Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:12:48 GMT

شهر انار این «خوشه» را می خواهد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۶۰۰

شهر انار این «خوشه» را می خواهد

ساوه - ایرنا - معروف است که شانس یک بار در خانه آدم را می زند که اگر با گشاده رویی و به موقع درب را گشودی همراهت می شود در غیر اینصورت مثل معروف «لگد به بخت خود زدن» مصداق می یابد.

به گزارش ایرنا، دیرگاهیست که شهر یاقوت های سرخ را در ایران علاوه بر انار و طالبی اش به واسطه خلاقیتی سرشار در ساق های جوانانش می شناسند و سالن های پر التهاب و جوشانی که ساوه را تا قله آسیا و فتح لیگ برتر ایران در ورزش فوتسال پیش برد اما در عرصه فوتبال چمنی توفیق چندانی نداشته و همانند تعدادی از شهرهای بی بهره از تیم های سطح بالای فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امسال اما داستان متفاوت است و جوانان ساوه در ورزش فوتبال هم عرض اندام کردند و توانایی های خود را به رخ مدعیان کشیدند؛ خوشه طلایی اکنون فراتر از یک برند تولیدی برای ایران نامی آشنا در عرصه فوتبال است.
تیم شهر ساوه در رقابت های امسال لیگ دسته دوم فوتبال کشور با درخشش تحسین برانگیزی توانست رقبای خود که بسیاری از آنها سابقه حضور در رده های بالاتر لیگ های ایران را داشتند یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد.
تیم ساوه در رقابت های امسال با هدایت «محسن عاشوری» و بهره مندی از بازیکنان مجرب و توانا از جمله «فرهاد خیرخواه» که اهل همین شهر است توانست از 24 بازی خود در رقابت های دسته دوم کشور 16 برد و 6 تساوی کسب کند و با تنها 2 باخت اندوخته 54 امتیازی مقتدرانه به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کند؛ جایی که گفته می شود دروازه ورود به لیگ برتر و تحقق یک رویای شیرین برای ساوجی ها است.
جشن صعود خوشه طلایی ساوه به لیک دسته اول فوتبال ایران با نواختن شیپورهای فوتبالی برای چند روزی هیجان آور و شادی آفرین بود اما به سرعت نگاهها از دسته دوم به سمت لیگ یک تغییر کرد و سیمای ورزشگاه شهید چمران این شهر که تقریبا هیچ شرایطی برای میزبانی در رقابت های این لیگ را ندارد با انتشار برخی اخبار و گمانه زنی ها مبنی بر احتمال انتقال تیم به شهری دیگر به خاطر مهیا نبودن زیرساخت ها، باعث شد شیرینی صعود خیلی زود در کام ساوجی ها تلخ شود.
اما مسئولان شهرستان از جمله فرماندار ساوه و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و مدیریت شهری ساوه هم برای تامین زیرساخت ها و ماندگاری خوشه طلایی در حال اقدام و تلاش هایی هستند.

*** هشدار رئیس سازمان لیگ فوتبال
حضور در رقابت های هر لیگ با هر سطحی دارای شرایط و استانداردهای خاص است و لیگ دسته اول کشور هم از این قاعده جدا نیست و در همین راستا بود که در روزهای اخیر رئیس سازمان لیگ کشور در نامه ای نسبت به ناآماده بودن زیرساخت های برگزاری رقابت های لیگ دسته اول در ساوه هشدار داد.
«حیدر بهاروند» در نامه خود خطاب به مسئولان فوتبال استان مرکزی شرایط ورزشگاه شهید چمران ساوه را برای میزبانی مسابقات خوشه طلایی، در لیگ دسته اول کشور نامناسب عنوان کرد.
وی با اشاره به بازدید میدانی نمایندگان سازمان لیگ از ورزشگاه چمران ساوه و همچنین جلسه مشترک با فرماندار، مدیران ورزشی استان مرکزی و شهرستان و همچنین مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی خواستار برطرف شدن 12 مورد از مشکلات مهم و ساختاری ورزشگاه مذکور از جمله جایگاه تماشاگران، سمت وی.آی.پی، جایگاه خبرنگاران، ایمن سازی فنس های اطراف زمین، تامین نور ورزشگاه و ساماندهی رختکن تیم ها تا بیستم خرداد شد.
بهاروند هشدار داد که چنانچه نسبت به رفع مشکلات مورد نظر نمایندگان سازمان لیگ تا بازه زمانی مورد نظر اقدام نشود، نماینده ساوه در لیگ دسته اول فوتبال کشور باید ورزشگاه جایگزین را برای میزبانی از رقبا معرفی نمایند.

