Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی سمینار روز جهانی جمعیت با حضور و مدیران دستگاهها در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد.

زاهدی بیان کرد: هر برنامه ای که تدوین و اجرا می شود، هدفش انسان است که لزوم بررسی مساله جمعیت شناسی را بیان می کند.

وی گفت: ما به عنوان متولیان امور مختلف مردم در کشور و استان اگر تغییرات موجود را نشناسیم طبیعتا تفییری انجام نشده و ارتقایی د زندگی شهری و روستایی بوجود نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین اظهار کرد: با توجه به بررسی های آماری، مساله مهاجرت در تمام شهرستان های استان، وجود داشته و وقتی می گوییم خالص مهاجرت استان، منهای بیست هزار نفر است، سوالات زیادی پیش می آید که این مهاجرتها برچه مبنایی است و چه ذهنیتی وجود داشته که فضای موجود پاسخگوی زندگی مهاجرین در محل سکونت و تولد آنها نبوده و مهاجرت شکل گرفته است.

زاهدی عنوان کرد: بر همین اساس، ما باید در کنار جمعیت شناسی به بحث جامعه شناسی و روانشناسی نیز بپردازیم.

وی افزود: هر برنامه ریزی برای اشتغال، ازدواج، فرهنگ، سیاست و غیره داشته باشیم باید عناصر جمعیتی همچون عناصر جنسیتی و بافت جمعیتی و غیره را درنظر بگیریم که این امور در برنامه ریزی های اقتصادی و بهداشتی ما نیز تاثیرگذار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، در هر برنامه ریزی اجتماعی، تا زمانی که نخبگان به درک درستی از مطلب نرسند، مشکلی برطرف نخواهند شد و بر همین مبنا لاز است تا درک مشترک ایجاد شود.

زاهدی اضافه کرد: حتی برای امنیت ملی باید جمعیتمان را بشناسیم و رفتارهای جوامع همگن باید بررسی شود تا به جامعه هدفمند دست یابیم.

وی گفت: بحث مهاجرت در کشور و استان بسیار مهم است و اگر بتوانیم سامانه ای داشته باشیم که مهاجرت مردم نیز در آن بیان شود، در بررسی آمار و جمعیت آماری بسیار موثر خواهد بود. چرا که شناخت روحیات مهاجرین و خصوصیات ژنتیکی آنها، می تواند موجب برنامه ریزی بر بیماریها در نسلهای بعدی آنها شود.

 

1010/پ30/ب

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی ظهر امروز در اولین شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان فامنین در سال‌جاری با تقدیر از فعالیت‌های سال گذشته شورا افزود: اقدامات در مبارزه با مواد مخدر در چند عرصه باید انجام شود ابتدا اقدامات سلبی، سپس اقدامات ایجابی است.

وی ادامه داد: متولیان آموزش و امور فرهنگی در شهرستان می‌توانند در این امر مؤثر باشند و بدون برنامه در این مسیر هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود

فرماندار فامنین تصریح کرد: باید هدف‌گذاری و چشم انداز درستی در این زمینه داشته باشیم

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه با آنها مواجه هستیم به سه دسته تقسیم می‌شوند اول عده‌ای آسیب زا هستند، دوم عده‌ای آسیب دیده و عده‌ای نیز مخاطبین اصلی هستند که افراد در معرض آسیب هستند و باید برای این افراد برنامه درست داشته باشیم

وی تأکید کرد: در این حوزه باید از انجام کار نمایشی و سطحی پرهیز شده و این موضوع به صورت جهادی دنبال شود

فرماندار فامنین اظهار داشت: لازم است برای نقاط مختلف آلوده در سطح شهرستان برنامه‌های اساسی داشته باشیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود

حسینی بیان داشت: در این عرصه از فرهنگ سازی نباید غفلت شود.

کد خبر 6081357

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم)
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»