Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:16:19 GMT

هشدار پلیس در مورد پیامک‌های شماره حساب‌دار/ عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۲۱۳

هشدار پلیس در مورد پیامک‌های شماره حساب‌دار/ عکس

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در مورد کلاهبرداری پیامکی به شهروندان هشدار شد. آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ رامین پاشایی درباره پیامک‌هایی با شماره ناشناس که در آن از افراد در خواست واریز وجه به نام و شماره کارتی مشخص شده است، گفت: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری از حساب‌های بانکی این است که افراد سود جو با انجام مهندسی اجتماعی پیامکی را با مضمون ارائه شماره حساب برای واریز وجه به صورت رندوم و اتفاقی به تعدادی از شماره تلفن‌های از پیش تعیین شده ارسال می‌کنند تا شاید فردی در همان لحظه مترصد دریافت شماره حساب یا واریز پول به حساب فرد دیگری باشد و به علت تشابه زمانی و عجله در واریز وجه، پول را به حساب این افراد واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: گاهی اوقات نیز ذخیره ماندن این پیامک می‌تواند دردسر ایجاد کند، مثلاً فردی چند روز بعد با درخواست شماره کارت تقاضای دریافت مبلغی را دارد و شهروندی که چند روز پیش چنین پیامکی دریافت کرده ممکن است هنگام جستجوی شماره کارت دچار اشتباه شده و مبلغی را به این شماره واریز کند، که در همین راستا توصیه می‌شود شهروندان با دریافت چنین پیام‌هایی آن را حذف کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا افزود: در مواقعی نیز شاهد آن هستیم که افراد سودجو با هک پیام رسان ها یا تلفن همراه فردی، با اسم و مشخصات همان فرد اقدام به ارسال پیامک درخواست واریز وجه نقد و… می‌کنند که در این موارد نیز لازم است حتماً با فرد تماس گرفته شده و پول به حسابش واریز شود.
پاشایی در عین حال از برخورد پلیس فتا با چنین مواردی نیز خبر داد و گفت: تیم‌های رصد و دریافت گزارش‌های مردمی پلیس فتا در صورت مشاهده چنین موارد با آن برخورد می‌کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس پلیس فتا کلاهبرداری پیامکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند

سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصد‌های تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصد‌های صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است. تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، گفت: یکی از شگرد‌های این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع می‌کنند، لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران