Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:07:17 GMT

دادستان بیرجند: بازار و قیمت ها به نظارت نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۶۹۵

دادستان بیرجند: بازار و قیمت ها به نظارت نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: وضعیت بازار و قیمت های مختلف که برای مصرف کننده عرضه می شود، مستلزم نظارت زیاد بر بازار است.

سید حسین مقدس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر بازار وظیفه سایر دستگاه ها و اتحادیه های صنفی است که عِده و عُده لازم را دارند ولی به نحو صحیح انجام وظیفه نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در عین حال وظیفه دادستانی است که در راستای صیانت از حقوق عامه و تکلیف قانونی موضوع «دستورالعمل نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرایم مربوط» مصوب 26 دی ماه 97 با سایر دستگاه های متولی نهایت همکاری را داشته باشد.
دادستان بیرجند با بیان اینکه اکنون با حضور دادستانی نظارت بر بازار استان تشدید شده است اظهار داشت: در این زمینه گشت های ترکیبی با همکاری سایر دستگاه ها در برخی روزهای سال به ویژه ماه رمضان در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: گشت های ترکیبی دادستانی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی به ویژه در ماه مبارک رمضان بر تمامی واحدهای صنفی نقاط شهر نظارت دارند.
مقدس یادآور شد: در صورت وقوع جرم و تخلف با قاطعیت با گران فروشان برخورد و نسبت به پلمب واحد صنفی با نصب پارچه و ذکر عنوان تخلف واحد و تشکیل پرونده قضایی، اقدام خواهد شد.
وی افزود: همچنین با همکاری گشت های بازرسی مشترک، تمامی انبارهای محل نگهداری کالاها در استان بازرسی و در صورت احتکار یا عدم عرضه کالا قاطعانه با محتکران و اخلال گران در نظم اقتصادی بازار برخورد بازدارنده می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: جلسات کمیته نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در دادستانی مرکز استان و با عضویت دستگاه های متولی تشکیل می شود.
وی بیان کرد: در این زمینه شرکت ها، واحدهای تولیدی و توزیعی و تامین کنندگان عمده کالاهای هدف و انبارهای نگهداری کالاهای اساسی تحت نظارت واحد قرار دارند.
مقدس گفت: در صورت وقوع هر گونه تخلف و جرم در این حوزه برخورد قاطع و بازدارنده توسط تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی انجام می شود.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي دادستاني بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)

بازار عرضه «فایل فروش آپارتمان» در شروع ماه دوم از سال 1403، با یک تغییر محسوس نسبت به فروردین روبه‌رو شده است؛ افزایش نسبی فروشنده‌‌‌ها.

به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از بازارهای آنلاین معاملات مسکن در شهر تهران حاکی است، برخلاف هفته‌‌‌های ابتدای سال‌جاری که در برخی از محله‌‌‌های انتخابی متقاضیان خرید آپارتمان، فایل عرضه وجود نداشت و در دیگر محله‌‌‌ها، تعداد فایل‌‌‌ها بسیار ناچیز بود، در حال حاضر نبض عرضه تغییر کرده است.

بازار مسکن به شکل سنتی در شروع هر سال با کاهش شدید عرضه فایل روبه‌رو می‌شود به‌طوری که مالکانی که قصد فروش آپارتمان دارند منتظر رصد چشم‌‌‌انداز قیمت‌ها و متغیرهای موثر بر نبض مسکن می‌‌‌مانند و در میانه بهار به تدریج وارد بازار می‌‌‌شوند. امسال اما علاوه بر این رفتار سنتی، دو متغیر بیرونی بسیار موثر بر نبض قیمت مسکن، در وضعیت بسیار خاص قرار گرفت.

این دو متغیر شامل ریسک‌‌‌ غیراقتصادی مرتبط با اوضاع منطقه –تنش‌‌‌های سیاسی حوزه بین‌الملل همچون جنگ- و همچنین نوسانات نرخ دلار بود.

بازار مسکن طی ۶سال گذشته همواره تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی بوده و تغییر جهت وضعیت این متغیرها یا تشدید نوسانات آنها، ابتدا روی رفتار تقاضای سرمایه‌‌‌ای ملک و سپس روی سمت عرضه و قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

 از وضعیت کنونی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران و بیش از ۱۰۰محله شهر حاکی است، در حال حاضر میانگین قیمت پیشنهادی فروشنده‌‌‌ها برای واحدهای مسکونی با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و عمربنای ۸ سال، رقمی معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در هر مترمربع است.

در اولین هفته‌‌‌کاری بازار مسکن ۱۴۰۳، در همین ستون، گزارشی از وضعیت فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب ۲۲ منطقه تهران به چاپ رسید که در آن زمان، میانگین قیمت پیشنهادی در فایل‌‌‌های آپارتمانی، ۸۴ میلیون تومان در مترمربع برآورده شده بود.

به این ترتیب تورم در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان طی این مدت حدود ۳‌درصد است.

با این حال، برحسب حجم عرضه و مقایسه آن با حجم تقاضای خرید در بازار فروردین، «قیمت قطعی در معاملات انجام شده»، احتمال خیلی زیاد با «قیمت پیشنهادی» تفاوت داشته است و حتی تورم مسکن نیز نرخ دیگری می‌تواند باشد.

هنوز بانک مرکزی گزارش معاملات مسکن فروردین که «قیمت قطعی» از آن استخراج می‌شود را منتشر نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)