Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوه رفع تعهد ارز صادراتی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان تصویب شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به‌موجب این مصوبه، نحوه برگشت ارز پتروشیمی‌ها به چرخه اقتصادی در سال ۱۳۹۸، حداقل ۶۰ درصد سامانه نیما، حداکثر ۱۰ درصد اسکناس و مابقی واردات در مقابل صادرات خود تعیین شد، سایر صادرکنندگان بایستی حداقل ۵۰ درصد ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند و حداکثر تا ۲۰ درصد به‌صورت اسکناس و مابقی واردات در مقابل صادرات خود یا سایر اشخاص نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین مقرر گردید بانک مرکزی درخصوص نحوه رفع تعهد ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷ نسبت به معرفی صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی برابر دستوالعمل‌های صادره در سال گذشته اقدام کرده‌اند به سازمان امور مالیاتی اقدام کند. در همین زمینه به‌اطلاع می‌رساند صادرکنندگانی که تاکنون موفق به برگشت کامل ارز صادراتی خود نشده‌اند تا پایان تیرماه مهلت دارند مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی سال ۱۳۹۷ نسبت به برگشت ارز اقدام کنند.

براساس سیاست جدید اعلامی ۸۰ درصد ارزش آمار صادراتی صادرکنندگان به‌دلیل نحوه محاسبه ارزش پایه صادراتی در عملکرد ۹۸ و سال گذشته صادرکنندگان محاسبه و لحاظ می‌شود. همچنین صادرات ریالی به کشور‌های عراق و افغانستان قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۵/۱۶، پس از ارائه اطلاعات پروانه‌های صادراتی به بانک مرکزی در صورت پذیرش آن بانک در عملکرد صادراتی سال گذشته لحاظ می‌شود.

لازم به ذکر است کلیه صادرکنندگان بایستی میزان ارز برگشتی به چرخه اقتصاد را در روش‌های مختلف براساس ضوابط اعلامی بانک مرکزی در سامانه‌های ذی‌ربط ثبت کنند تا نسبت به رفع تعهد آن‌ها در برگشت ارز اقدام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسته جدید بانک مرکزی برگشت ارز صادرات ارز حاصل از صادرات رفع تعهد ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی حسین ذوالقدری ، مدیر کل گمرک آستارا گفت: از دو روز پیش به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و دستگاه های ایکس ری گمرک آستارای جمهوری آذربایجان امکان انجام تشریفات گمرکی و پذیرش کامیون ها در طرف مقابل با مشکل مواجه شده بود که با پیگیری‌های گمرک ایران این مشکل از سمت طرف آذربایجانی برطرف شد و در حال حاضر تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرکات مرزی آستارای دو کشور به حالت عادی برگشته و روان است.

تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو

این گزارش حاکی است، با توسعه مناسبات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه حجم تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از گمرک مرزی آستارا افزایش چشمگیری داشته است که دستگاه‌های متولی تجارت مرزی در تلاش هستند با همکاری و هماهنگی گمرک جمهوری آذربایجان نسبت به ارائه خدمات به کالاهای صادراتی و ترانزیتی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون از گمرک مرزی آستارا تردد می کنند و در فروردین ماه سال‌جاری تردد کامیون ها از گمرک مرزی آستارا ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر 846166 برچسب‌ها ترانزیت خبر مهم گمرک

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد