اعضا در هفت زمینه موضوعی بخش کشاورزی در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی سازماندهی می شوند. اعضای هیات مدیره این اتحادیه ها، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و نمایندگان منتخب هیات رئیسه اتاق شهرستان‌ها، اتاق اصناف کشاورزی ایران را تشکیل خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ساختار جدید، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان دارای وظایف هستند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، گفت: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق های اصناف شهرستان های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود