Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@00:08:14 GMT

کلیساهای «غنا» هدف بعدی تروریست‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۴۲۸

کلیساهای «غنا» هدف بعدی تروریست‌ها

به گزارش ایکنا؛ در یک هشدار امنیتی به دست آمده از سایت «myjoyonline.com» اعلام شده که این گروه‌های جهادی طی چهار ماه گذشته، تحرکاتی را در داخل و خارج از مرزهای غنا با بورکینافاسو داشته‌اند.

اهداف فوری آنها کلیساهای منطقه شمال غنا خواهد بود. این در حالی است که تروریست‌ها احتمالاً از نواحی معدن خیز عملیات خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هشدار توضیح داده شده که این نواحی به صورت بالقوه می‌تواند به عنوان پناهگاه این ایدئولوژی برای هدایت چنین جنایتی قرار بگیرد.

پیش از این ستیزه جویان سلفی جهادی در 15 فوریه 2019 چهار مأمور گمرک بورکینا را در یک ایست بازرسی در منطقه «Nohao» واقع در نزدیکی مرز غنا کشته و سه وسیله نقلیه را سوزاندند؛ آنها یک کشیش اسپانیایی را نیز کشتند.

گروه‌های جهادی همچنین 29 آوریل 2019، به یک کلیسا در این کشور حمله کرده و شش نفر از معترضان از جمله یک کشیش، دو نفر از پسران وی و سه نمازگزار را به ضرب گلوله کشتند. در واقع این دومین حمله در ماه آوریل پس از حمله پنجم آوریل بود که باعث مرگ چهار نفر شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در غنا؛ بورکینافاسو از سال 2015 و با گسترش حملات تروریستی در شرق و در امتداد مرزهای مشترک با توگو و بنین، به مبارزه با گروه‌های جهادی پرداخته است.

گفته می‌شود که این گروه نوظهور در غرب آفریقا ارتباط نزدیکی با گروه‌های القاعده و داعش دارند.

به گفته مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا این ستیزه‌جویان بیشتر از طریق موعظه و حرکات بشردوستانه از قبیل ساختن مسجد، جایگاه ویژه‌ای را برای خود در منطقه مورد نظر ایجاد می‌کنند.

وزارت امنیت ملی غنا نیز با توجه به گزارش مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا، اطمینان داده است که بر تهدیدات احتمالی این گروه‌های جهادی نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا کلیسا غنا حمله تروریستی سلفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب،  پلیس استرالیا امروز (سه‌شنبه) با اعلام این که جان مجروحان در خطر نیست، تصریح کرد که کشیش و فرد تروریست ۱۶ ساله نیز از جمله افراد مجروح هستند.

پلیس افرادی را که از این اقدام خشمگین هستند را به آرامش دعوت کرد.

کارین وب، کمیساریای پلیس استرالیا در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، توضیح داد که تحقیقات پایان یافته و با بررسی همه جوانب مشخص شد که این حمله، یک اقدام تروریستی بوده که از سوی یک فرد افراط‌گرا و با انگیزه‌های دینی انجام شده است.

وی افزود: فرد مظنون از سوی پلیس شناخته شده است اما نام او در هیچ یک از لیست‌های تحت نظارت تروریست‌ها وجود نداشته است.

مایک برگس، در همین رابطه مدیرکل مرکز اطلاعات استرالیا تصریح کردکه در این مرحله به نظر می رسد این یک اقدام فردی بوده و هیچ مدرکی دال بر دخالت فرد دیگری در دست نیست؛ اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

گفتنی است روز گذشته (دوشنبه) در حالی که  اسقف «ماری امانوئل» کشیش کلیسای  آشوریان در حال موعظه بود از سوی یک نوجوان با ضربات چاقو هدف حمله قرار گرفت که این صحنه به صورت مستقیم از طریق اینترنت منتشر شد.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • امیرعبداللهیان: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • نوشاد عالمیان با دو شکست متوالی، از جام جهانی تنیس روی میز حذف شد!
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند