Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران،‌ با بیان اینکه انسان با مطالعه و کتابخوانی زنده است، اظهار کرد: برای شناسایی استعدادها و لیاقت‌های انسان‌های هر جامعه‌ای باید به میزان مطالعه مردم آن جامعه توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های پیشرو و در مسیر رشد و تعالی اهل مطالعه، دانش و فضل هستند، گفت: جدایی انسان از کتاب، دفتر و قلم مساوی با جهل انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن کریم نیز کسانی که می‌دانند و کسانی که نمی‌دانند را مساوی معرفی نمی‌کند.

امام جمعه رشت به جایگاه علم، عالم و دانش در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: جایگاهی که در اسلام برای این موضوع ترسیم شده در هیچ فرهنگ، مذهب و آئینی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: یکی از مواردی که باید در جامعه اسلامی به ویژه شیعی مد نظر قرار گیرد این است که مسلمانان الگوهای تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی دارند و اهل بیت(ع) بهترین الگوها هستند.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها باید بدانند الگوهای آنان از نظر رفتار، گفتار و کردار چگونه هستند، تصریح کرد: امروز بشریت باور دارد که اهل بیت پیامبر(ص) بهترین الگوی تربیت و کرامت است.

این کارشناس دینی در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم از الگوهای اسلامی و شیعی برای زندگی خود بهره گرفته و به دنیای امروز معرفی کنیم باید در ابتدا آنها را به درستی بشناسیم، عنوان کرد: باید بدانیم رفتار، کردار و گفتار اهل بیت(ع) برای حیات طیبه انسان چه بوده و این مهم نیز تنها در سایه مطالعه زندگی و سیره آنها به دست خواهد آمد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در طول تاریخ علمای اسلام چه شیعه و چه سنی درباره زندگی اهل بیت عصمت و طهارت به صورت مفصل کتاب نوشته‌اند، اضافه کرد: اگر بخواهیم برای سرفصل‌های زندگی خود الگویی پیدا کنیم هیچ چیزی جز اهل بیت(ع) وجود ندارد.

وی ایجاد بستر مناسب برای مطالعه به‌ویژه برای نسل جوان اعم از حوزوی و دانشگاهی در زمینه احوالات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بهترین اقدام برای جامعه اسلامی عنوان و اظهار کرد: جوانان باید به مطالعه خود محوریت دهند و چه بهتر این محوریت مطالعه زندگی اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به کاهش میزان مطالعه و عدم رغبت جوانان به کتاب و کتابخوانی با گسترش فعالیت فضاهای مجازی و حجم بالای کتاب، افزود: مسئولان و متولیان امر باید حجم کتاب‌ها را کاهش داده و آنها را به صورت جیبی، همراه و در اندازه‌های کوچک تهیه و منتشر کنند.

وی با بیان اینکه بعد از آماده شدن بسترهای مناسب می‌توانیم به مطالعه عمق داده و آن را سطح‌بندی و رده‌بندی سنی کنیم، گفت: باید برای هر فردی به فراخور اندازه فهم، بینش، درک و تخصص آن زمینه و بستر مطالعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به چهار علت سفر امام رضا(ع) از مدینه به ایران اشاره و بیان کرد: اگر جوانان در همین چهار محور مطالعه کنند قطعا به نقاط بسیار زیبایی درباره زندگی امام رضا(ع) برای رشد و تعالی زندگی خود دست خواهند یافت.

وی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره چند سالی است که با محوریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری آستان قدس رضوی و دستگاه‌های مختلف در استان‌های کشور اجرا می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جشنواره مذکور می‌تواند در ترویج فرهنگ ولایت‌مداری مردم گیلان و تقویت آن اثرگذار باشد، تصریح کرد: در سایه جشنواره رضوی می‌توانیم جوانان را ترغیب کنیم که در درباره امام رضا(ع) مطالعه کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ‌های گوناگون باطل به ویژه عرفان‌های نوظهور به دنبال جلب جوانان ما به سوی خود هستند، ادامه داد: باید با استفاده از جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه جذب جوانان به سمت فرهنگ الهی و توحیدی را فراهم کنیم.

وی خواستار تقویت این حرکت مردمی برای رسیدن به دستاوردهای فرهنگی در سطح جامعه به‌ویژه استان گیلان شد و خاطرنشان کرد: امروز گسترش رسانه‌های مجازی بخشی از زندگی مردم بوده و یکی از جاهایی که می‌توانیم فرهنگ رضوی و کتابخوانی را تعریف کنیم همین فضای مجازی است و باید از آن بستری مناسب برای توسعه فرهنگی رضوی ایجاد کنیم.

به گزارش ایکنا،‌ نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ابتدای اردیبهشت‌ماه در کتابخانه‌های سراسر کشور به صورت آنلاین، مکتوب و پویش کتابخوانی برای سنین کودک، نوجوان، بزرگسال و خانوادگی آغاز شده و تا 28 خردادماه ادامه دارد لذا علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «razavi.iranpl.ir» در این جشنواره و مسابقه بزرگ کتابخوانی شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن نماینده ولی فقیه در گیلان جشنواره کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواخر سال ۴۹ جوانان ایرانی به‌ویژه تهرانیان به شیوه‌ی هیپی‌ها موی سر خود را بلند می‌کردند، این ماجرا به قدری فراگیر شده بود که حسابی کار و کاسبی سلمانی‌های پایتخت کساد شد و دیگر در آن‌ها مگس هم پر نمی‌زد. همین شد که آرایشگران تهران و نیز اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به فکر چاره افتادند. روزنامه‌ی اطلاعات روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۵۰ در خبر کوتاهی درباره‌ی این چاره‌اندیشی نوشت:

برای مبارزه با هیپی‌گری و کسادی بازارِ آرایشگاه‌ها، افراد این صنف دست به ابتکار تازه‌ای زده و ضمن جمع‌آوری آدرس و شماره تلفن مشتری‌ها تاریخ مراجعه‌ی مجدد آن‌ها را به آرایشگاه یادآوری می‌کنند.

بر اثر گرایش جمعی از جوانان به بلند کردن موی سر از تعداد مشتریان آرایشگاه‌ها کاسته شده و وضع زندگی افراد این صنف به‌کلی دگرگون شده است. اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به افراد خود دستور داده است که در زمینه‌ی بهداشت موی سر و مضرات موی بلند برای مشتریان صحبت کرده و با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را از گرایش به بلند کردن موی سر منع کنند!

این تصمیمات به وسیله‌ی کارشناسان صنفی اتخاذ گردیده و بازرسان اتحادیه ضمن گشت در محلات نظر زعمای صنف را در زمینه‌ی بهبود کار و کسب به افراد اطلاع می‌دهند. اتحادیه‌ هم‌چنین در صدد ابدع مد خاص ایرانی برای موی سر جوانان و مردان است که در نظر دارد با رواج این مد افراد را از بلند کردن موی سر منصرف کرده و به تعداد مشتریان خود بیفزاید.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895898

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود
  • دعوت هشت خراسانی به تیم‌های ملی والیبال پسران و دختران
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران