Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@11:22:17 GMT

نرخ شکني به صنعت بيمه آسيب مي زند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۰۳۷

نرخ شکني به صنعت بيمه آسيب مي زند

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس کل بيمه مرکزي گفت: نرخ شکني، آسيب هاي جدي بر پيکره صنعت بيمه وارد مي‌آورد. شرکت‌هاي بيمه بايد در اقدامي هماهنگ و در تعاملي سازنده از ارائه نرخ هاي غير فني پرهيز کنند.

به گزارش بيمه مرکزي ايران، غلامرضا سليماني در نشست سنديکاي بيمه گران ايران، سود سال 1396 صنعت بيمه را رقمي در حدود 850 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: موضوع بدهي هاي معوقه، يک خسران جدي در صنعت بيمه است و شرکت هايي که با بدهکاران بزرگ صنعت پاي ميز قرارداد مي نشينند، به اين بحران دامن مي زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس شوراي عالي بيمه با تأکيد بر ضرورت تعامل بيشتر بين نهاد ناظر و صنعت بيمه به موضوع کنترل ريسک اشاره کرد و گفت: بيمه مرکزي به عنوان يک بيمه گر اتکايي ريسک هاي فاقد منطق اقتصادي و نرخ هاي غير فني را نمي پذيرد و از مديران شرکت‌هاي بيمه نيز انتظار مي‌رود هنگام عقد قرارداد به منافع شرکت و سهامداران خود توجه کنند.
رئيس کل بيمه مرکزي با استقبال از برپايي به هنگام مجامع شرکت هاي بيمه، تصريح کرد: در راستاي اجراي طرح مثلثي و همچنين اهميت موضوع حفظ منافع شرکت ها، در همه جلسات بررسي صورت هاي مالي ارائه شده توسط شرکت ها حضور خواهم داشت.
وي با اشاره به استفاده برخي شرکت‌هاي بيمه از ارزيابان غيرمجاز، گفت: فقط ارزياباني مي‌توانند در صنعت بيمه فعاليت کنند که مجوزهاي لازم را از بيمه مرکزي دريافت کرده باشند.
رئيس کل بيمه مرکزي به طرحي از سوي پليس مبني بر کاهش 2 هزار فقره فوتي در سال اشاره کرد و از سنديکاي بيمه گران ايران خواست تا با بررسي دقيق و کارشناسي اين طرح، در اين خصوص تصميمات لازم را اتخاذ کنند.
سليماني با بيان اينکه سنديکا بايد ساز و کاري طراحي کند تا شرکت‌هاي بيمه بتوانند مطالبات معوقه خود را وصول کنند.
وي از آغاز تبادل دوسويه اطلاعات بين بيمه مرکزي و نيروي انتظامي خبر داد و ابراز اميدواري کرد با تبادل اطلاعات طرفين بسياري از مشکلات صنعت بيمه برطرف شود.
در پايان اين نشست مسائلي نظير تعيين تکليف تخفيف‌هاي 2.5 درصد بيمه شخص ثالث و مشکلات مربوط به بيمه درمان، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
اقتصام *2022 * 3063
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳


محمد علی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در اولین ماه سال جدید، با ثبت رکورد ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه وبارگیری انواع کالا و همچنین میزان ۲۴ هزار و ۷۶۷ تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه، شاهد رشد ۴۸ درصدی نسبت به فروردین ماه سال قبل بوده ایم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد و به ظرفیت اسمی ایجاد شده در بندر امیرآباد برسیم.

او با اشاره به اینکه بندرامیرآباد در سال گذشته موفقیت‌های کم نظیری را در بخش‌های مختلف دریایی و بندری و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل کسب کرد، افزود: فعالیت‌های هر بندر با میزان تخلیه وبارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها سنجیده می‌شود و بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد در حال حاضر با دارا بودن سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شش گانه شمالی و با داشتن زیر ساخت‌های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری بر مدار توسعه قرار گرفته و هر ساله با برنامه ریزی‌های انجام شده و اجرای سیاست‌های سازمان و حمایت مدیران سازمانی و استانی شاهد رشد و توسعه این بندر مهم و راهبردی هستیم.

موسی پور گرجی گفت: به دنبال آن هستیم که با هدف گذاری که در سال ۱۴۰۳ با جذب سرمایه گذاری‌های متنوع در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد پذیرفت، علاوه بر ایجاد اشتغال، میزان تردد شناور‌ها و همچنین روند تخلیه و بارگیری کالا چه در زمینه‌های صادرات و واردات و چه در زمینه ترانزیت در این بندر اتفاق بیفتد و در سال جاری هم شاهد رشد و توسعه بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور باشیم.

بندر امیرآباد با دارا بودن اراضی وسیع ۱۰۶۰ هکتاری بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه تولیدی و خدماتی از جمله کاغذ، فولاد، MDF و نگهداری و انبارش کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی احداث و به بهره برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • کروکی برخط به کمک شناسایی نقاط حادثه‌خیز می‌آید
  • کروکی‌‌ کاغذی حذف می‌شود