Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروش نرفتن محصولات، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که همه‌ساله به‌ویژه زمان برداشت، تراژدی غم‌انگیزی را برای کشاورزان رقم می‌زند، این بار محصول سیر مغان روی دست کشاورزان مانده و با قیمت پایین بازار هیچ امیدی برای سود کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، فروش نرفتن محصولات، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که همه‌ساله به‌ویژه زمان برداشت، تراژدی غم‌انگیزی را برای کشاورزان رقم می‌زند، این بار محصول سیر مغان روی دست کشاورزان مانده و با قیمت پایین بازار هیچ امیدی برای سود کشاورزان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به برکت وجود دلالان و البته برخی بی تدبیری‌ها هم اکنون سیر مغان از مزرعه تا بازار بالای هزار تومان خریدار ندارد و با وجود خرید توافقی سیر از سوی تعاون روستایی استان، اما حجم برداشت سیر منطقه بالا بوده و تعاون روستایی به تنهایی قادر به خرید همه  محصول نیست و همین امرموجب شده تا سیر کاران از سیر دل سیر شوند!  و کشاورزی در روستای حاجیلو به نشانه اعتراض از محصول مزرعه ۵ هکتاری سیر خود صرف نظر کرده و مزرعه را با سیر شخم بزند.

 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته است: مشکل برداشت محصول و خرید سیر نه تنها شهرستان پارس آباد مغان بلکه گریبان گیر سایر استانهای کشور نیز شده است.

عباس تابش با بیان اینکه بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های اقتصادی کشور نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور در رسیدن به خودکفایی دارد، در خصوص گلایه کشاورزان منطقه مغان از نبود خرید تضمینی سیر، گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم این موضوع را در تنظیم بازار کشور مطرح کرده یا از طریق صادرات محصول و دعوت از سازمانهایی همچون تعاون روستایی برای خرید تضمینی و مشارکت در خرید اقدام کنیم تا باری از مشکلات کشاورزان تولید کنندگان استان اردبیل کاسته شود.

علی علایی فرماندار پارس آباد مغان نیز در نشست بخشداران و دهیاران این شهرستان از گسترش کشت سیر در اراضی مغان انتقاد کرده و گفته بود: کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش کاشت سیر بی تدبیری بوده است.
وی بیان کرد: کاهش سطح کشت گندم بعنوان یک محصول مهم و استراتژیک و اختصاص اراضی وسیعی از منطقه به کاشت سیر و اشباع بازار نتیجه بی تدبیری است که در گذشته صورت گرفته است.

فرماندار پارس آباد مغان با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای رفع مشکلات کشاورزان این شهرستان گفت: به احتمال قریب به یقین در روزهای آتی خرید توافقی سیر برای جلوگیری از سوء استفاده های دلالان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کشاورزان از سیر دل سیر شدند! دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم با آغاز برداشت گندم از مزارع استان فعال خواهند شد، گفت : اقدامات لازم برای ایجاد ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است.

ملکشاهی افزود: امسال هفت مرکز خرید تضمینی دولتی و ۵۳ مرکز خرید تضمینی بخش خصوصی و مباشر تعاون روستایی عهده دار کار خرید تضمینی گندم در استان خواهند شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: در صورتی که نیاز باشد امکان افزایش تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد.

ملکشاهی با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم همزمان با آغاز برداشت محصول از گندمزار‌های استان آغاز بکار می‌کنند، گفت: احتمالا برداشت گندم از مناطق گرمسیر استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

 وی با اشاره به ادامه‌دار بودن کار برداشت گندم در مناطق سردسیر استان تا اواخر شهریور ماه، گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت گندم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

ملکشاهی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، امسال میزان خرید گندم در استان از ۸۰۰ هزار تن پیشی خواهد گرفت.

 وی یادآور شد: سال زراعی گذشته بیش از ۸۰۵ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شد و کرمانشاه رتبه چهارم را از نظر خرید تضمینی گندم در کشور کسب کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان