Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@10:20:52 GMT

پشتیبانی کره جنوبی از سیستم عامل لینوکس

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۶۱۵

پشتیبانی کره جنوبی از سیستم عامل لینوکس

دولت کره جنوبی می‌گوید پشتیبانی سیستم عامل ویندوز بسیار پرهزینه است و قصد دارد به لینوکس مهاجرت کند.

بعضی از دولت‌ها ممکن است از لینوکس دست کشیده باشند، اما گویا کره جنوبی مشتاق است تا بار دیگر به سراغ این سیستم عامل برود.

وزارت کشور و امنیت کره جنوبی برنامه‌های خود را برای مهاجرت رایانه‌های دولتی از سیستم عامل ویندوز به لینوکس را به دلیل هزینه‌های پایین و وابستگی به یک سیستم عامل واحد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه لینوکس را بر روی رایانه‌های شخصی خود آزمایش خواهد کرد و در صورتی که مشکلات سازگاری یا مسائل امنیتی وجود نداشته باشد، استفاده از آن را گسترده‌تر خواهد کرد.

مشخص نیست دولت کره جنوبی از کدام بخش لینوکس استفاده خواهد کرد و در حال حاضر در این مرحله هیچ جدول زمانی خاصی برای این کار وجود ندارد.

پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ در ژانویه ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد و این موضوع می‌تواند ادامه استفاده از این سیستم عامل را پرهزینه کند. کره جنوبی همچنین باید پس از سال ۲۰۲۳ به نسخه جدیدتر ویندوز ارتقا یابد. بنابراین باید هزینه‌های پشتیبانی را مدیریت کند.

مایکروسافت مطمئناً از شنیدن این خبر خوشحال نخواهد شد. با این حال این خبر یک دهه پیش برای مایکروسافت یک بحران به شمار می‌آمد، چرا که مایکروسافتِ مدرن اکنون بیشتر به خدمات ابری علاقه‌مند است تا فروش نسخه‌های ویندوز./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل ۵ فرودگاه استان کرمان در پی هشدار هواشناسی

تین نیوز

 مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز هواشناسی، فرودگاه های استان کرمان در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان کرمان، علی جزینی زاده، در حاشیه جلسات هماهنگی فرودگاه کرمان به خبرنگاران گفت: بنا بر اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان کرمان و لزوم پشتیبانی و امداد رسانی به نقاط بحرانی، هماهنگی های لازم به منظور حضور کارکنان و حالت آماده باش به ۵ فرودگاه عملیاتی استان ابلاغ شده است.

جزینی زاده از استقرار بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در فرودگاه شهدای جیرفت خبر داد و افزود: به منظور پوشش امدادی در منطقه جنوب استان، بالگرد مذکور در آن فرودگاه مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شهدای بم نیز به منظور پشتیبانی شرق استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است تصریح کرد: فرودگاه بین المللی کرمان، فرودگاه شهدای سیرجان و فرودگاه شهدای رفسنجان نیز پشتیبانی سایر مناطق و فرودگاه های هدف را برعهده داشته و با نیروی انسانی ویژه، تجهیزات و سامانه های هوانوردی و فرودگاهی در حالت آماده باش قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • آماده باش کامل ۵ فرودگاه استان کرمان در پی هشدار هواشناسی
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آخرین خبرها از وضعیت فرودگاه‌های استان کرمان
  • فرودگاه های کرمان در حال آماده باش
  • آماده باش کامل به ۵ فرودگاه عملیاتی استان کرمان