Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@02:00:57 GMT

نپرداختن به نشاط منجر به رفتار نابهنجار در کودکان می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۸۷۶

نپرداختن به نشاط منجر به رفتار نابهنجار در کودکان می شود

تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: نپرداختن به نشاط منجر به رفتار نابهنجار در کودکان می شود و به جای تمرکز بیش از حد روی موضوعاتی مانند پایکوبی دانش آموزان در چند مدرسه باید به طور کلی روی آسیب های اجتماعی در مدارس تمرکز کنیم.

به گزارش ایرنا، چند هفته پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن دانش آموزان ابتدایی با ترانه موسوم به جنتلمن یکی از خواننده ها به نام ساسان حیدری معروف به ساسی مانکن می خوانند و پایکوبی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوی این برنامه که به مناسبت روز معلم برگزار شده بود، به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و علاوه بر کابران، مقامات بالای وزارتخانه نیز به آن واکنش نشان دادند و حتی این ماجرا به قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز رسید.
حبیب الله مسعودی فرید روز دوشنبه در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که آیا بهتر نیست همین حساسیت ها روی آهنگ غیرمجاز روی آسیب های دیگری مانند مصرف مواد در مدارس جلب شود، افزود: تمرکز روی موضوعاتی مانند پایکوبی کودکان برای پیشگیری از آسیب ها در مدارس جواب نمی دهد، باید خیلی کلی تر از اینها فکر کنیم و بسیار زیربنایی تر اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: ماجرای پیش آمده، دلایل متعددی دارد، این موضوع چند جانبه است که یکی از دلایل آن نپرداختن به مساله شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان است.
وی تصریح کرد: در مدارسی که شاید عمدتا تمرکزشان به صورت بیش از حد روی درس است با توجه به فشارهایی که روی کودکان وجود دارد، می تواند منجر به بروز چنین رفتارهایی شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بنابراین مهم است که روی جنبه های مثبت کار کنیم. ما یک شعار داریم که می گوییم باید انتخاب های سالم را بیشتر کنیم.
مسعودی فرید افزود: اگر در جامعه انتخاب های سالم را بیشتر کنیم به طور خودکار انتخاب های ناسالم کمتر می شود و اگر آموزش را در کنار آن بیشتر کنیم به طور قطع اثرگذارتر می شود.
وی ادامه داد: انتخاب های سالم تر و رویکردهای مثبت مانند ایجاد نشاط و افزایش سلامت اجتماعی و مهارت های زندگی از بروز رفتارهای غیرمتعارف پیشگیری می کند و از سوی دیگر باید روی آموزش ها نیز بیشتر کار شود.
مسعودی فرید تاکید کرد: باید به طور کلی موضوع کودک و نوجوان را در مرکز توجهات خود قرار دهیم. به نظر من همه در برابر این قشر، مسئول هستند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مدارس جایی است که ما می توانیم اغلب کودکان را آنجا پیدا کنیم به معنای دیگر در هیچ جای دیگری نمی توان کودک را به راحتی آموزش داد. به طورمثال 95 تا 96 درصد کودکان به دبستان می روند یا مقطع متوسطه بهترین فرصت است که می توان آموزش های خود را اجرایی کنیم.
مسعودی فرید افزود: بنابراین بهتر است روی کارکرد برخی نهادها در حوزه کودک و نوجوان تجدید نظر کرد به طورمثال صدا و سیما می تواند در حوزه کودک و نوجوان بسیار تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: همچنین خانواده ها، انجمن اولیا و مربیان نیز در حوزه کودک و نوجوان می توانند بسیار فعال باشند. بروز رفتارهای نامتعارف از کودک و نوجوان به این موضوع بستگی دارد که ما چقدر در کلان به موضوع کودک و نوجوان اهمیت می دهیم و چقدر اعتبار برای این موضوع اختصاص می دهیم.
وی یادآور شد: بسیاری از اقدامات در حوزه کودک و نوجوان باید از سن قبل از دبستان انجام شود چون 85 درصد رشد شناختی کودکان زیر سن دبستان کامل می شود.
مسعودی فرید در ادامه درباره اولویت های برنامه های معاونت اجتماعی بهزیستی نیز گفت: امسال بیشتر روی کیفیت خدمات کار می کنیم مگرآنکه موضوعی از طریق شورای اجتماعی کشور یا نهادهای بالاتر به ما ابلاغ شود.
اجتمام*9185*9105

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي مسعودي فريد شادي كودكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند

براساس اعلام این آژانس، از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک کودک دچار سوءتغذیه شدید است. پیش‌تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن هشدار در مورد افزایش تلفات کودکان فلسطینی در غزه اعلام کرده بود نگرانی‌ها از مرگ کودکان در غزه به واقعیت تبدیل شد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • رفتار غیراخلاقی نظامیان صهیونیست با کودک فلسطینی + فیلم
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب