Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@10:27:04 GMT

قیمت تمام شده پراید چند میلیون است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۰۶۳

یک نماینده مجلس گفت: یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده است پرایدی که ۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده برای این شرکت ۴۳ میلیون تومان تمام می شود که شورای رقابت آن را باید بررسی کند.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، عبدالله رضیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو سال گذشته و زمان ممنوعیت واردات خودرو برای کاهش تعرفه واردات و ایجاد رقابت ارائه شده اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس­ با بخش های زیاد آن مخالفت و طرح جدیدی را ارائه کرد اما­ اجرای این طرح­ در شرایط عادی امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: هدف طرح ساماندهی صنعت و بازار خودروست و اجرای آن به تصمیم شورای اقتصادی سران قوا باز­ می گردد.
رضیان ادامه داد: با توجه به ایرادهای که به صنعت خودروسازی کشور وارد است اما ناچاریم به دلیل ممنوعیت واردات صنعت خودروسازی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تامین نقدینگی از جمله­ مشکلات خودروسازان است افزود: به عنوان نمونه شرکت سایپا 20 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

وی گفت: 800 هزار نفر در صنعت قطعه سازی خودرو فعالند که باید این شغل ها حفظ شود.
وی اضافه کرد: ارزش قطعات هفت قطعه ساز کشور 50 درصد تولید قطعه سازان خودرو کشور است.
رضیان گفت: تامین قطعات وارداتی­ که 30 درصد قطعات صنعت خودرو سازی را شامل می شود از مشکلات جدی تولید خودروست.

وی ادامه داد : در حالی که در دی سال گذشته تولید روزانه شرکت سایپا به 600 خودرو رسیده بود اما در هفته گذشته این شرکت 2 هزار و 69 خودرو در روز تولید کرد.
وی افزود: 5 تا 7 درصد خودروها به وسیله خودروسازان قیمت گذاری می شود اما­ قیمت 95 درصد خودروها را دلالان قیمت گذاری می کنند.
رضیان اضافه کرد: ­در شرایط کنونی که واردات ممنوع است باید تولید را افزایش دهیم.

وی گفت: یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده است پرایدی که 38 میلیون تومان قیمت گذاری شده برای این شرکت 43 میلیون تومان تمام می شود که شورای رقابت آن را باید بررسی کند.
وی افزود: براساس مصوبه جدید مجلس مسئول قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید قیمت های خارج از کارخانه را کنترل کند.
وی با بیان اینکه نیاز کشور به خودرو نیاز کاذب است گفت: شرکت های تولید کننده خودرو ظرفیت افزایش تولید را دارند و باید آنها را کمک کنیم.

رضیان ادامه داد: مشکل صنعت خودرو سازی تامین قطعات وارداتی است.
وی افزود: خودروهای وارداتی خودروهای لوکس و هفت درصد بازار خودرو را تامین می کند.
رضیان گفت: قیمت گذاری براساس پنج درصد زیر قیمت بازار­ خودرو باید ملغی ­شود زیرا ممکن است قیمت این بازار را نیز خودرو سازان تعیین کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نماینده مجلس قیمت پراید پراید خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد

همزمان با اعلام شعار امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، زمان بزرگترین مانور رویداد صنعت مالی ایران برای معرفی توانمندی های کشور در تامین مالی تعیین شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، همزمان با نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، مهم ترین و بزرگ ترین رویداد صنعت مالی کشور با حضور پر رنگ وزارت اقتصاد و سازمان ها و شرکت های تابعه آن و همچنین شرکت‌های معتبر فعال داخلی و خارجی در حوزه های بورس،بانک و بیمه طی 19 الی 22 مرداد ماه امسال با رویکرد معرفی توانمندی های داخلی برای تامین مالی چرخه تولید در اقتصاد مردمی برگزار می شود.

این نمایشگاه که همه ساله در جهت افزایش ارتباط و آگاهی مردم کشور از بازار مالی و خدمات آن،بالا بردن سواد مالی،ارائه توانمندی‌های داخلی بویژه تامین مالی در هر سه حوزه بورس،بانک و بیمه از طریق آموزش و فرهنگسازی برگزار می‌شود،مانور صنعت مالی ایران در برابر شدیدترین تحریم های ظالمانه غرب بر علیه این صنعت نیز به شمار می رود.

تاکنون پانزده دوره از این رویداد با موفقیت در کشور برگزار شده و شانزدهمین دوره این نمایشگاه در 19 الی 22 مرداد ماه 1403 در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با رویکرد مشارکت مردم در جهش تولید کشور برپا می شود.

رویداد فاینکس به عنوان رویداد مهم فرهنگ ساز بازار سرمایه مسیری برای ارتباط موثر و گسترده ارکان و نهادهای مالی با عموم مردم و جامعه مخاطبین آن است تا با ارایه ویترینی از دستاوردها و ابزارهای مالی و سرمایه گذاری در این بازار، امکان تقویت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اصلی صنعت مالی کشور را فراهم آورد.

نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه فرصت خوبی برای نهاد‌های ارائه‌کننده خدمات مالی است.نگاهی به رویدادهای برگزار شده فاینکس در سال های اخیر و رشد چشمگیر ارتقای توان شرکت‌ها و نهادهای مالی در معرفی و ارائه اطلاعات به مخاطبان خود نشان از تغییر نگاه و عمیق‌تر شدن دیدگاه‌ها به بازار سرمایه حرفه ای است.

تعیین هوشمندانه زمان برگزاری رویداد امسال با توجه به امکان حضور بهتر ناشران و سرمایه گذاران و همچنین سهامداران و تولیدکنندگان صنایع مختلف کشور پس از فصل مجامع شرکت‌های بورسی و همچنین امکان حضور پر رنگ تر جوانان و نوجوانان در مقاطع تحصیلی مختلف و دانشجویان و اساتید دانشگاهی اندیشیده شده که می تواند به انتقال پیام این رویداد کمک شایانی نماید.

برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و مالی در بیشتر کشورهای جهان با هدف توسعه و ایجاد رونق امری متداول است و در ایران نیز شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با توجه به شعار سال و اهداف انتخابی خود تلاش می‌کنند،از حضور مردم و مسوولان در دورانی که اقتصاد کشور با مشکلات اقتصادی در کنار تحریم ها دست و پنجه نرم می کند بیشترین بهره برداری موثر را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات