Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@22:21:10 GMT

طاسی سراغ چه کسانی می‌رود؟ +راز داشتن موهایی سالم و پرپشت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۴۲۰

طاسی سراغ چه کسانی می‌رود؟ +راز داشتن موهایی سالم و پرپشت

عوامل مختلفی نظیر وراثت، هورمون‌ها، اضطراب و هیجانات می‌تواند فرد را به معضل ریزش مو دچار کند.

به گزارش شریان نیوز، مو‌ نقش غیر قابل انکاری در زندگی اجتماعی ما ایفا می‌کند؛ وقتی برای نخستین بار شخصی را ملاقات می‌کنیم مو‌های فرد مقابل از فاکتورهایی است که توجه ما را به خود جلب می‌کند.

مو‌ها از فاکتورهایی است که در ملاقات‌ها و برخورد‌های اجتماعی به آن‌ توجه می‌کنیم، نامرتب بودن مو اغلب به عنوان نمادی از پریشانی و غمگینی به شمار می‌رود، ریزش شدید مو‌ها احساساتی مانند نگرانی به دلیل ظاهر نامناسب، آسیب پذیری، تغییر نظر دیگران را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل مختلفی نظیر وراثت، هورمون‌ها، اضطراب و هیجانات می‌توانند فرد را به سوی ریزش موی مجدد سوق دهند، این عارضه در گروه آقایان و هم در گروه خانم‌ها و در پیرها و جوانان رخ می‌دهد، شایع‌ترین نوع ریزش مو، طاسی نوع مردانه یا آندروژنیک است که با وراثت، هورمون‌ها و افزایش سن رابطه دارد، از آنجایی‌ که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، تعیین دلیل اصلی قبل از شروع درمان از اهمیت زیادی برخوردار است که در حال حاضر دو نوع دارو برای جلوگیری از گسترش طاسی نوع مردانه شدید در دسترس است.

از طاسی مردانه چه می‌دانید؟

علی روشن متخصص پوست و مو، درباره طاسی، اظهار کرد: طاسی یک نوع ریزش موی مردانه است که تحت تأثیر هورمون مردانه رخ می‌دهد، در فولیکول مو اثر می‌گذارد و باعث ضعیف شدن فولیکول مو می‌شود؛ به تدریج فولیکول حالت کوچک پیدا می‌کند و مو‌ها می‌ریزند و نازک می‌شوند.

طاسی بیشتر در کاسه سر اتفاق می‌افتد

وی با اشاره به اینکه طاسی بیشتر در کاسه سر اتفاق می‌افتد، گفت: زمانی که هورمون‌های فرد دچار مشکلاتی شود مو‌ها حالت کرکی به خود می‌گیرد و می‌ریزد؛ عوامل ژنتیکی بیشترین تأثیر را در بروز طاسی دارد و اصولاً بین ۲۰ تا ۳۰ سال زمان می‌برد تا فرد طاس شود.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: برای درمان طاسی نباید اجازه داد هورمون در فولیکول تاثیر بگذارد و از تبدیل تستوسترون به دی‌تسترون جلوگیری، همچنین از تاثیر این دی‌تسترون در فولیکول مو پیشگیری می‌شود.

روشن ادامه داد: برای درمان طاسی از مواد به صورت موضعی استفاده می‌شود، همچنین از طریق قرص‌های خوراکی مثل فیناستراید می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد؛ این نوع قرص‌های آنزیم را مهار و از ضعیف شدن فولیکول مو جلوگیری می‌کند؛ تنها عامل اصلی ابتلا به طاسی ژنتیک است و به هیچ عنوان نمی‌توان گفت شامپو، صابون و غیره در بروز این بیماری مؤثر است.

طاسی در طب جدید جنبه ژنتیکی دارد

جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی درباره طاسی، اظهار کرد: طاسی در طب جدید جنبه ژنتیکی دارد؛  در پوست سوراخ‌هایی داریم که بخاراتی از آن خارج می‌شود و این سوراخ‌ها باعث رشد مو می‌شوند.

مراجعه سریع به پزشک پس از  ریزش مو

وی ادامه داد: اگر سوراخ‌های موجود در روی مو بسته شود این بخارات دیگر نمی‌توانند خارج شوند در نتیجه رشد مو متوقف می‌شود و فرد مبتلا به طاسی خواهد شد؛ اگر فرد در مراحل اولیه به پزشک مراجعه کند می‌توان این بیماری را درمان کرد.

غفارزاده با اشاره به اینکه خانم‌ها نیز مبتلا به طاسی می‌شوند، گفت: دیده شده است خانم‌ها مانند آقایان به طاسی مبتلا می‌شوند، اما آقایان کمتر به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند؛ ابتدا باید بیماری را از جنبه عفونی بررسی کنیم، اگر جنبه ژنتیکی داشت در قدم اول توصیه می‌کنیم افراد  هر شب یک قاشق مرباخوری سبوس برنج را دم و با یک قاشق مرباخوری آبلیمو مخلوط و صاف کنند.

سبوس برنج موثر در درمان طاسی

این متخصص طب سنتی افزود: مبتلایان به این عارضه این مواد را هر شب به مدت ۳ هفته باید میل کنند سپس یک هفته مصرف را قطع کنند و پس از گذشت یک هفته مجدد ۳ هفته کار فوق را انجام دهند، معمولاً گذراندن دوره ۲ یا ۳  باره این روش درمانی باعث بهبود می‌شود.

وی تشریح کرد: روش درمان دیگری که برای طاسی استفاده می‌کنیم مصرف روغن سیاه دانه است که مبتلایان باید این روغن را به طور موضعی روی سر خود بمالند، اگر عارضه کنترل نشد نیاز به کار‌های تخصصی‌تر است؛ ممکن است فرد نیاز به پاکسازی بدن داشته باشد.

غفارزاده یادآوری کرد: افزاد حتماً باید قبل از استفاده از هر نوع محلول و روغنی با پزشک متخصص مشورت کنند و به هیچ عنوان خودسرانه راه درمانی را انتخاب نکنند.

برچسب هاسبوس برنجطاسی

منبع: شریان

کلیدواژه: سبوس برنج طاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی/ چه کسانی باید ۲۱ ماه خدمت کنند؟

اخیرا برخی از خانواده ها اظهار داشتند که کسری سه ماهه خدمت سربازی برای فرزندانشان اجرایی نمی شود. طبق گفته های آنان و با استناد به نظام وظیفه استان برخی شهرستانها مشمول این قانون نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح این موضوع گفت: متاسفانه این برداشت اشتباه ناشی از آگاهی ناکافی از قوانین است در صورتی که هیچ تفاوتی میان شهرهای مختلف وجود ندارد و فقط موضوع مناطق عملیاتی یا غیرعملیاتی بر کسری خدمت اثرگذار است.

حسین زاهدی در ادامه افزود: طبق قانون خدمت سربازی برای تمامی مشمولان ۲۴ ماه بود که سال گذشته به ۲۱ ماه کاهش یافت. اما نکته‌ای که افراد به خصوص والدین مشمولان به آن توجه نمی کنند موضوع بومی و غیر بومی بودن سرباز است که عمده اعتراضات در کسری سه ماه خدمت ناشی از همین مسئله است.

وی تشریح کرد: طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد. اما مدت خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه است که شامل کسانی که در شهر خود یا نزدیکی محل سکونت خدمت می کنند نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح شرط غیربومی بودن نیز گفت: کسانی که در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل زندگی خود خدمت سربازی را می گذرانند افراد غیربومی و به غیر از آن بومی محسوب خواهند شد. بنابراین مدت ۲۱ ماه سربازی برای کسانی که در محل زندگی خود در هر ارگانی خدمت می کنند ثابت است.

زاهدی همچنین درباره موضوع مناطق عملیاتی و درگیر گفت: طبق تقسیم بندی محل خدمت به مناطق عادی، عملیاتی و عملیاتی درگیر، مدت خدمت نیز متفاوت خواهد بود. برای خدمت در مناطق عملیاتی و عملیاتی درگیر دیگر وضعیت بومی و غیربومی مطرح نیست و میزان خدمت بسته به شرایط منطقه است.

طبق قانون حال حاضر مدت سربازی برای افرادی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند ۱۵ ماه و برای خدمت در مناطق عملیاتی درگیر ۱۴ ماه است.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا، مناطق عملیاتی براساس شرایط هر نهاد نظامی شامل ارتش، سپاه و انتظامی متفاوت است و این تعریف با توجه به نوع خدمت و ماموریتی که در خود آن نهاد تبیین شده، در میزان خدمت سربازی اعمال می‌شود.

زاهدی در پاسخ به اینکه تمامی مناطق مرزی شامل مناطق عملیاتی می شود، گفت: خیر، برای مثال برخی مناطق مانند حاشیه دریای خزر برای تمامی نیروها منطقه عملیاتی درگیر محسوب نمی‌شود. با وجود اینکه این مناطق نیز در فضای آبی به انوان استان مرزی محسوب می شوند، اما برای تمامی نیروهای نظامی منطقه عملیاتی تعریف نشده است و فقط ممکن است برخی از رسته‌های نظامی خود را به عنوان محل عملیاتی تعریف کرده باشند.

وی در پایان نسبت به موضوع کاهش مجدد مدت سربازی تاکید کرد: مشمولان فقط به قوانین موجود اتکا کنند زیرا تا زمانی که قانونی تصویب و ابلاغ نشده است عملاً محلی از اعراب ندارد. ضمن اینکه از مردم می خواهیم تا پیش از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی اطلاعات دقیق را مطالعه و نسبت به شرایط خدمت آگاهی و اطلاعات کسب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • دلار ۴۰ هزار و ۹۰۰ در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد؟
  • ناگفته‌های زورگیران جنجالی صدر
  • ناگفته‌های خفت‌گیران صدر
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • کله پاچه برای چه کسانی مضر است؟
  • یارانه نقدی چه کسانی واریز شد؟
  • جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
  • جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی/ چه کسانی باید ۲۱ ماه خدمت کنند؟