*** تلاش های مدیریت شهرستان و اداره کل ورزش استان برای رفع مشکلات
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه به ایرنا گفت: حمایت از تیم ها و تلاش برای ارتقای سرانه فضاهای ورزشی شهرستان ساوه که نسبت به سایر مناطق استان پایین است، از برنامه‌های در دستور کار مدیریت شهرستان محسوب می شود.
«علی میرزایی» اظهار داشت: با توجه به استعدادهای سرشاری که شهرستان ساوه در زمینه های فوتبال و فوتسال دارد و با هدف کمک به تقویت تیم های ورزشی از جمله خوشه طلایی و همچنین ایجاد زیرساخت ها، نشست های متعددی را با مراجعی چون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، هیئت های فوتبال استان و شهرستان برگزار و در این خصوص تصمیم گیری هایی به عمل آمد.
وی گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری و همچنین لزوم ایجاد هر چه سریع تر زیرساخت های لازم در مجموعه ورزشی شهید چمران ساوه که قرار است دیدارهای تیم خوشه طلایی در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در آنجا برگزار شود، تصمیم گرفتیم ضمن رعایت قانون و با استفاده از توان اجرایی یکی از پیمانکاران با سابقه فعالیت های زیرساختی در حوزه ورزش استان مرکزی نسبت به ترمیم زیرساخت های این مجموعه اقدام کنیم.
فرماندار ساوه اظهار امیدواری کرد که در هفته آینده عملیات اجرایی برای بهسازی و ترمیم زیرساخت های ورزشگاه شهید چمران ساوه با هدف حمایت از تیم خوشه طلایی آغاز شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در رابطه با باشگاه های حرفه ای در استان مرکزی و در موضوع مالیات ها اقداماتی انجام می دهیم که یکی از آنها مربوط به معافیت های مالیاتی مربوط به قانون برنامه ششم توسعه تحت عنوان هزینه های انجام شده در ورزش است.
«عابد حقدادی» اظهار داشت: حمایت دیگر در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرای بند «ب» تبصره 38 این قانون که در خصوص بنگاه‌های تولیدی که در ورزش سرمایه گذاری می کنند، است که اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در این موارد، معافیت های مالیاتی را به مدیریت تیم خوشه طلایی، سن ایچ و سایر تیم های استان مرکزی اعلام کرده ایم و با تعاملی که با مجموعه مدیریتی استان و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی داریم می توانیم از این راهکارها به تیم های ورزشی کمک کنیم.
وی افزود: برای حمایت از تیم خوشه طلایی ساوه نیز استادیوم ورزشی شهید چمران را به عنوان موجودی شهر ساوه در اختیار آنها قرار دادیم.
حقدادی اظهار داشت: برای فراهم نمودن زمین تمرین تیم خوشه طلایی نیز در نظر است زمین مجموعه ورزشی فجر ساوه در اختیار این تیم قرار داده شود و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته این زمین 2 بار زیر کشت رفته بود و همچنین مشکلاتی که در زمینه کم آبی ملموس بود؛ از این رو تصمیم گرفته شد که با انتخاب یک پیمانکار، عملیات اجرای چمن مصنوعی این مجموعه انجام شود.
وی گفت: پیمانکار زمین چمن فجر اکنون با یک شرکت برای تامین چمن مصنوعی این مجموعه قرارداد منعقد کرده است و در صورتی که با مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی مواجه نشویم این پروژه به زودی به عنوان دومین زمین چمن مصنوعی بزرگ استان مرکزی افتتاح خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: در سال گذشته و بعد از اینکه وضعیت تیم خوشه طلایی در رقابت‌های فوتبال کشور بهبود یافت، با صرف اعتباراتی که امروز شاید معادل هفت میلیارد ریال باشد اقدام به بهسازی ورزشگاه شهید چمران و احداث رختکن، سرویس بهداشتی و اتاق کنفرانس نمودیم در حالی که هیچ کدام از این امکانات را پیش از این نداشت.
وی گفت: با توجه به اینکه لیگ دسته دوم فوتبال کشور در آستانه شروع بود و از نظر زمانی فرصت کافی برای اجرای مابقی عملیات عمرانی نبود، فعالیت ها را متوقف کردیم هرچند در این مدت مدیریت باشگاه خوشه طلایی نیز برای بهسازی این مجموعه ورزشی زحمت قابل تقدیری متحمل شدند.
به گفته این مسئول، امسال با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری قرار بر این شد که با توجه به فرصت کمی که برای انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه وجود دارد از راهکار قانونی ترک تشریفات نسبت به انتخاب یک پیمانکار اقدام شود تا روند بهسازی و آماده نمودن مجموعه ورزشی شهید چمران را پیش از آغاز رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور به اتمام رسانیم.
وی گفت: اکنون با یکی از پیمانکاران با سابقه استان مرکزی که در سال های اخیر مجموعه های ورزشی فراوانی مانند سالن ورزشی دهستان قره چای را احداث کرده، توافق حاصل شد که به زودی عملیات عمرانی بهسازی و زیرساختی این ورزشگاه که به ما مربوط است را آغاز خواهد کرد.
حقدادی اظهار داشت: فرماندار، نماینده ساوه و شورای اسلامی این شهر نیز به صورت جدی نسبت به بهسازی و ایجاد زیرساخت های لازم در مجموعه ورزشی شهید چمران در تلاش هستند و در همین راستا از ابتدای سال تاکنون چندین جلسه با حضور آنها تشکیل شده است.
وی گفت: همه فعالیت های مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها و بهسازی مجموعه ورزشی شهید چمران و همچنین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی ورزشی فجر طبق روال متعارف در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
حقدادی در پاسخ به این سوال که آیا وجود اسکوربورد در ورزشگاه ها از ضرورت های حضور تیم ها در لیگ دسته اول فوتبال کشور است، گفت: وجود اسکوربرد مناسب است اما از ضرورت ها نیست و حتی در ورزشگاه 15 هزار نفری شهر اراک که سابقه تیمداری در لیگ دسته اول کشور برای سال های طولانی داشته، سال گذشته توانستیم اسکوربورد نصب کنیم که اکنون به دلایلی از کار افتاده است.
وی تاکید کرد: اکنون اولویت های مهم تری نسبت به نصب اسکوربورد در مجموعه ورزشی شهید چمران ساوه احساس می شود که ساماندهی جایگاه تماشاگران، بخش وی آی پی، ورودی تیم ها، ورودی تماشاگران میزبان و میهمان و بهسازی چمن از جمله این اولویت ها است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: همه آنچه که در حوزه دولت و در بخش های معافیت های مالیاتی و ایجاد زیرساخت ها در خصوص تیم خوشه طلایی و ورزشگاه شهید چمران باید تمهید شود، در حال اجرا است.
وی ادامه داد: امید است روند آماده سازی مجموعه ورزشی شهید چمران ساوه تا 50 روز آینده به سرانجام برسد.
حقدادی در خصوص برخی گمانه زنی ها که در روزهای اخیر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر انتقال تیم خوشه طلایی از ساوه به شهری دیگر مطرح شد، گفت: این موضوع در اختیار مدیریت و سرمایه گذار باشگاه است اما آنچه که مربوط به وظایف حاکمیتی ما در خصوص ایجاد زیرساخت های ورزشگاه و برقراری معافیت های مالیاتی بوده، در دست انجام می باشد.

*** مدیریت شهری همراه خوشه طلایی
شورای اسلامی شهر ساوه نیز روز گذشته با مدیریت و کادر مربیگری تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه جلسه‌ای برگزار کرد.
«احمد حاج امینی» رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در این خصوص به ایرنا گفت: در این نشست دغدغه های مدیریت باشگاه خوشه طلایی ساوه به اطلاع اعضای شورا رسید و ما هم اعلام کردیم که در حد توان و بضاعتی که داریم از این تیم برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: قرار شد به زودی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در شهرستان ساوه نشستی برگزار شود تا بتوانیم به یک راهکار قانونی برای حمایت از تیم خوشه طراحی برسیم.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان ساوه دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی است و جوانان مستعدی در حوزه ورزش های مختلف دارد، اما سرانه فضای ورزشی و زیرساخت های مناسبی در این منطقه وجود ندارد؛ بنابراین هدف این است که با همکاری همه دستگاه های ذیربط نسبت به توسعه سرانه فضای ورزشی و همچنین تقویت زیرساخت‌ها به خصوص در زمینه فوتبال و تجهیز استادیوم شهید چمران اقدام شود.
حاج امینی گفت: در این جلسه مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی اعلام کرد که اگر شرایط کافی و زیرساخت‌های لازم برای حضور در لیگ دسته اول فراهم نشود ممکن است تیم از ساوه به جای دیگر منتقل شود اما تلاش ما و همه ارگان‌های مسئول بر این موضوع متمرکز است که با تامین زیرساخت های لازم، خوشه طلایی در ساوه ماندگار شود زیرا این تیم برای شهرستان یک افتخار و سرمایه محسوب می‌شود.
ذکر این نکته ضروری است که با وجود تلاش خبرنگار ایرنا در روزهای اخیر، مدیریت باشگاه خوشه طلایی پاسخی به پیامک و تماس ها نداد.
گزارش از یحیی معماری
6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ساوه فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ جمعی از مردم و بانوان در راستای اجرای طرح نور و در حمایت از اقدام کارکنان فراجا در تجمعاتی از کارکنان انتظامی با اهدای گل و توزیع شیرینی تجلیل کردند.

شرکت کنندگان در این اجتماعات اقدامات فراجا را قدمی در جهت ارتقاء امنیت روانی و اجتماعی جامعه و تکریم فرهنگ عفاف و حجاب دانستند و بر حمایت از مجریان این طرح تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