Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@23:14:09 GMT

کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان پستان با مصرف میوه و حذف چربی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۴۷۳

مطالعه جدیدی از موسسه تحقیقات زیست‌پزشکی لس‌آنجلس نشان می‌دهد که رژیم غذایی مناسب به کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر در اثر سرطان پستان کمک می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : یک مطالعه جدید نشان داد زنانی که به طور منظم یک رژیم غذایی کم‌چرب و مبتنی بر مصرف سبزیجات را استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی کمتر به سران پستان مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تک‌تایمز، محققان مرکز پزشکی "هاربور"(Harbor) اطلاعات بیش از ۴۸ هزار زن که از سال ۱۹۹۳ بخشی از یک برنامه بلند مدت بودند، بررسی کردند.
شرکت کنندگان در این مطالعه همگی در دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سالگی خود و یائسه بودند و هرگز سرطان پستان در آنها تشخیص داده نشده بود.
تقریباً از نیمی از زنان خواسته شد که در هشت سال آینده رژیم غذایی خود را حفظ کنند. به آنها گفته شد که چربی لبنی کمتر و گوشت قرمز کمتری مصرف کنند و بیشتر غلات کامل، میوه و سبزیجات مصرف کنند.
تیم تحقیقاتی پس از نظارت ۲۰ ساله بر آنها متوجه شد که شرکت کنندگانی که قادر به پیگیری این رژیم غذایی بودند خطر مرگ بر اثر ابتلاء به سرطان پستان را تا ۲۰ درصد کاهش دادند.
دکتر "روان چلوبسکی" پژوهشگر ارشد این مطالعه خاطرنشان کرد که این اولین آزمایش تصادفی در مورد سرطان پستان است.
محققان معتقدند تغییر در رژیم غذایی زنان کلیدی است و منتج به نتیجه مطلوبی می‌شود.
مداخله در رژیم غذایی به منظور کاهش میزان مصرف چربی روزانه تا ۲۰ درصد و همچنین افزایش مصرف غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات بود.
اگرچه همه آنها نتوانستند این هدف را به طور کامل برآورده کنند، اما آنها از رژیم غذایی جدید خود لذت می‌بردند چرا که این برنامه غذایی منجر به ۳ درصد کاهش وزن در آنها شد.
در حالی که تیم تحقیقاتی متوجه کاهش قابل توجهی در مرگ و میر مربوط به سرطان پستان شد، اما هیچ گونه کاهش در میزان ابتلاء به آن را مشاهده نکرد که دلیل آن هنوز مشخص نیست.
در هر حال برخی از متخصصان سلامت معتقدند ممکن است خیلی زود باشد که بگوییم یک رژیم غذایی کم چرب مبتنی بر مصرف سبزیجات از زنان در برابر سرطان پستان محافظت نمی‌کند.
دکتر "نیل اینگار" متخصص رابطه بین رژیم غذایی و سرطان توضیح داد: ممکن است برای حصول چنین نتیجه‌ای به پیگیری بیشتری در این رژیم غذایی نیاز داشته باشیم. رژیم غذایی یک ابزار قدرتمند در تغییر رفتار سرطان یا نحوه واکنش آن به درمان است.
شرکت کنندگان در این مطالعه در رژیم غذایی خود راحت بودند و مواد غذایی خاص با نحوه طبخ مخصوص به آنها اجبار نشده بود.
محققان می‌گویند مردم لزوماً مجبور نیستند آنچه را که می‌خورند تغییر دهند، اما می‌توانند نحوه آماده‌سازی غذای خود را تغییر دهند و کمتر بخورند.
به عنوان مثال کم کردن مقدار گوشت مصرفی در بشقاب، نه تنها مصرف چربی را کاهش‌می‌دهد، بلکه امکان بیشتری برای مصرف گزینه‌های سالم‌تر مانند غلات و سبزیجات فراهم می‌کند.
یافته‌های این پژوهش در کنفرانس آینده انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در ماه ژوئیه ارائه خواهد شد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرطان سرطان سینه میوه چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی

کارشناسان تغذیه و طرفداران زندگی سالم مدام از اهمیت مصرف میوه و سبزیجات می‌گویند. حتما دلیلی محکم برای این همه تأکید و اصرار وجود دارد. واقعیت این است که این گروه از مواد غذایی حاوی مقادیر فراوانی فیبر هستند که سلامت دستگاه گوارش و بخش‌های مختلف بدن را تضمین می‌کنند. از سوی دیگر، وجود مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مفید شیمیایی گیاهی باعث می‌شود که در شمار بهترین گزینه‌ها برای ورود به رژیم غذایی قرار بگیرند. این روزها که امکان خرید آنلاین از سوپر مارکت اسنپ هم وجود دارد، تهیه مواد مفید و استفاده از آن‌ها در رژیم‌های غذایی مختلف ساده‌تر هم شده است. در ادامه، بیشتر درباره مصرف میوه و سبزی برایتان گفته‌ایم.

سری به دنیای سلامت میوه‌های وسبزیجات بزنید

سلامت ما تاحد زیادی وابسته به مصرف میوه‌ها و سبزیجات در رژیم روزانه‌مان است. برای داشتن زندگی سالم و بهره‌ور باید در کنار تغییر سبک زندگی از خوراکی‌های مفید بهره ببریم.

طیف وسیعی از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند و استفاده از هریک می‌تواند با مزایای پررنگ و مهمی برای بدنمان همراه باشد. به‌عنوان فردی معمولی باید در هر روز، دست‌کم ۵ وعده سبزی و ۲ وعده میوه مصرف کنیم.

از جمله مواد مفید موجود در این دسته‌بندی از خوراکی‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ویتامین A (بتاکاروتن)؛ ویتامین سی؛ ویتامین E؛ منیزیم؛ فلز روی؛ فسفر؛ اسید فولیک.

دانشمندان می‌گویند که برای انتقال این مواد مغذی و ضروری به بدن، بهتر است که از خود میوه‌ها و سبزیجات استفاده شود و نه مکمل‌های موجود در بازار. در واقع، اثرگذاری مصرف میوه‌های طبیعی و سبزی‌های تازه بسیار بیشتر از استفاده از مکمل‌های شیمیایی و دست‌ساز است.

اثرات مثبت مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه

میوه ها و سبزیجات فاقد چربی، نمک و شکر هستند. آن‌ها منبع خوبی از فیبر رژیمی به‌شمار می‌روند و  در نتیجه، می‌توانند باعث طولانی‌ترشدن احساس سیری شوند.

زمانی که مقدار مناسبی میوه و سبزی مصرف می‌کنیم، دیگر دلمان نمی‌خواهد که مدام غذا بخوریم و از پرخوری دور می‌شویم. مصرف میوه‌ها و سبزیجات باعث موارد زیر می‌شوند:

کاهش چاقی؛ حفظ وزن مناسب؛ کاهش کلسترول؛ تنظیم فشار خون.

با خرید آنلاین میوه امکان دسترسی مدام به میوه‌های تازه و سبزیجات مفید وجود دارد. دیگر نیازی نیست که نگران صرف وقت برای خرید یا دوربودن محل زندگی به فروشگاه‌های مطلوب باشیم. با سفارش اینترنتی می‌توانیم خوراکی‌های مقوی و مغذی دلخواه را درب منزل تحویل بگیریم.

نقش میوه‌ها و سبزی‌ها در حفاظت از بدن

سبزیجات و میوه‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می‌توانند به محافظت از ما در برابر برخی بیماری‌ها کمک کنند. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که اگر به‌طور منظم میوه و سبزیجات زیادی بخوریم، خطر ابتلا به موارد زیر کم و کمتر می‌شوند:

سکته؛ دیابت نوع ۲؛ فشار خون بالا بیماری‌های قلبی عروقی؛ سرطان؛ برخی از انواع سرطان، به‌ویژه سرطان روده و معده. انواع میوه‌ها و سبزیجات مفید برای استفاده در رژیم غذایی

با خرید آنلاین سبزی و میوه می‌توانیم سلامتی را به بدن خود پیشکش کنیم. اثرگذاری مصرف مواد مفید و سالم روی بدن و ظاهر بسیار بیشتر از آن است که به‌نظرمان می‌رسد. برای برخورداری از رژیمی سالم باید از میان گروه‌های مختلف میوه و سبزی خرید کنیم و حواسمان به مصرف آن‌ها باشد:

سیب و گلابی؛  پیاز، سیر و موسیر؛ خربزه، هندوانه، طالبی؛ کدوتنبل، خیار و کدو سبز؛ سیب‌زمینی و  سیب‌زمینی شیرین؛ میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه؛ انواع توت‌ها نظیر توت‌فرنگی، تمشک، زغال‌اخته؛ میوه‌های هسته‌دار مانند شلیل، زردآلو، هلو و آلو؛ گیاهان سبزبرگ مانند کاهو، اسفناج و چغندر نقره‌ای؛ ساقه‌های گیاه خوراکی مانند کرفس و مارچوبه؛ مرکبات مثل پرتقال، گریپ‌فروت، ماندارین و لیمو ترش؛ سبزیجات چلیپایی مثل کلم، گل‌کلم، کلم‌ بروکسل و بروکلی. توجه به رنگ میوه‌ها و سبزیجات مصرفی

غذاهایی با رنگ‌های مشابه معمولا حاوی ترکیبات یکسانی هم هستند. باید سعی کنیم، هر روز طیف متنوعی از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ مصرف کنیم تا سالم و سرحال بمانیم:

میوه‌ها و سبزیجات قرمز؛ گوجه‌فرنگی و هندوانه. این‌ها حاوی لیکوپن هستند و گفته می‌شود برای مبارزه با سرطان پروستات و بیماری قلبی مفیدند. سبزیجات سبز؛ اسفناج و کلم پیچ. این‌ها حاوی لوتئین و زآگزانتین (Zeaxanthin) هستند و ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک کنند. خوراکی‌های آبی و بنفش؛ زغال اخته و بادمجان. اینها حاوی آنتوسیانین هستند و ممکن است به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کنند. مواد خوراکی گیاهی سفید؛ گل‌کلم. این‌ها حاوی سولفورافان هستند و می‌توانند به محافظت در برابر برخی سرطان‌ها کمک کنند. انتخاب میوه‌ها و سبزیجات روزانه

برای رساندن مواد مغذی و مقوی به بدن، باید انواع مختلفی از میوه و سبزیجات بخریم. توجه به نکات زیر در حفظ و ارتقای سلامت نقش دارند:

تنظیم تغذیه متناسب با فصل؛ خرید میوه‌ها و سبزیجات مختلف در هر فصل به دریافت ترکیبی متعادل از مواد مغذی کمک می‌کند. بهتر است که رنگین‌کمانی از رنگ‌ها (سبز، سفید، زرد-نارنجی، بنفش، قرمز) در بشقاب خود داشته باشیم تا ترکیبات مختلفی از مواد مغذی را دریافت کنیم.

مصرف گزینه‌های زیر که توصیه‌ای از کارشناسان است هم ایده خوبی برای رژیم غذایی‌ روزانه‌مان خواهد بود:

نصف پیمانه سبزیجات سبز یا نارنجی پخته‌شده (مثلا بروکلی، اسفناج، هویج یا کدو تنبل) یک پیمانه سبزیجات با برگ سبز در قالب سالاد ۱ عدد سیب متوسط، موز، پرتقال یا گلابی ۲ عدد زردآلو کوچک، کیوی یا آلو ۱ پیمانه میوه خردشده یا کنسروشده (بدون شکر اضافه) نکات مهم در استفاده از میوه‌ها و سبزیجات در رژیم‌های غذایی

بهتر است به این توصیه‌ها برای مصرف انواع میوه و سبزی دقت کنیم:

در صورت امکان، سبزیجات و میوه‌های خام بخوریم. میوه یا سبزیجات پوره‌شده را به اسموتی اضافه کنیم. فقط قسمت‌های غیرقابل‌خوردن سبزیجات را ببریم. گاهی اوقات، بهترین مواد مغذی در پوست، درست زیر پوست یا در برگ‌ها یافت می‌شوند. برای کاهش ازدست‌دادن مواد مغذی موجود در سبزی‌ها، آن‌ها را زیاد نپزیم. برخی از مواد مغذی مانند کاروتنوئیدها ممکن است در صورت پخته‌شدن غذا افزایش پیدا کنند. به عنوان مثال، گوجه‌فرنگی هنگام پخته‌شدن دارای کاروتنوئیدهای بیشتری به‌ویژه لیکوپن است. در آخر

با خرید آنلاین میوه و سبزیجات از فروشگاه‌ها دیگر خرید این دسته‌بندی مقوی از مواد غذایی راحت‌تر می‌شود؛ به‌علاوه امکان از بهره‌گیری از تخفیفات مختلف را هم خواهید داشت. با سفارش آنلاین از سوپرمارکت اسنپ و تحویل‌گرفتن آن درب منزل می‌توانید برنامه‌ای منظم برای درست‌کردن سالادهای خوشمزه و مصرف مرتب میوه‌های هر فصل داشته باشید.

 

 

دیگر خبرها

  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی»