Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:09:34 GMT

دلایل عدم تغییر زمان کنکور

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۶۰۵

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دلایل عدم تغییر زمان کنکور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، به دنبال وقوع سیل در چند استان کشورمان، بسیاری از داوطلبان کنکور خواستار به تعویق افتادن کنکور سراسری سال ۹۸ برای حمایت از داوطلبان کنکور در مناطق سیل‌زده شدند.

با بررسی دوباره این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دوباره این موضوع و دلایل عدم تغییر زمان برگزاری کنکور را از ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایی در رابطه با مسئله به تعویق انداختن کنکور گفت: مساله به تعویق انداختن کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به طور مفصل بحث شد و ما علت عدم تغییر زمان کنکور را به طور کامل تشریح کردیم.

* ۳ دلیل عمده عدم تغییر زمان برگزاری کنکور

وی با ذکر دلایل عدم تغییر زمان کنکور گفت: نخستین نکته این است که امسال کنکور به خاطر دانش‌آموزان نظام جدید و تکمیل فرایند اعلام سوابق تحصیلی این دانش‌آموزان، اواسط تیرماه برگزار می‌شود، در حالی هر سال کنکور اوایل تیرماه برگزار می‌شد.

* اگر کنکور به تعویق بیفتد دانشگاه‌ها یک ترم تعطیل می‌شوند

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: مطلب بعدی اینکه آزمون سراسری دارای یک فرایند طولانی مدت است، عینی اینگونه نیست که به یک روز برگزاری خاتمه یابد، بلکه حدود بیست روز برای جمع‌آوری پاسخنامه‌ها و اعلام نتایج اولیه زمان لازم است که دهه اول مرداد معمولا این نتایج اعلام می‌شود، پس از آن بحث انتخاب رشته مطرح است که این فرایند نیز بیست روز به طول می انجامد و نمی‌توانیم هیچ‌کدام از این مراحل را حذف کنیم، پس از آن، اسامی رشته‌هایی که امتحان عملی دارند مشخص می‌شود و همچنین رشته‌های مراکز خاص نیز باید مراحل مصاحبه و گزینه را بگذراند که این کارها نیز ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می‌برد وبا طی این فرایند، نتایج نهایی هر ساله پایان شهریورماه اعلام می‌شود، حالا تصور کنید کنکور دو ماه به تعویق بیفتد، در این صورت هیچ دانشگاهی نمی‌تواند ترم اول تحصیلی را داشته باشد،‌لذا برای سازمان سنجش امکان فشرده شدن این فرایند نیست.

وی افزود: برای آزمون کارشناسی ارشد نیز که یک ماه به تعویق انداختیم، شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور به ۱۵ مهرماه موکول شد.

* تغییر زمان برگزاری کنکور در آموزش عالی اختلال ایجاد می‌کند

خدایی عنوان کرد: مطلب بعدی اینکه تغییر زمان کنکور فقط به یک آزمون ختم نمی‌شود بلکه آزمون‌های دیگری مانند آزمون کاردانی به کارشناسی که قرار است در مردادماه برگزار شود نیز باید جابجا شود و تمام آزمون‌ها با آشفتگی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر زمان برگزاری کنکور یک آشفتگی در آموزش عالی ایجاد می‌کند، گفت: تعویق زمان کنکور برای داوطلبان آنچنان نمی‌تواند مؤثر باشد چرا که کنکور یک آزمون رقابتی است و اگر به طور مثال ۱۵ یا ۲۰ روز به یک داوطلب زمان می‌دهیم و کنکور را به تعویق می اندازیم، این مهلت برای تمام داوطلبان است و آنهایی که بیشتر خوانده‌اند باز هم فرصت مطالعه پیدا می‌کنند.

وی درباره اظهارنظر مسئولان آموزش و پرورش پیرامون تغییر زمان کنکور گفت:‌ آموزش و پرورش مسئولیتی در حوزه برگزاری زمان کنکور ندارد، این مسئولیت برعهده سازمان سنجش و وزارت علوم است و بیشتر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با این موضوع مخالف هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور تعویق کنکور مناطق سیل زده مجلس کمیسیون آموزش جان بولتون هوشنگ امیراحمدی حسین طائب پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام نشست فوق العاده اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پور عباس ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچکدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

کد خبر 747585

دیگر خبرها

  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • اینفوگرافی/ زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • برگزاری کنکور سراسری ۷ و ۸ اردیبهشت ماه