Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@07:23:38 GMT

کودک مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۵۳۴

کودک مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هشتصد و هشتاد و یکمین "۸۸۱" عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، کودک ۸ ساله آرام نودهی که از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد آرام نودهی به کودک ۱۱ ساله و دختر ۱۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: کبد زنده یاد آرام نودهی در بیمارستان منتصریه به آقای ۶۵ ساله ساکن مشهد پیوند و به بیمار زندگی دوباره بخشید.   انتهای پیام//ف.ش   اهدای عضو به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مدیر سابق ۸۶ ساله در جنوب چین پس از ۶۰ سال دوری با اولین عشق خود، که اکنون ۸۱ ساله است، ازدواج کرد.

به گزارش فرارو، این ویدئوی بحث‌برانگیز در ۱۴ آوریل در شهر یایانگ در استان هونان فیلمبرداری شده است.

ژو گویلین، مدیر سابق دبیرستان گائوپینگ در یایانگ، با اولین عشق خود از دوران تحصیل در دانشگاه پکن، خانم یانگ ژیوگی ازدواج کرد.

محل برگزاری عروسی پر از هیجان بود، با یک فرش قرمز طولانی که در آن زوج سالخورده دست در دست هم راه می‌رفتند و در محاصره دانش آموزانی که پرچم‌ها را تکان می‌دادند و گروه‌های نمایش محلی که به فضای جشن کمک می‌کردند.

این زوج در ابتدا در روز‌های اولیه جمهوری خلق چین زمانی که هر دو دانشجوی دانشگاه پکن بودند با هم آشنا شدند و دوستی و عشق عمیقی نسبت به یکدیگر داشتند. با این حال، به دلیل شرایط تاریخی و رویداد‌های مختلف زندگی، آن‌ها راه خود را برای دنبال کردن مشاغل در مکان‌های مختلف جدا کردند و رویای ازدواج آن‌ها محقق نشد.

با وجود ساختن خانواده‌های جداگانه و لذت بردن از زندگی در محاصره فرزندان و نوه‌ها، مرگ همسران عشق دیرینه آن‌ها را دوباره زنده کرد.

اکنون در سال‌های گرگ و میش زندگی آنها، ازدواج آن‌ها از صمیم قلب مورد حمایت خانواده و دوستانشان قرار گرفته است. ۶۰ سال پس از اولین برخورد، فارغ التحصیلان دانشگاه پکن عشق خود را در مقابل عزیزان اعلام کردند و سرانجام ازدواج کردند.

دیگر خبرها

  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • فیلم حضور کودک ۲ ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند