Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:57:38 GMT

بوشهر| ۱۳ متخلف شکار و صید در شهرستان دشتستان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۵۲۷

بوشهر| ۱۳ متخلف شکار و صید در شهرستان دشتستان دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: ۱۳ متخلف شکار و صید در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دشتستان به همراه سلاح‌های گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی دستگیر شدند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در نشست با محیط‌بانان شهرستان دشتستان، ، حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی مانند منابع طبیعی، مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و تالاب‌ها و رودخانه‌ها را رسالت همگانی دانست و اظهار داشت: خسارت به این عرصه‌ها سبب وارد شدن آسیب به جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود مناطق تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد و افزود: مناطق پناهگاه حیات وحش خارگ، اثر طبیعی ملی خارگو، مناطق حفاظت شده حله، مند، پارک ملی دیر نخیلو، نایبند دارای عرصه‌های دریایی و ساحلی از مناطق زیست و زاد و ولد حیات وحش است که تحت مدیریت قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری شکارچیان متخلف در دشتستان خبر داد و بیان کرد: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان طی 10 روز گذشته  13 نفر متخلف شکاروصید در شهرستان دشتستان دستگیر شدند.

قلی‌نژاد افزود: با تلاش محیط بانان مستقر در پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت، ضمن جلوگیری از تخلفات شکار و صید شاهد دستگیری 13 نفر متخلف درمناطق ارم، دالکی، سعدآباد، آبپخش و منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم، تنگ باهوش، طی روزهای گذشته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه متخلفان مذکور برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند خاطر نشان کرد: از متخلفان دستگیر شده 19 لاشه  انواع پرندگان و پستانداران وحشی کشف و آلات و ادوات شکار و صید آنها شامل یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز و یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز و 7 رشته دام پرنده گیری ضبط شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از عوامل انتظامی شهرستان  دشتستان در همکاری با یگان محیط زیست تصریح کرد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه‌ای است که برعهده همه مردم است.

متخلفان شکار و صید غیر مجاز در دشتستان دستگیر شدند بوشهر| یک گروه حرفه‌ای شکارچی در منطقه شکارممنوع دشتی دستگیر شدند اکوسیستم دریایی و گونه‌های جانوری دریایی در استان بوشهر پایش می‌شود

وی با تاکید بر این نکته که باتوجه به شرایط خاص و حساس حیات وحش رفتار مردم با حیوانات به صورت مهربانانه مهم دانست و افزود : یگان حفاظت محیط زیست آمادگی کامل برای برخورد با تخلفات زیست محیطی را دارد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد