Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد کره جنوبی همزمان با افزایش اختلافات تجاری میان آمریکا و چین اعلام کرد که افزایش این تنش ها می تواند به صورت جدی بر اقتصاد کره جنوبی تاثیر گذاشته و آن را نابود کند.

به گزارش شبکه خبری کی بی اس، «هانگ نام- کی» وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر کره جنوبی امروز (دوشنبه) در جلسه ای اضطراری با وزرای مربوط به حوزه اقتصاد و دارایی کره جنوبی با ابراز نگرانی از افزایش نوسانات سهام بازار ارز خارجی گفت: «با عمیق تر شدن اختلافات تجاری آمریکا و چین، امکان تاثیر پذیری اقتصاد ما از بیش از پیش افزایش یابد؛ دولت تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن تاثیر این اختلافات به کار خواهد بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
هانگ با اشاره به ضرورت به کار گیری اقدامات پایدار سازی اساسی به منظور پیش گیری نوسانات شدید ارزی گفت که دولت تصمیم دارد مبلغ 500 میلیارد دلار به عنوان کمک های کوتاه مدت به صادرکنندگان اعطا کند.
وی افزود، در بلند مدت کره جنوبی بازارهای صادراتی خود را متنوع خواهد ساخت و سرعت تجارت آزاد خود را با کشورهایی نظیر فیلیپین، مالزی و اندونزی افزایش خواهد داد.
نزدیک به 40 درصد از محموله های صادراتی کره جنوبی به آمریکا و چین می رود که با تشدید اختلافات تجاری تعرفه های گمرگی بالایی بر کالاهای یکدیگر وضع کرده اند.
در پاسخ به افزایش تعرفه بر کالاهای چین با ارزش 200 میلیارد دلار از 10 درصد به 25 درصد توسط آمریکا، پکن اعلام کرده است که قصد دارد تعرفه های بیشتری بر کالاها ایالات‌ متحده با ارزش 60 میلیارد اعمال کند که این تصمیم از اول ژوئیه عملی خواهد شد.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي چين و آمريكا جنگ تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری مسکو و پکن به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت اگرچه سهم یوآن در این بین بیشتر است، اما سهم استفاده از روبل در تجارت بین دو کشور نیز قابل توجه است.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، هم ماه پیش اعلام کرد این کشور به طور متعادل در حال پیشبرد طرح توسعه استفاده از ارز‌های ملی در مبادله با دیگر کشور‌ها است و روسیه از یوآن در مبادله با کشور‌های ثالث نیز استفاده کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز اخیرا اعلام کرده که در راستای کنار کذاشتن دلار از مبادلات تجاری بین المللی، سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری روسیه با چین، هند و ایران در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا