Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‎الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، عصر یک‌شنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارزش بسیار زیادی برای نقش آموزش و پرورش در جا انداختن فرهنگ اصیل اسلامی ‌بین سطوح مختلف تحصیلی قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که آموزش و پرورش یک جایگاه رفیعی در بحث فعالیت‎های فرهنگی دارد، افزود: تلاش ما این است که بتوانیم جلسات‌مان را براساس تفاهم‌نامه کلی که وزیر آموزش و پرورش با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتند، کارها را دنبال کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: آموزش‌های ما در حوزه دفاع مقدس در همه سطوح آموزش ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی است و تلاش ما این است که با دانشگاه‌ها بیشترین ارتباط را داشته باشیم.
ناصرپور با بیان این‌که بنیاد حفظ آثار دو نقش اساسی حفظ آثار و مدیریت دانش ضمنی و دانش تصریحی مرتبط با دفاع مقدس را بر‌عهده دارد، اظهار کرد: دانش ضمنی عبارت است از آنچه که دفاع در ذهن است و این دانش وقتی که ثبت و ضبط شود دانش تصریحی نامیده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که ما هنوز شاید 10 یا 20 درصد از آن همه ارزش‌ها که در دوران دفاع مقدس خلق شده است را نتوانسته‌ایم به رشته تحریر در بیاوریم و زمینه انتقال آن‌را به نسل‌های بعدی فراهم کنیم، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس یک گنجینه‌ای است که ذره‌ذره سلول‌های آن بایستی بازخوانی شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان شش هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب کرده است و خون پاک همین شهدا و صبر و پایداری هم‌رزمان‌شان باعث تثبیت انقلاب شد.
ناصرپور با ذکر این نکته که آن‌چه تحت عنوان ارزش‌های دفاع مقدس از آن یاد می‌شود چیزی نیست جز ادبیات صلح پایدار که مبتنی است بر گفتمان الهی شریعت‌مدار، افزود: اساس نظام جمهوری اسلامی انتقال این ادبیات با همه مؤلفه‌های آن به آیندگان است و بنیاد حفظ‌ آثار دفاع مقدس به‌تنهایی نمی‌تواند این ادبیات را منتقل کند لذا بخش‌های آموزشی کشور، مانند مدارس و دانشگاه‌ها باید در این زمینه نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.
وی آموزش و پرورش را بخش اصلی ایجادکننده یک قدرت ملی یک کشور دانست و گفت: آموزش جایگاه رفیعی در ایجاد توان رزمی، توان نظامی و توان سیاسی دارد و آموزش و پرورش هم در تولید امنیت ملی و هم در تولید ادبیات صلح پایدار اثرگذار است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: دانش‌نامه مجموعه ای است از مداخل، دانشنامه استان 930 مدخل است که یکی‌از مداخل آن مربوط به آموزش و پرورش است.
ناصرپور گفت: ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان هم نقش خودشان را در چارچوب دانش‌نامه شهرستانی تنظیم خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی دانشنامه دفاع مقدس لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان گفت: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخر دانش‌آموزی سمنان باید با بالاترین ظرفیت استفاده شود. گاهی مشاهده می‌شود که یک استخر افتتاح و فقط بعدازظهرها کار می‌کند درحالی‌که باید در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به نحو مطلوب از فضاهای در اختیار استفاده شود.

صحرایی بیان کرد: هم همکاران فرهنگی باید از این فضاها استفاده کنند وهم خانواده‌هایشان و به‌ویژه دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این فضاها سوق دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی